Западните медии реагираха скептично за българската хиперкола
Kurt Kokaine пише: Нека предположим, че направят това копи-пейст на ламборджини. Какъв е смисълът? Дори и с Ферари 458 да искаш да се забавляваш, ще ти трябват специални трасета (писта, планина, празна магистрала), това е прекалено детинско.
Преди известно време производителите на това, което е наречено суперкола се появиха сякаш от нищото с обещанието, че тяхната машина ще промени всичко в играта, пише Сarscoops. Както и да е, българската кола беше вече показана, а създателите й направиха някои доста смели твърдения. Компанията е създадена през 2015 г. и получава името си от италианската дума "Алиено", която означава "чуждоземен". Макар и да няма опит в автомобилостроенето, компанията твърди, че разработената от нея кола с название Arcanum е напълно конкурентна на други известни суперколи като Devel Sixteen. Моделът се казва Arcanum (от латински "тайна"), като топ-версията му ще развива 5521 к.с. и 8880 Нм въртящ момент. Шасито, монококът, както и предният и задният подрамник са направени от карбон по специална технология. Долната част на шасито е усилена с кевлар, като зоните за деформация и усилените елементи са разположени по целия периметър на монокока. Самата каросерия също е с карбонови детайли. Дължината на хиперколата е 5240 мм, широчината – 2180 мм, а разстоянието между двете оси е 3100 мм. Теглото на купето с двe врати в най-лекия вариант е 1620 кг. Силовият агрегат се състои от 12 или 24 електромотора – от 3 до 6 на всяко колелo. Всяко от тях се контролира индивидуално по електронен път. Има три режима на движение - Street, Track и Race, при които се променя разпределението на мощността между предната и задната ос. Задвижването е към четирите колела със система за контрола на вектора на тягата и динамично разпределение на въртящия момент към всяка гума. Автомобилът ще се предлага в 4 различни варианта на мощност – 2646 к.с. (4440 Нм), 3530 к.с. (5920 Нм), 4411 к.с. (7400 Нм) и 5521 к.с. (8880 Нм). Електромоторите се захранват от графенови литиево-йонни клетки и суперкондензатори, които събират енергия при спиране и се използват за увеличение на мощността при ускорение. Капацитет на 800-волтовия блок батерии е 60 кВт/ч (при състезателния вариант), 120 кВт/ч (при пистовия) и 180 кВт/ч (при гражданския). Максималният пробег на Alieno Arcanum е 1020 км, като благодарение на високата плътност на заряда колата може да измине до 3 обиколки на "Нюрбургринг". Зареждането на батериите от специална зарядна станция Alieno (до 2700 кВт) отнема 4 минути, максималната скорост е 480 километра в час. Arcanum е оборудван с роботизирано окачване с двойни напречни лостове и регулируеми стабилизатори за напречна устойчивост. Амортисьорите са електронноуправляеми, като могат да се регулират. Тези елементи се използват от прототипите, участващи в сериите "Льо Ман". Спирачната система се състои от три отделни подсистеми - хидравлична, електромагнитна и въздушна, която използва аеродинамиката на колата. Срещу доплащане колата може да бъде оборудвана и с парашут от драгстер.
Редактор "Екип на Петел"
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

