Защо "Ryanair” отмени хиляди полети и кой има право на обезщетение?

19.09.2017 / 15:57 3

Ирландската нискотарифна компания "Ryanair” отмени хиляди полети до края на октомври. Промени ще засегнат около 400 00 души, включително и хората, пътуващи от и до България с този превозвач, съобщи Нова тв.

 

Защо се стигна до тази сериозна криза? 

Съобщението на официалната страница на компанията във Facebook гласи: "Имаме проблем с планирането на отпуските на пилотите и работим усилено, за да го решим". 

Отпуските на пилотите са сложен въпрос, тъй като пикът в полетите е между Великден и края на август, което означава, че пилотите трябва да планират своите дълги почивки от септември до края на март. 

Доскоро "Ryanair” планирала почивките не на годишна база, а от април до март следващата година. Миналата година обаче ирландските авиационни власти казаха на компанията, че до края на 2017г. трябва да планира в рамките на календарна година, а това доста усложнило създаването на графиците. 

Същевременно, "Ryanair” трябва да се съобразява с изискванията, че пилотите трябва да работят 100 часа на всеки 28 дни, 900 часа в рамките на календарна година и до 1000 часа в рамките на 12 месеца. 

Освен това, през последната една година 140 от пилотите на  "Ryanair” отидоха да работят за норвежката авиокомпания "Norwegian", което със сигурност е създало доста проблеми в организацията на полетите и почивките на останалите да работят за ирландския превозвач. 

Заради отменените полети, цената на акциите на "Ryanair” намаля с 3%. 

Как да разберем дали полетът ни е анулиран? 

Във вторник компанията все пак публикува пълния списък на отпадналите полети до 28 октомври. 

Какво да правим, ако полетът ни е анулиран, но все пак искаме да стигнем до избраната дестинация? 

Според европейското законодателство пътниците имат право на възстановяване на пълните разходи за билета за тази част от пътуването, която не е измината, или на премаршрутиране при първа възможност.  

Думите "при първа възможност" обаче не са много ясно дефинирани. Това може да означава, че "Ryanair” просто ще пренасочи хората от отменените полети към свои полети до същата дестинация по-късно същия ден, но може да означава и че ще ги пренасочи към свои полети на следващия ден. 

Изпълнителният директор на "Ryanair” Майкъл О'Лиъри вече заяви в понеделник, че превозвачът няма да запазва на пътниците билети за полети на конкурентни авиокомпании. 

Друга компания от Острова - "EasyJet" има практиката да пренасочва пътници към полети на конкурентни компании, само ако не може да осигури място на техен самолет в рамките на 48 часа след отменянето на полета. 

Какво да правим, ако полетът ни е отменен, но не ни е предложена алтернатива?

Ако не ни е предложена никаква алтернатива, това означава, че "Ryanair"  ще трябва да ни възстанови цената на билет до същата дестинация с полет на друга компания. 

В европейското законодателство пише, че ако при отмяна на полет, авиокомпанията не предложи на хората избор - възстановяване на разходите или премаршрутиране, а едностранно реши само да възстанови парите, платени за билета, тогава пътниците имат право да получат и разликата между цената на билета на "Ryanair" и билета на друга компания, който са си купили, за да достигнат до избраното място. 

Какво да правим, ако изберем да не пътуваме до избраната дестинация? 

В такъв случай, имаме право да получим обратно парите, които сме дали за самолетния билет. Това трябва да се случи в рамките на седем дни след отмяната на полета.

Имаме ли право на обезщетение? 

Правилото е, че компанията трябва да плати 250 евро обезщетение за полети до 1500 километра и 400 евро - за полети от 1500 до 3000 километра.

Ако обаче компанията е уведомила пътниците за анулирането на полета повече от две седмици преди датата на излитане, не трябва да плаща компенсация, а само е задължена да възстанови цената на билета. 

Плащането на обезщетение зависи от причината за отмяна на полета, но в правилата на ЕС не се посочва в какъв срок трябва да се извърши плащането.

Ако полетът е анулиран между 7 и 14 дни преди датата на излитане, пътниците могат да получат обезщетение, освен ако компанията не им предложи алтернативен полет, който да е до 2 часа от първоначалния. 

Ако полетът е анулиран до 7 дни преди излитането, пътниците трябва да получат 250 евро или 400 евро, освен ако не са им е предложен алтернативен полет, с който те да достигнат избраната дестинация не по-късно от 2 часа след първоначално планираното. 



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
1
kris (преди 6 години)
Рейтинг: 340558 | Одобрение: 54738
Точно така Ивайло.......Има един лаф : не съм толкова богат , че да купувам евтини неща.......При Луфтханза проблеми няма ! Веднъж , за закъснял багаж ми го донесаха на крака и ми платиха 60 евра......
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама