Зaщo дизeлoвитe ĸoли пpaвят oщe пo-тeжĸи лeтнитe жeги в Eвpoпa?

10.08.2018 / 00:12 1

Европейците не само се потят през дългoтo, горещо лято. Живеещите в градовете могат да кашлят и да имат по-чести дихателни проблеми заради замърсения въздух.

Дизеловите автомобили, които все още владеят почти половината от пазара на нови коли, остават без почти никакъв контрол на замърсяването, когато температурите се повишат над 35 градуса по Целзий, според френския Изследователски институт за петрол и нови енергии.

Това означава, че вредните емисии, както и предизвикващия смог азотен оксид (който бе в центъра на скандала "Дизелгейт") се изхвърлят в околната среда непречистени, пише Bloomberg, цитирани от money.bg.

"Налице са по-високи емисии на азотни оксиди, тъй като настройките не работят добре, когато е много горещо", казва Гаетан Моние, който ръководи отдела, извършващ случайни проверки на автомобилите след скандала с Volkswagen.

"Атмосферата също е по-реактивна по време на гореща вълна, което прави равнището на емисиите на автомобилите още по-голям проблем", посочва Моние.

Производителите на автомобили са под строго наблюдение след скандала "Дизелгейт". Макар продажбите им да се понижават, тъй като потребителите се притесняват от забраната за шофиране, дизелите все още формират 45% от продажбите на нови автомобили в Западна Европа за миналата година.

Прекомерните емисии на замърсители, свързани с преждевременни смъртни случаи и респираторни проблеми, накараха Европейския съюз да заведе дело срещу Франция, Германия, Великобритания, Румъния и Унгария, след като в продължение на години не успяха да справят с проблема.

Тестовете на пътя показват, че системите за почистване на емисиите намаляват ефективността си при ниски температури, както и при такива над 30 градуса.

Париж, който планира да забрани всички бензинови и дизелови автомобили в центъра на града до 2030 г., ограничи използването на по-старите автомобили за 5 дни поради свързаното с топлината замърсяване на въздуха през това лято.

Общината също така ограничи скоростта и намали цената на обществения транспорт. Страсбург и Лион също ограничиха движението на най-замърсяващите автомобили в централните си райони.

Времето в Париж се поразхлади в четвъртък, след като температурите достигнаха 36 градуса през тази седмица, но жегите продължават в Берлин и Мюнхен, където се очакват до 35 градуса.

В британската столица Лондон, която разширява своята зона за ултра ниски емисии, термометрите се качиха до 33 градуса това лято.

Автопроизводителите омаловажиха опасенията. Макар някои дизелови системи против замърсяване не работят добре при екстремни температурни условия, те все още имат ефект, заяви говорител на Renault.

Автомобилните компании са подложени на критики, заради свободното тълкуване на правилата, което им позволява да намаляват или да изключат емисионните системи, за да защитят двигателя

 

 

Високите температури, силната слънчева светлина и замърсителите на въздуха водят до генерирането на озон - корозивен газ, който е компонент на смога, твърди Шарлот Сонгьор, говорител на агенцията, която следи качеството на въздуха в района на Париж.

"Азотните оксиди във въздуха произлизат основно от пътното движение. И голяма част от тях идват от дизеловите автомобили", посочва тя./ money.bg



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама