Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

29.12.2019 / 06:00 3

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно или – изобщо да работят. При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение, когато нивото на маслото приближава долната

Ако установите разход на масло е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво.

Дизеловите и бензиновите двигатели имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже разходът на масло. Разход от до половин литър на хиляда километра се счита за нещо нормално. При дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Едва когато разходът излезе от нормата, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

Ако установите увеличен разход на масло, потърсете сервиз. Причината може да бъде открита и от вас ако сте специалисти в областта или притежавате подробни познания по двигателна техника.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл.
Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.

Снимки: AutoScout24

граница.

 



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
5
0
Mercenary (преди 4 години)
Рейтинг: 47466 | Одобрение: 11156
Много ценна статия! Научих, че ако нивото на маслото намалее, трябва да доливам ...
6
8
kris (преди 4 години)
Рейтинг: 340558 | Одобрение: 54738
Не всички Гугутка, само старите.....Имал съм 2 дизелови коли и никога не съм доливал.....А сега някои причини.....Меките гуми или по-широките от предписаните вдигат разхода до 30%.....Въздушен филтър....Лагери.....Съединителя на компресора......Сензори....Гориво-ниско цитаново число/Марешки/.....ДПФ катализатора е препълнен, ЕГРа връща обратно налягането....и някои други.....Закарайте колата на ЕЛКОНА, не се мъчете, ако не сте специалисти по дизелови двигатели..... или един приятел каза.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
2
0
gugutka (преди 4 години)
Рейтинг: 51000 | Одобрение: 22405
Всички турбо мотори пипат масълце.
Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама