Защо мъжете са обсебени от часовници?
Един обикновен, евтин мъжки часовник от сравнително неизвестен производител напоследък е натрупал милиони продажби в Америка. Неговият успех няма нищо общо с неговия дизайн или огромна маркетингова кампания, а факта, че е часовникът, който носи предишният президент на САЩ. Мъжкият часовник с хронограф Jorg Gray 6500, първоначално предназначен за членове на тайните служби на САЩ, е подарък за рождения ден на Барак Обама от член на неговия екип по сигурността. Когато моделът на цена 260 пауда е идентифициран на ръката на Обама, комерсиалния успех на марката е гарантирана. Не заради това, което предлага като часовник, задвижван от батерия, не прави нищо повече от това да показва времето и да измерва време посредством хронографа, а заради връзката му. Притежаването на едно от тези неща ви поставя в същия клуб като най-мощния човек в света, а мъжете обичат да бъдат членове на подобни клубове.
В ерата на смарт телефоните защо още ги купуваме? Защо държавните глави още подаряват часовници на своите домакини по повод държавни посещения? Силвио Берлускони трябва да е подарил десетки на Тони Блеър през годините. Защо големите бизнесмени притежават по няколко ролекса, картиета и други луксозни часовници? Защо страниците на мъжки световни списания са пълни с лъскави реклами, съдържащи известни личности, носещи часовници, които струват много хиляди?
Не е минало толкова отдавна времето, когато баща ви щеше да ви даде хубав часовник за навършването на пълнолетие или за завършването на гимназия и това щеше да бъде единствения ви часовник с години наред. Преди години никога една мисъл нямаше да прекоси съзнанието на човек, че може да има няколко часовника още докато навърши 30. И със сигурност на човек не би му минало през ума, че когато навърши 40, може да му бъде подарена луксозна дървена кутия с различени отделения, в които да пази своята колекция от часовници.
Няколко силни и изобретателни герои в индустрията с часовници развиват успешно идеята с нова философия за дизайна и маркетингова програма, която изстрелва сектора отново от върха. Тези пионери решават, че часовниците могат да бъдат не само инструмент за показване на времето, но и изключителни мини шедьоври, които демонстрират и изключителна майсторска изработка, традиция, вградена технология и възприети иновации. Идеята, че технологията би нанесла смъртоносен удар на часовника като аксесоар, просто няма опора. Мъжете притежават мобилни телефони, както и часовници. Часовниците са едно от малкото неща, които човек може да носи, показвайки истински характер, статус, стил отдавайки се дори на малка доза на екстравагантност. Часовниците са приемливия вариант на мъжки аксесоари. А един скъп мъжки часовник, независимо дали е от скъпоценни камъни, злато, платина или неръждаема стомана, се счита за напълно приемлив. Мъжкият гардероб се състои основно от костюми, ризи, пуловери, дънки, така че часовникът е едно от малкото неща, към които един мъж може да изрази своята личност или начина, по който се чувства. Единственият друг предмет, който традиционно използват мъжете, за да изразяват себе си, е тяхната кола. Но часовника стои винаги на вас и ви представлява, докато колата не може да ви придружи навсякъде.
Технологичният аспект е, разбира се, от решаващо значение. Мъжете не обичат нищо повече от нещо, което не само изглежда добре, но има и нещо технически отличително. Един от най-желаните модели на луксозната марка Patek Philippe, лимитираната версия на Caliber 89 - най-сложният часовник в света, който има 33 функции (включително да ви каже времето на изгрева и залеза на слънцето, посочвайки високосните години, като се посочва датата на Великден, лунна фаза, термометър и др.) и 1,278 части, които включват 68 колела и 24 стрелки. Един такъв модел е продаден на търг през 2004 г. за повече от 5 млн. долара.
Един мъж може да притежава и пет часовника, но моделът, който носите, казва нещо за вас. И не е задължително цената, както илюстрира Обама, лидер на свободния свят,
със своя евтин часовник, струващ не повече от 260 паунда или като Диего дела Вале, милиардерът собственик на модната империя Tod, който винаги спортува със скромен, часовник Swatch. Независимо дали цената е 50 или 5000, мъжете отделят толкова внимание на часовник, колкото една жена на чифт обувки например.
Автор: ProTime-Bg
*реклама
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
За да продължите, трябва да се регистрирате в сайта