Зукърбърг: Прекарахме последните 24 часа в разпит как можем да укрепим системите си срещу този вид неуспех

06.10.2021 / 09:50 0

Редактор: Недко Петров

e-mail: nedko_petrov_petel.bg@abv.bg

Снимка Фейсбук/Марк Зукърбърг

Създателят на Фейсбук коментира какви са последствията за тях, след като социалната мрежа бе блокирана за шест часа в понеделник. Марк Зукърбърг обяви и какви мерки са взели след случилото се.

"Здравейте всички: мина доста седмица и исках да споделя някои мисли с всички вас.

Първо, СЕВ, който свали всичките ни услуги вчера, беше най-лошото прекъсване, което сме имали от години. Прекарахме последните 24 часа в разпит как можем да укрепим системите си срещу този вид неуспех. Това също беше напомняне колко много има значение нашата работа за хората. По-дълбоката загриженост при прекъсване като това не е колко хора преминават към конкурентни услуги или колко пари губим, а какво означава хората, които разчитат на услугите ни да общуват с близки, да управляват бизнеса си или да подкрепят общностите си. . n

Второ, сега, когато днешните показания приключиха, исках да се замисля за обществения дебат, в който сме. Сигурен съм, че много от вас са намерили скорошното отразяване трудно за четене, защото то просто не отразява компанията, която познаваме. Грижим се дълбоко за проблеми като безопасност, благополучие и психично здраве. Трудно е да се види покритие, което погрешно показва нашата работа и нашите мотиви. На най-основно ниво мисля, че повечето от нас просто не разпознават фалшивата картина на компанията, която се рисува.

Много от твърденията нямат никакъв смисъл. Ако искахме да пренебрегнем изследванията, защо бихме създали водеща в индустрията изследователска програма, за да разберем тези важни въпроси изобщо? Ако не се интересувахме от борбата с вредното съдържание, тогава защо бихме наели толкова много повече хора, посветени на това, отколкото всяка друга компания в нашето пространство -- дори такива, по-големи от нас? Ако искахме да скрием резултатите си, защо бихме установили водещ в индустрията стандарт за прозрачност и отчитане на това, което правим? И ако социалните медии бяха толкова отговорни за поляризирането на обществото, колкото някои хора твърдят, тогава защо виждаме увеличаване на поляризацията в САЩ, докато тя остава плоска или намалява в много страни с също толкова тежка употреба на социални медии по света?

В основата на тези обвинения стои тази идея, че ние приоритетно даваме печалба пред безопасността и благополучието. Това просто не е вярно. Например едно движение, което е поставено под въпрос, е когато въведем Смислените социални взаимодействия в новините. Тази промяна показа по-малко вирусни видеоклипове и повече съдържание от приятели и семейство -- което направихме, знаейки, че означава, че хората прекарват по-малко време във Facebook, но изследванията показват, че това е правилното нещо за благосъстоянието на хората. Това ли е нещо, което една компания, фокусирана върху печалбите над хората, би направила?

Аргументът, че умишлено прокарваме съдържание, което ядосва хората за печалба, е дълбоко нелогичен. Печелим пари от реклами, а рекламодателите последователно ни казват, че не искат рекламите им до вредно или гневно съдържание. И не познавам нито една технологична компания, която да се задава да строи продукти, които да ядосват или депресират хората. Моралните, бизнесът и продуктовите стимули всички сочат в обратна посока.

Но от всичко публикувано, съм особено фокусиран върху въпросите, повдигнати относно работата ни с деца. Прекарах много време, за да размишлявам върху вида преживявания, които искам децата ми и другите да имат онлайн, и за мен е много важно всичко, което изграждаме, да е безопасно и добро за децата.

Реалността е, че младите хора използват технологиите. Помислете колко деца в училищна възраст имат телефони. Вместо да пренебрегват това, технологичните компании трябва да изграждат преживявания, които отговарят на нуждите им, като същевременно ги пазят. Дълбоко сме ангажирани да извършваме водеща индустрията работа в тази област. Добър пример за тази работа е Messenger Kids, който е широко признат за по-добър и безопасен от алтернативните.

Работили сме и върху това да придадем този вид подходящ за възрастта опит с родителски контрол и за Instagram. Но предвид всички въпроси дали това всъщност би било по-добре за децата, ние поставихме на пауза този проект, за да отделим повече време, за да се ангажираме с експерти и да се уверим, че всичко, което правим, ще бъде полезно.

Подобно на много от вас, ми беше трудно да прочета недобросъвестността на изследванията как Instagram влияе на младите хора. Както написахме в нашия пост в Newsroom, обясняващ това: ′′ Изследванията всъщност показаха, че много тийнейджъри, които чухме, че използването на Instagram им помага, когато се борят с такива трудни моменти и проблеми, с които тийнейджърите винаги са се Всъщност в 11 от 12 области на пързалката, препратени от Джърнъл -- включително сериозни области като самота, тревожност, тъга и проблеми с храненето -- повече тийнейджърки, които казаха, че се борят с този въпрос, казаха и Instagram направи тези трудни времена по-добри, отколкото по-лоши."

Но когато става въпрос за здравето или благополучието на младите хора, всяко отрицателно преживяване е от значение. Невероятно тъжно е да се сетиш за млад човек в момент на беда, който вместо да се утешава, опитът му е влошил. Работихме години наред върху водещи в индустрията усилия да помагаме на хората в тези моменти и се гордея с работата, която свършихме. Постоянно използваме изследванията си, за да подобрим допълнително тази работа.

Подобно на балансирането на други социални въпроси, не вярвам, че частните компании трябва да вземат всички решения сами. Ето защо вече няколко години се застъпваме за актуализирани интернет регулации. Многократно съм свидетелствал в Конгреса и съм ги молил да актуализират тези правила. Написах op-eds, очертаващи областите на регулацията, които смятаме, че са най-важни свързани с изборите, вредното съдържание, неприкосновеността на личния живот

Решени сме да вършим най-добрата работа, на която сме способни, но на някакво ниво правилният орган за оценка на търговията между социалните дялове е демократично избраният ни конгрес. Например коя е подходящата възраст за тийнейджърите да могат да ползват интернет услуги? Как интернет услугите трябва да проверяват възрастите на хората? И как компаниите трябва да балансират личния живот на тийнейджърите, като дават видимост на родителите в дейността

Ако ще водим информиран разговор за последиците от социалните медии върху младите хора, важно е да започнем с пълна картина. Ние сме ангажирани да правим повече изследвания сами и да правим повече изследвания публично достъпни.

Това е казано, притеснявам се за стимулите, които се поставят тук. Имаме водеща в индустрията изследователска програма, за да можем да определим важни въпроси и да работим по тях. Обезсърчително е да видиш тази работа извадена от контекста и използвана за изграждане на фалшив разказ, който не ни интересува. Ако атакуваме организации, които полагат усилия да изучават влиянието си върху света, ние ефективно изпращаме посланието, че е по-безопасно да не гледате изобщо, в случай че намерите нещо, което може да бъде задържано срещу вас. Това е заключението, до което изглежда са достигнали други компании и мисля, че това води до място, което би било далеч по-лошо за обществото. Въпреки че може да ни е по-лесно да следваме този път, ще продължим да правим изследвания, защото това е правилното нещо, което трябва да направим.

Знам, че е разочароващо да видим добрата работа, която вършим, особено за тези от вас, които имат важен принос за безопасността, почтеността, изследванията и продукта. Но вярвам, че в дългосрочен план, ако продължаваме да се опитваме да правим това, което е правилно и да доставяме преживявания, които подобряват живота на хората, ще бъде по-добре за нашата общност и нашия бизнес. Помолих лидерите в цялата компания да направят дълбоки гмуркания върху работата ни в много области през следващите няколко дни, така че да видите всичко, което правим, за да стигнем дотам.

Когато размишлявам върху нашата работа, мисля за реалното влияние, което оказваме върху света -- хората, които сега могат да поддържат връзка с близките си, създават възможности да подкрепят себе си и да намерят общност. Ето защо милиарди хора обичат нашите продукти. Гордея се с всичко, което правим, за да продължим да градим най-добрите социални продукти в света и благодарен на всички вас за работата, която вършите тук всеки ден", написа Марк Зукърбърг в личния си профил във фейсбук.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 



Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама