От 1 януари 2017 г. размерът на минималната работна заплата е 460 лв. Размерът й е увеличен с 9,5% спрямо миналата година. С повишаването ще се мотивират търсещите работа и ще се гарантира по-добро задоволяване на потребностите на наетите на минимална работна заплата и техните семейства. С промяната се очаква да бъде намален и рискът от бедност сред работещите.
За повишаването на минималната работна заплата способства икономическият растеж, устойчивите темпове на БВП през последните години, увеличението на броя на заетите и ръстът на средната работна заплата в страната. От 1 януари минималната работна часова ставка е 2,78 лв. С друго постановление правителството в оставка определи размера на линията на бедност за страната за 2017 г. Тя ще бъде 314 лв., което е с 14 лв. повече в сравнение с миналата година. Линията на бедност се определя на база на методика, утвърдена от Министерския съвет. Показателят се изчислява в зависимост от данните в изследването „Наблюдение на домакинските бюджети“, което се прави ежегодно от Националния статистически институт. Линията на бедност се използва като параметър при формирането на социалната политика в областта на доходите и жизненото равнище. Постановленията са приети след проведено обсъждане в Националния съвет за тристранно сътрудничество.
Редактор "Екип на Петел",
За реклама в "Петел" на цена от 40 евро без ДДС на ПР публикация пишете на [email protected]
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на [email protected] по всяко време на дежурния редактор!
Ан Карсън за спечелената Нобеловата награда за литература: Това е лудост, всички са луди
Дата: 09/10, 10:00
Кличко: Киев е в режим на оцеляване. Евакуирайте се!
Дата: 09/10, 09:58
Двама мъже са глобени с над 1500 евро и с отнетни книжки след нерегламентирано състезание в Шумен
Дата: 09/10, 09:53
Клиенти: Хамали ни заплашват
Дата: 09/10, 09:50