От 1 януари 2017 г. размерът на минималната работна заплата е 460 лв. Размерът й е увеличен с 9,5% спрямо миналата година. С повишаването ще се мотивират търсещите работа и ще се гарантира по-добро задоволяване на потребностите на наетите на минимална работна заплата и техните семейства. С промяната се очаква да бъде намален и рискът от бедност сред работещите.
За повишаването на минималната работна заплата способства икономическият растеж, устойчивите темпове на БВП през последните години, увеличението на броя на заетите и ръстът на средната работна заплата в страната. От 1 януари минималната работна часова ставка е 2,78 лв. С друго постановление правителството в оставка определи размера на линията на бедност за страната за 2017 г. Тя ще бъде 314 лв., което е с 14 лв. повече в сравнение с миналата година. Линията на бедност се определя на база на методика, утвърдена от Министерския съвет. Показателят се изчислява в зависимост от данните в изследването „Наблюдение на домакинските бюджети“, което се прави ежегодно от Националния статистически институт. Линията на бедност се използва като параметър при формирането на социалната политика в областта на доходите и жизненото равнище. Постановленията са приети след проведено обсъждане в Националния съвет за тристранно сътрудничество.
Редактор "Екип на Петел",
За реклама в "Петел" на цена от 40 евро без ДДС на ПР публикация пишете на [email protected]
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на [email protected] по всяко време на дежурния редактор!
Имиграционни агенти простреляха мъж в Ню Йорк, последваха протести
Дата: 09/10, 07:48
Интензивно е движението на „Капитан Андреево“ тази сутрин
Дата: 09/10, 07:36
Потушени са 157 пожара в страната през последното денонощие
Дата: 09/10, 07:34
Предстои осмата регата по кану каяк за купа „Черно море“
Дата: 09/10, 07:29
САЩ ще излъчат на живо първата екзекуция на военен от 65 години насам
Дата: 09/10, 07:25