Гвоздейков за ГТП: Периодът за отстраняване на нередностите да бъде удължен на 30 дни

04.08.2024 / 20:55 5

Кадри Нова ТВ

Готви се промяна в правилата за годишните технически прегледи. Заради хаоса и проблемите след промяната на системата, вече беше взета оставката на директора на автомобилна администрация. В интервю за Новините на Нова ТВ транспортният министър Георги Гвоздейков обясни какви отстъпки ще направят, за да се даде гратисен период за автомобили, които не могат да минат прегледа.

Той беше категоричен, че не може да се промени стойността на вредните емисии, защото те са обвързани с европейска директива. В търсене на трайно решение се предлагат промени. Едното е вредните емисии да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави колите в движение. Другото предложение е срокът за отстраняване на такъв тип неизправност да бъде удължен от 14 на 30 дни. Работната група, която започва работа още в понеделник, трябва или да одобри предложенията, или на да направи други.

След промяната при годишните технически прегледи, много шофьори не успяха да минат тестовете с бензиновите си коли - най-вече заради европейските изисквания за нивата на вредни емисии. След хаоса и напрежението в пунктовете, транспортния министър Гвоздейков поиска оставката на шефа на Автомобилна администрация. И предлага промени, още от утре. „Това, което можем да направим, за да облекчим притеснените хора, е автомобилите, които имат проблем с изгорелите газове да не се третират като „опасни”. Да влязат в категория „значителни”, тъй като не застрашават пряко безопасността на движение по пътищата”, каза Гвоздейков.

Това ще позволи на тези коли да продължат да се движат по улиците. И няма да бъдат спирани, както е досега. Гвоздейков е категоричен: промени в прага за вредни емисии не могат да се въведат. Но е готов и на още отстъпки.

„Този период за отстраняване на нередностите да бъде удължен от 14 на 30 дни и за такава нередност автомобилът да не бъде спиран от движение. Тук не става въпрос за намаляване на стойности, за облекчаване на режима, който изпълняваме като директива”, каза още министърът.

С по-трайни промени, които да решат проблема, още от утре се заема работна група. Тестово ще се следи дали анонсираните от министъра временни мерки ще променят броя автомобили, които не минават прегледа. До намиране на трайно решение, притесненията сред шофьорите остават.

„Карам стара бензинова кола и все още съм изключително притеснена”, сподели Десислава.

Автомобилният експерт Румен Дунев каза: „Моят съвет и преди да минат ГТП, да минат на сервиз, където да прегледат своя автомобил. Катализатори вече има на много по-достъпни цени.”

А министърът обясни - директорът на „Автомобилна администрация“ Борислав Муеров си тръгва не само заради прегледите. „Забелязал съм, че той няма достатъчно инициатива, креативност, отговорност, информираност”, посочи Гвоздейков.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
0
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 375014 | Одобрение: 63309
Гвоздейков да му бият един голям гвоздей в шибаната тиква и да идва другия.....Не, че ще бъде нещо кой знае колко по-различно, но бая ще се замисли за да пази главата далече от пирони.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
1
1
gospodin (преди 1 месец)
Рейтинг: 5594 | Одобрение: 14
който цапа, трябва да спре да цапа, дали е на дизел или на бензин все тая... виждал съм дизели дето такава чернилка вадят и не само камиони, бензинови дето горят масло също...
2
1
kjk (преди 1 месец)
Рейтинг: 75952 | Одобрение: 9617
Тъпанара Гвоздейков, който направо отряза главата на БДЖ сега системно унищожава и автомобилния парк!!!;)Болест:dizzy:Според мен някой подлизурко се е наакал като не е прочел че наредбите на ЕК се отнасят за новопроизведени автомобили: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/HTML/?uri=CELEX:02019R0631-20231203 И сега всички които са се разписвали под сътвореното от този (незнам как да го определя), се опитват да си измият ръцете!?!Намусен:wassat:Шокиран Винаги наредбите на ЕК са се отнасяли за нови МПС!!!;):wassat:Ангелче
1
2
Пиша на кирилица (преди 1 месец)
Рейтинг: 10871 | Одобрение: -489
Ето я истината за дизелите в Европа https://www.youtube.com/watch?v=w8r2xnITnqA който разбрал разбрал.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
2
0
kjk (преди 1 месец)
Рейтинг: 75952 | Одобрение: 9617
Г-н министре , ако бехте засегнали и дизеловите коли ,така както бензиновите ,тираджиите щяха да ти счупят муцуната още на втория ден !!! ;):wassat:НамусенПодходихте с тази идея много разделно , но този закон и наредба трябва да важи за всички превозни средства , а не само за едната половина от народа!!! ;)Болест:wassat:Едната половина е по малко българи ли? ;):wassat:Намусен Или умишленно продивопоставихте дизела срещу бензина,за да отвлечете вниманието от развалените сделки за мотриси и локомотивии и вкарването на негодни за нашите климатични условия бракуваните немски вагони!!!;)Болест:dizzy:В цивилизованите държави отдавна щеше да си е подал оставката такъв некадърник!!!Болест:wassat::dizzy:

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама