2 млн. лева са дълговете на "Градски транспорт", закъсняват заплатите на шофьорите

23.10.2018 / 15:30 12

Снимка Булфото

2 милиона лева са задълженията на „Градски транспорт ЕАД“ към момента, каза за Радио Варна изпълнителният директор на дружеството Злати Златев. Сумите са натрупани за последния месец и половина. Основната причина е увеличението на цените на горивата. С 30 процента за последните десетина години са поскъпнали всички разходи по обслуужване на автобусите, а билетът остава същия, коментира Злати Златев. Закъснението в час пик е средна 15-20 минути, което също генерира загуби. Те се дължат и на електронните билети, които са по 10 линии, но средствата все още не се превеждат на "Градски транспорт ЕАД", пише Радио Варна.

За първи път от поне 6 години дружеството не е изплатило на сто процента заплатите за септември. Служителите са взели 80 на сто от изработеното и се надяват до дни да получат цялата сума. 

Най-големият проблем е липсата на млади водачи. В момента се търсят поне 30 шофьори. Само 2-ма са се включили в безплатното обучение, организирано от дружеството, след което трябва да седнат зад волана по градските линии на Варна. Средната заплата за водачи е 1 200 лева бруто, уточни още Злати Златев.

За обслужване на всички линии Градски транспорт се нуждае и от десетина съчленени автобуси, които могат да бъдат осигурени след минимум 2- 3 месеца. В момента дружеството разполага със 160 автобуси, от които са 60 стари, част от които са в основен ремонт.

Граждани зададоха десетки въпроси на изпълнителния директор на Градски транспорт по време на заседанието на Постоянната комисия по транспорт към Общинския съвет във Варна. Беше взето решение малък автобус да обслужва част от квартала като ползването му ще е безплатно до прикачването на транспорт на спирки, където пътуват тролеите.  В прикачения звуков файл чуйте как Злати Златев коментира най-големите проблеми на "Градски транспорт" ЕАД.

Съветниците предложиха да се удължи на 90 минути времето за електронните билети докато има ремонти в града. Валидизатори съществуват по 10 линии, но те не са собст венос т на Градски транспорт. На следващо заседание на комисията ще има представители на всички комисии и институции, които имат отношение към транспорта.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
8
3
Mitko (преди 5 години)
Рейтинг: 2833 | Одобрение: 578
Дали някой е изчислявал рентабилността на полицията, гражданска защита или бърза помощ? А на изградените водопровод и канализация? Не, защото това са социални задължения на държавата и всеки разбира, че без тях жизненото равнище значително ще спадне. За съжаление, няма подобно отношение към градския транспорт, поради тази причина, доводи от рода на „пари – няма“, „маршрутът е нерентабилен“ и др.п. са основание за изрязване на трамвая, тролейбуса или маршрутите им от лицето на града. А това е голяма грешка. Икономика на транспорта съществува, без нея е невъзможно да се организира нормалната работа и планиране. Има доста рентабилни маршрути, но наред с тях има и нерентабилни. Номерът е в това, че една добра транспортна система почти никога не се изплаща – тя се субсидира от външни източници като платен паркинг, бюджет, специални данъци, облигации и т.н. Ако не се покрива дефицита и не се осигурява мобилност за хората с помощта на обществения транспорт, то загубите за обществото ще бъдат много по-високи, от колкото стойността на субсидията: задръствания, забавяне на икономическото развитие, аварии, деградация на градската среда, екологични проблеми, ръст на загубите за здравеопазването и т. н.
7
2
Варна (преди 5 години)
Рейтинг: 92131 | Одобрение: 38206
община варненци има всички признаци да не го кажа на фалит ами на затъваща фирма
"Защо ние убиваме децата?" - зададе въпроса през 1992 година един сръбски войник и сам отговори на него: "Понеже те някога ще порастат и ще дойдат да ни убият вече възрастни".

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама