Потребителски профил

Mitko

Регистриран: 02.08.2017
ОдобрениеВсеки ваш коментар ви носи 5 точки. Когато получите 1 „харесване” на ваш коментар получавате още една точка. Общият брой точки от вашите коментари и „харесванията” определя вашия рейтинг. Рейтингът ви определя мястото ви в постоянната класация. Понякога ще стартираме игри с награди с период за състезание от 7 дни. При стартиране на игра с награди 5 % от точките ви рейтинг от постоянната класация ще се прехвърлят като бонус към играта с награди. Успех!
1472
578
894

Рейтинг: 2833

Място в класацията: 149

Коментари на Mitko

Шофьори от Варна: "Зелената вълна" нещо не сработва

17:24:38 / 08.01.2021
1
0
Зелена вълна възможно само когато има еднакво разстояние между кръстовища, например като в Ню Йорк, Манхатън, у нас, ако ще синхронизират два кръстовище, с голяма вероятсност това нещо просто ще събере повече коли на трето кръстовище, къде зелена вълна вече не е възможна, заради различни разстояния между кръстовища.

Унищожиха дърветата между Шишковата градинка и Морската градина във Варна

22:43:39 / 05.01.2021
0
0
Сега само трябва да изчакаме 20 години за да порастнат фиданките.

Тежка катастрофа затвори бул. "Левски" във Варна. Има линейка на мястото

16:16:30 / 23.12.2020
2
3
построили ви писта по среда на града, какво очаквате след това?

Варненец предлага на Общината как да отвори нови паркоместа в квартала му, защото липсата им става критична

15:56:24 / 22.12.2020
1
2
Проблеми с паркиране решават с създаване на удобен алтернативен начин на предвижване в града, а не с "още малко паркоместа".

Общинският съвет одобри да се изхарчи четвърт милион за проучване за новото "леко метро" във Варна

17:29:12 / 29.09.2020
1
0
Това ще бъдат пари на вятъра, ако ще построят това нещо който не минава през центъра на града.

Общински съветници: Билетът за автобус във Варна трябва да струва 1,70 лв, цената му се задържа от 2006 година

22:03:20 / 24.09.2020
1
0
Дали някой е изчислявал рентабилността на полицията, гражданска защита или бърза помощ? А на изградените водопровод и канализация? Не, защото това са социални задължения на държавата и всеки разбира, че без тях жизненото равнище значително ще спадне. За съжаление, няма подобно отношение към градския транспорт. Номерът е в това, че една добра транспортна система почти никога не се изплаща – тя се субсидира от външни източници като платен паркинг, бюджет, специални данъци, облигации и т.н. Ако не се покрива дефицита и не се осигурява мобилност за хората с помощта на обществения транспорт, то загубите за обществото ще бъдат много по-високи, от колкото стойността на субсидията: задръствания, забавяне на икономическото развитие, аварии, деградация на градската среда, екологични проблеми, ръст на загубите за здравеопазването и т. н.

Издирват водач, преминал през крака на пешеходка на Крайбрежната алея във Варна

21:24:41 / 11.05.2020
3
0
Пожелавам ви приятни разходки на крайбрежната алея. Както винаги, трябва да убият някой, само след това може би ще замислят, че крайбрежната алея не е място за коли и паркиране.

Пешеходците във Варна са объркани. Община Варна разчертава синя зона върху тротоарите

11:01:45 / 10.05.2020
3
0
Вземете сива боя и изтривайте идиотизъм, а знак е за премахване.

Има ли смисъл? Всеки ден вали, но булевардите във Варна все пак се мият и с маркуч

19:39:00 / 06.05.2020
0
0
Да се мият улиците по време на дъжд е по-ефективно. При измиването на улиците работи същият принцип, както при прането: предварителното накисване, позволява на домакините да се справят и с най-силните замърсявания. Измиването на улиците по време на дъжд е много по-икономично, от колкото в слънчево и сухо време. За да се измие мръсотията, трябва преди това да се накисне. В дъждовно време, мръсотията, попаднала в асфалта се разкисва и по-лесно се измива. Така спестяваме вода. Колите от чистотата трябва единствено да пуснат силна струя и да отмият мръсотията. Така улиците по-бързо се изчистват. Дъждът само покрива праха, а машината го измива и премахва от улиците. В дъждовно време, на пътя попада и пръст от колелата на автомобилите, които са били паркирана на тревните площи. Тази кал от колите тече към тротоарите и пътечките в тревните площи, разположени по-високо от бордюрите. Става така, че ако не бъдат измити веднага тези кални потоци ще изсъхнат и ще се превърнат в прах. След това е трудно да се изчистят, тъй като прахът влиза в асфалтовото покритие и го разрушава. Когато в града вали, мръсотията се надига, пътищата стават хлъзгави. Ако не се измие от водните струи се получава една мръсна бъркотия.

Шестима души бяха ранени по пътищата във Варна и региона само за два дни

15:32:25 / 09.03.2020
0
0
50 човека загива всеки месец в България заради ПТП и стотици ранени, но всички говорят за корона вирус, здрав разъм, къде си?

Много тежка катастрофа тази нощ във Варна. Кола отнесе спирка и се обърна по таван

01:02:48 / 02.03.2020
4
5
Стройте още повече писти по среда на града.

Проектират две нови детелини на ключови кръстовища във Варна

21:44:47 / 29.01.2020
2
1
В цял град тротоари като в Африка и пак проектират някакви мега проекти който са много удобни за усвояване. Оправете улици!

Кметът и главният архитект на Варна не могат да спрат нежелано строителство, правят работна група с експерти

11:49:18 / 28.01.2020
5
0
‎Стела Николова: За толкова години управление можеше да бъде променена височина и плътност на застрояване в ОУП, но те не го направиха! Сега оправданията им звучат нелепо! "Дайте експерти от ваша страна, ние ще изкараме нашите"!  Но техните всъщност са наши, защото ние им плащаме заплатите. А защо техните експерти не направиха нищо досега никой не посмя да ги пита на вчерашния им брифинг.

Във Варна направиха тротоар до детска кухня за майки с колички, колите го превзеха

18:03:23 / 10.12.2019
6
1
Така е, когато в града няма никакво транспортно планиране и стратегия. Това са последствия, но никой не иска да се бори с причини: в града просто няма удобна алтернатива на кола.

Портних, учи се от кмета на Бургас. Пусна за живущите първите етажни паркинги на символични цени

00:34:20 / 01.12.2019
2
2
Изграждане на паркинги е популистка и вредна мярка. Която само ще стимулира използване на коли в града. Това ще бъде добре, само ако ще строят ги с цел, да махнат коли от улици, а не просто да увеличват брой на паркоместа. Какво след това ще правим за увеличаващ трафик? Още една магистрала през града и естакади?

Варненка иска санкции за системно блокиран от коли тротоар

20:22:48 / 25.11.2019
5
5
Този бардак с паркиране е последствие от напълно сбъркан транспортен баланс в града. Заради неудобен и бавен градски транспорт, всички искат да се придвижват с кола, като резултат, навсякъде бардак с паркиране и задръствания. Оправете градски транспорт (обособени ленти, по-кратки интервали) и направете използване на кола по-скъпо, а паркиране навсякъде трябва да бъде платено и след няколко години ще се оправят неща.

Джип сгази колчетата на велоалеята по бул. „Съборни“ във Варна

17:59:35 / 20.11.2019
3
0
Н - наглост. Заради безнаказанност.

Автобус помля аварирала кола на Аспарухов мост, четирима са ранени

11:31:57 / 13.11.2019
3
2
Сложете вече на моста четири камери за измерване на средна скорост. За 5 години вече имало там 26 ПТП с пострадали, без пострадали май в пъти повече. Къде мерки?

Игра на руска рулетка: Блъснаха колоездач до Историческия музей във Варна, всички спорят какви са правата му

00:05:55 / 12.11.2019
1
4
Защо шофьори ще бутат кола на пешеходна пътека? Кога шофьори ще разберат, че вашата е кола, а не цял път.

Почина блъснатият на бул. Цар Освободител пешеходец във Варна

13:38:45 / 11.11.2019
6
2
Това е не Прилеп, а ул. Отец Паисий

19-годишен с "Ауди" се блъсна в електрически стълб на булевард "Левски" във Варна. Спътникът му е с опасност за живота

15:06:38 / 06.11.2019
7
5
Катастрофа след катастрофа, трета за денонощие вече. Какво очаквате, след като в града строят безсветофарни писти, с подлези и надлези, лошо е че тези състезатели могат да ви убият или някой от вашето семейство. Може би време ще променим мисленето относно коли? Във всички цивилизовани държави отдавно стимулират използване в града градски транспорт и велосипеди, строят безопасна велоинфраструктура и обособени трасета за градски транспорт, а не магистрали по среда на града. Всичко това прави града по-безопасен, по-привлекателен и по-здравословен начин на живота.

Окупация на пътя на пешеходците във Варна, шофьори паркират масово върху нови тротоари

00:19:53 / 02.11.2019
10
5
Докато в града няма удобен и бърз градски транспорт, който не стои в задръстване заедно с коли и хубава пешеходна инфраструктура, винаги ще сидим в задръстване и вървим по пътното платно, защото почти всички тротоари превърнати в паркинг.

60 нови електрически автобуса идват във Варна за по-чист въздух!

17:33:52 / 25.10.2019
12
3
Вместо 60 електрически автобуса за същите пари бих могли да закупят 120 съчленени автобуса на газ Евро 6. Повече автобуси, значи по-малки интервали, а значи градски транспорт ще стане по-удобен и повече хора ще слязат от своите трошки. Но докато автобуси стоят в задръстване заедно с коли, няма голям смъсл в голям брой автобуси.

Задръстване на централен булевард! Автобус пъпли като костенурка във Варна

18:30:05 / 10.10.2019
2
11
Винаги така ще бъде, докато почти всички искат да се предвижват с кола в града. Градски транспорт трябва да стане наистина удобен и бърз, а притяжаване на кола трябва да стане по-скъпо, иначе ще страдат всички.

Ей така се асфалтира във Варна преди изборите, хората се смеят на тази дивна иновация

18:24:56 / 10.10.2019
7
8
Относно ремонти по-малки улици. Полагане на нов асфалт по-малки улици за съжаление ще влоши пътна безопасност, знам че занякой това прозвучи смешно, но всички тези дупки действали на шофьори като елементи за успокояване на трафика, т.е. тези шофьори просто няма как да карат бързо, а сега какво? какво ще пречи на един шофьор да кара по-бързо по тези малки тихи квартални улици? Решение: Тихи квартални улици не трябва да изглеждат като писти, необходими изкуствени елементи на успокояване на трафика, като шикани, легнали полицаи, повдигнати кръстовища, редовна смяна на страна за паркиране (когато на една отсечка паркоместа от една страна, а след кръстовище паркоместа разполагат на противоположна страна), намаляване радиуси на завой, локално стесняване на пътното платно до една лента и т.н. Изследвания доказват, че с увеличаването на скоростта с 1 %, вероятността от ПТП със смъртоносен изход нараства с 4%.

Варненец от "Възраждане": Това е обичайната гледка при нас! Контейнерите преливат (снимки)

11:05:43 / 08.10.2019
1
9
Ако преди избори така, какво ще стане след избори??

Колко вредни са електрическите тротинетки?

10:10:21 / 16.09.2019
6
5
И защо сравняват тротинетки не с коли, а с пълен автобус? каква е тази манипулация. Автобуси не е винаги са пълни.

Варненец се възмути: Ремонтират си апартаментите и изхвърлят отпадъците до блока (Снимки)

19:04:32 / 28.08.2019
14
2
Нали община сама разрешила да изхвърлят едри отпадаци до контейнери? Т.е. вече официално хора могат да направят кочина пред своят блок. По цял свят за подобно нещо глобяват, у нас всичко наобратно.

За всички, които изхвърлят стара покъщнина: Вижте графиците, по които ще се извозват едрогабаритните отпадъци във Варна

17:24:18 / 12.08.2019
2
1
Т.е. вместо да глобяват, сега официално позволили да превърнат място до контейнери в сметище? някой изобщо мисли за естетика по нашите улици?

Зверска катастрофа преди малко на новия булевард във Варна. Всички се молят да няма жертви

23:42:17 / 10.08.2019
29
17
Ако път в града изглежда като писта, винаги някой ще изпозва я като писта, застрашава и живот на други хора. Кога у нас ще разберат, че проблеми с трафика решават не с магистрали по среда на града, а с подобряване на градски транспорт, ако той ще стане наистина удобен и бърз, много хора ще слязат от коли и след това няма нужда от тази писта в града.

Дебат в мрежата: Отпуши ли се наистина движението във Варна със „златния“ бул. „Левски“?

20:39:04 / 07.08.2019
22
12
Само развитие на градски транспорт ще реши проблеми с задръстване и паркиране, когато строиш магистрала в града сред жилищни квартали, това само стимулира хора да се предвижват с кола, защото станало по-неудобно предвижване пеша, а значи и предвижване с градски транспорт, защото все пак трябва да ходим от спирка и до спирка. Магистрала Левский най голяма и скъпа градостроителна грешка за Варна. По цял свят напротив махат тези градски магистрали, у нас всичко наобратно.

Кандидатът за кмет на София подпали мрежата: Строителството на Метрото трябва да спре

11:56:58 / 04.08.2019
7
3
Голям шанс за София, но дали ще резберат това избиратели.

"Дневник": Небостъргач на мястото на паметник на културата във Варна! Как става възможно това?

20:12:21 / 17.07.2019
16
4
Не е място в центъра на града за небостъргачи, важно е да пазим не само отделни сгради, а цялата историческа градска среда в центъра, иначе всичко това ще изглежда смешно.

Нова барака „кацна” на центъра на Варна, посреща публиката на културните събития във ФКЦ

13:15:48 / 17.07.2019
5
0
ето какво споделих един журналист: "относно бакарата, днес имах разговор с общината, поставена е с разрешение на ФКЦ най-вероятно тъй като било на тяхната територия" Осрали цялата сграда с реклами, сега искат да осерат и пространство до сграда.

Сложиха уникални табели на затворените пешеходни пътеки във Варна: "Освободете зебрата!"

11:53:07 / 01.07.2019
16
14
Типично остаряло мисленето за мобилност в града. Махнаха още две пешеходни пътеки в града вместо да ги обезопасят със светофар или с повдигната пешеходна пътека. Какви са последствия? 1. Намаляват пешеходна достъпност в града. 2. Намаляват удобство на градски транспорт, просто защото хора трябва да ходят от спирка и до спирка. 3. Стимулират използване на коли в града, колкото повече имаме движащи коли в града, толково повече ще имаме ПТП и задръствания, а значи трябва да махнем още пешеходни пътеки за да не пречим на трафика, омагьосън кръг. 4. Стимулират шофьори на по-големи скорости, защото вече няма пешеходни пътеки и нищо не ги спира, ще стане повече ПТП на кръстовище. С подобно остаряло мисленето за решаване на проблеми, никога няма да решим ги. Отдавно имаме сбъркан транспортен баланс в града и трябва да намалим използване на коли в града, но вместо това, правим точно обратно. Нали уж направили бул. Левски за да отведат трафика от центъра? и след това махат пешеходни пътеки в центъра и дават повече приоритет на коли? къде логика?

Сложиха уникални табели на затворените пешеходни пътеки във Варна: "Освободете зебрата!"

11:35:54 / 01.07.2019
12
14
Не 50 метра, а 110 метра, а това е означава, че човек трябва да измине общо 220 метра. Кой по-мързелив? пешеходец, който трябва да направя обиколка 220 метра или шофьор, който вече сиди в кола, с климатик и музика, и за него трябва само да натисни спирачки за 10 секунди?

Тежки дебати в Общинския съвет на Варна за дружествата "Пазари" и "Градски транспорт"

20:57:10 / 27.06.2019
8
2
И пак искам само да ви напомня: Дали някой е изчислявал рентабилността на полицията, гражданска защита или бърза помощ? А на изградените водопровод и канализация? Не, защото това са социални задължения на държавата и всеки разбира, че без тях жизненото равнище значително ще спадне. Икономика на транспорта съществува, без нея е невъзможно да се организира нормалната работа и планиране. Има доста рентабилни маршрути, но наред с тях има и нерентабилни. Номерът е в това, че една добра транспортна система почти никога не се изплаща – тя се субсидира от външни източници като платен паркинг, бюджет, специални данъци, облигации и т.н. Ако не се покрива дефицита и не се осигурява мобилност за хората с помощта на обществения транспорт, то загубите за обществото ще бъдат много по-високи, от колкото стойността на субсидията: задръствания, забавяне на икономическото развитие, аварии, деградация на градската среда, екологични проблеми, ръст на загубите за здравеопазването и т. н.

Цяла Варна говори само за това: Спешно затвориха нарочени за опасни пешеходни пътеки! (снимки)

12:30:23 / 26.06.2019
10
7
Всички тези вопроси трябва да решават експерти, а не хора който нищо не знаят за транспортно планиране в града и пътна безопасност. Например когато сме боледуваме, отиваме при специалист (лекар) или правим общо събрание пред блока? за да назначим лечение?

Цяла Варна говори само за това: Спешно затвориха нарочени за опасни пешеходни пътеки! (снимки)

11:33:29 / 26.06.2019
32
17
Поредни некомпетентни решения от некомпетентна община Варна. Махат пешеходни пътеки в градавместо да ги обезопасят със светофар или с повдигната пешеходна пътека. Какви са последствия? 1. Намаляват пешеходна достъпност в града. 2. Намаляват удобство на градски транспорт, просто защото хора трябва да ходят от спирка и до спирка. 3. Стимулират използване на коли в града, колкото повече имаме движащи коли в града, толково повече ще имаме ПТП и задръствания, а значи трябва да махнем още пешеходни пътеки за да не пречим на трафика, омагьосън кръг. 4. Стимулират шофьори на по-големи скорости, защото вече няма пешеходни пътеки и нищо не ги спира, ще стане повече ПТП на кръстовище. С подобно остаряло мисленето за решаване на проблеми, никога няма да решим ги. Отдавно имаме сбъркан транспортен баланс в града и трябва да намалим използване на коли в града, но вместо това, правим точно обратно. Защо всички се грижат за шофьора? Той вече така или иначе седи в кола, с пуснат климатик и музика, а в същото време пещеходците вървят в жега през лято и в студ през зимата. Защо пешеходците е нужно да страдат още повече? Нали уж направили бул. Левски за да отведат трафика от центъра? и след това махат пешеходни пътеки в центъра и дават повече приоритет на коли? къде логика?

За да е по-сигурно за пресичащите: Премахват две пешеходни пътеки в центъра на Варна

20:31:55 / 25.06.2019
25
12
Поредна мярка, която ще влоши удобство на пешеходна инфраструктура и на градски транспорт, просто защото хора трябва да вървят пеша от спирка и до спирка.

Трагедия до Община Варна! Софиянка помете две жени, и двете починаха

11:03:01 / 24.06.2019
16
8
За 3 години там вече блъснали 6 (1 дете) пешеходци (http://bgurban.com/ptpmap/), отдавно трябва да сложат светофар там или поне повдигната пешеходна пътека с хубаво осветление, защото когато една кола спира, друга кола просто не вижда пешеходец, като и пешеходец не може да види кола в друга лента, но община по-скоро просто ще махне пешеходна пътека и по този примитивен начин още повече ще влоши пешеходна достъпност в града. Друго нещо, на тази пешеходна пътека, през тъмно време виждаш там само светяща ограда вместо пешеходци, защото тя е със светоотразителни елементи, т.е. няма никакъв акцент на самите пешеходците. Още преди година подавал предложение за тази и други пешеходни пътеки, заедно с велоклуб Спартак, че там трябва светофар с бутонче, но у нас както винаги, трафик е по-важен от живота на хора. https://www.facebook.com/groups/MorskataRevived/permalink/942958042558247/

Забраниха карането на велосипед в Морската градина във Варна?

18:33:08 / 14.06.2019
26
13
По цял цивилизован свят стимулират използване на велосипеди в града, у нас правят точно наобратно, първо строят неизползоваеми велоалеи, не там къде трябва който минават през подлези, а след това закриват достъп до цялата морска. Сега като стигнам до пантеона, нямам право да карам колело на долу до плажа? добре, ще стигна до плажа с кола, вече няма друг удобен начин.

Тежък спор! Във Варна затвориха пешеходна пътека към входа на Археологическия музей, едни са „за“, други – твърдо „против“ (снимка)

17:17:49 / 13.06.2019
9
13
Поредна стъпка в грешка посока. Тук 60 метра, там 50 метра, още някъде обиколка в 100 метра, след това подлез и надлез. Искам да ви напомня, градски транспорт много силно зависи от удобство на пешеходна инфраструктура, защото хора трябва да ходят от спирка и до спирка.

Тежък спор! Във Варна затвориха пешеходна пътека към входа на Археологическия музей, едни са „за“, други – твърдо „против“ (снимка)

15:52:13 / 13.06.2019
17
11
Колкото по-неудобна пешеходна инфраструктура в града, толково повече желание на хора да се предвижват с кола, толково повече задръствания, ПТП и проблеми с паркирането.

"Дневник": Пропадналият булевард 113 милиона лева по-късно

22:42:21 / 31.05.2019
1
3
Вукан Р. Вучик “Transportation for Livable Cities” Понякога, заедно с модернизирането на линии за обществения транспорт, се реконструират и успоредни участъци от пътищата, например като се разширяват. Подобна политика, т.е. едновременно насърчаване на използването както на обществения транспорт, така и на частните автомобили, се счита за ирационална. С други думи, така държавните инвестиции са насочени в две конкуриращи се транспортни инфраструктури с неясно разпределение на индивидуалните предпочитания, но като цяло не са насочени към поддържането на балансирана транспортна политика, която да обезпечи преразпределение на пътниците по близо до социалния оптимум в рамките на една интермодална транспортна система.

Кметът на Варна решава проблема с паркирането! Който няма гараж да продава колата. Намаляват още местата в Синята зона

12:12:21 / 31.05.2019
35
21
- Покупката на автомобил не ти дава допълнителни права. Не, градът няма да ти подари парче земя за паркиране. - Трудно е да се повярва в това, но няма да ти подари ... - Още веднъж ... Не, никой не ти гарантира наличието на 20 кв.м. земя за да си поставиш трошката. Нито под прозореца на дома, нито пред офиса. - Липсата на свободно място за паркиране не ти дава право да си поставиш трошката на тротоар или детска площадка. - Твоят автомобил - това е само твой проблем. - Купил си си автомобил - купи си гараж или си наеми паркомясто. - Нямаш пари за гараж? Не си купувай автомобил. - Автомобилът в големия град не е необходимост. Той не се включва в жизнения минимум. Образование, медицина, храна - да, но автомобил - не. - В съвременния град притежаването на автомобил трябва да бъде скъпо. В отделни случаи - МНОГО СКЪПО. - Градът не е заинтересован от това ти да имаш личен автомобил и ще прави всичко, щото ти да не си го купиш. А ако си го купил, да не ходиш с него в центъра - Именно затова в много градове паркирането на улицата е ограничено, например до 2 часа. Тоест ти не можеш да отидеш в центъра за цял ден и да паркираш там дори срещу заплащане. - Именно затова в много градове властите забраняват на строителите да правят голям брой паркоместа, дори в подземни гаражи. - Цялото паркиране на градска територия трябва да бъде платено. Безплатно паркиране само на частна земя, ако собственикът така е решил (напр. търговски център). - Разбирам, не ви се вярва, затова ще повторя. Към автомобила не се полага парче земя за паркиране!

Камера на Нова засне: Едва не убиха човек в Студентски град

12:11:28 / 31.05.2019
9
3
Много честа ситуация. Ако на пътя има две ленти и повече в една посока, задължително трябва да има светофар, иначе винаги така ще бъде, просто защото сме хора и винаги грешим, а инфраструктура трябва да намали вероястност за човешки грешки, няма друг начин.

„Варна играе” събира семейства с деца до Раковината в Морската градина на Варна

12:44:37 / 23.05.2019
2
5
Цяла раковина стои надраскана, сложете вече там камери.

Внимание, пешеходци! Алея в Морската градина стана трасе за велосипедисти, пресичайте внимателно

21:01:16 / 16.05.2019
9
11
Поредна малоумна велоалея, вече и в морска градина. Велоалеите в парка са удобни за чиновниците благодарение на лесното съгласие и минималната съпротива от страна на автомобилистите – не е необходимо да съгласуваш с Държавната автомобилна инспекция отнемането на скъпоценните 4-5 метра от всяка лента. Но в резултат от това, се получава изкуствен конфликт между почиващите и велосипедистите – едните са дошли да прекарат спокойно времето, да пуснат детето да потича, а другите считат метрите асфалт за свои по право и са готови да се сбият с всеки нарушител на периметъра. Може и да преувеличавам малко, но забавната функция на парка трябва да стои по-напред от транспортната – този баланс е нарушен. Хората не бива да се гонят с палки от парка от велосипедистите, но е необходимо да се премахне този мним приоритет – нека хората сами да се организират. Още повече, че велоалеите в този вид, така или иначе, не работят за нито една от страните – те са необходими само за отчетите на чиновниците. За това пък велоалеи са нужни по улиците, където има опасност за живота и здравето. Дори градът да няма намерение да развива придвижването с велосипед из града, то поне трябва да направят велоалеи до парка – хората не могат да се телепортират.

Новата градинка до Юнашкия салон във Варна е достъпна за всички! Специален акцент в нея - боксова ръкавица (снимки)

21:37:08 / 15.05.2019
6
6
Винаги се получава доста примитивно и посредствено, когато проектират строители, а не архитекти през конкурс. Сравнете с това https://www.facebook.com/urbanbg/posts/460643424502724

Тази сутрин във Варна: Кола помете преградите на бул. "Владислав"

18:04:11 / 01.05.2019
8
2
Подобна дълга права отсечка провакира на големи скорости, скорост е основната причина на всички тежки ПТП.

"Дневник": Как Борисов построи булевард "по снимки" и пусна движението по него преди да е завършен (видео)

11:35:14 / 30.04.2019
11
2
Статия и снимки "Булевард Левски и пешеходец": https://bgurban.com/

Варненец с пореден сигнал за проблем на новия булевард: Тези мантинели са нелогични и пречат! (снимка)

20:29:40 / 26.04.2019
4
3
Когато пешеходна инфраструктура става по неудобна, от една страна това е провакира пешеходци на нарушения, а от другата страна стимулира хора да се ползват коли. (Световен опит).

Зам.-кметът Христо Иванов: Критиките за бул. “Левски” са провокация

17:02:42 / 23.04.2019
24
4
Цял световен опит е провакация заради бул. Левски? Строителство на магистрали сред жилищни, която пречи на пешеходци е пълна глупост, отдавно никой така не прави, защото подобна магистрала само стимулира използване на коли в града. Тези пари бих могли да похарчат за подобряване на градски транспорт и пешеходна инфраструктура.

Първа стъпка по идеята на Портних: Правната комисия одобри наредбата, по която ще дават пари за градинките пред блоковете във Варна

12:29:43 / 19.04.2019
0
1
"има около 130 регистрирани сдружения" т.е. 99.9% от сгради нямат право да кандидатсват.

Жестоко задръстване на най-новото кръгово във Варна! Наистина ли се подобрява трафика или става по-зле?

14:05:41 / 17.04.2019
16
6
Докато градски транспорт не комфортен и не бърз и всеки може да си купя трошка за 1000 лева, всички ще стоим в задръстване и по 20 минути ще търсим място за паркиране и никаква инфраструктура няма да помогне, просто имаме твърдо много коли, който не ефективни, когато ги твърдо много в едно и същото време и място. 

Докъде стигна новият булевард "Левски" във Варна? От общината показаха новите пасарелки (снимки)

21:09:04 / 08.04.2019
23
10
Много скъпа градостроителна грешка, която накара хора още повече да се ползват кола. Когато в града строиш магистрали, получаваш само коли и трафик.

Нов абсурд във Варна! Официално сложиха табела: Няма Крайбрежната алея! Тя вече е "път" на туристическа карта

12:07:11 / 04.04.2019
7
1
Хора за съжаление не разбрали, че това е карта не от община, а Крайбрежен път това е подъгравка, защото в същност там наистина път, а не алея, заради хаос с коли.

Читател ни изпрати снимка от Варна и коментира: Защо тази възрастна жена пресича така бул. "Левски"

21:46:21 / 26.03.2019
5
3
Какво очаквате от хора, когато по среда  на града построиха магистрала без нито една пешеходна пътека? Подлези/надлези само за млади и здрави, възрастни хора много мразят ги, но ще разберете това когато ще остареете. Асансьори? няма никаква възможност да осигуриш работещи асансьори, особено у нас. Нито в централният подлез нито до ВИНС асансьори не работят.

Абсурд: Боядисаха каменната облицовка на подлезите във Варна с фасаген

11:47:59 / 22.03.2019
7
4
Поредна деградация. Павета махата, вместо тях слагат асфалт, исторически сгради рушат или слагат грозни реклами по тях и т.н.

Щедрост от кмета Портних! Предлага да се дават до 5000 лева на блоковете във Варна, които си оправят градинките

12:10:24 / 21.03.2019
8
3
Ако няма регистрирана етажна собственост, значи няма възможност?

Пролетта във Варна в цифри: 63 700 лалета и 52 000 теменужки засадиха в Морската градина

12:08:03 / 21.03.2019
4
5
Всяка пролет хиляди робтници към общината във всички държави, в единен порив се хвърлят да засаждат с цветя улиците на града. През есента този процес се повтаря, едногодишните растения се изкопават и се отправят към кофата. Никой не знае кога именно е възникнала тази традиция. Защо никой не си задава въпроса дали това е красиво, има ли други варианти и най-важното колко струва тази красота. А струва скъпо, като се има предвид, че има и друга алтернатива – многогодишни растения. За сезонното озеленяване е нужно да се намерят и закупят растения, да се поливат, да се засаждат, да ги ухажваш и накрая да ги прибереш преди зимата. Всяка година. Това са стотици човекочаса и милиони похарчени пари всеки път за едно и също. За засаждането на многогодишни растения е необходимо веднъж да бъдат закупени и после да се засадят зелени. А ако се вземат диворастящи храсти или треви, обслужването им ще се сведе до минимум. Единственото условие за подобно озеленяване е да се намери специалист по ландшафтен дизайн и ще се сдобиете с разнообразие от трева или храсти. Ако всичко се засади с еднотипни растения ще бъде голяма скука.

Читателка до "Петел": Защо във Варна плащаме най-скъпия данък? Ето какво показват изчисленията

21:18:18 / 20.03.2019
3
8
Малко е, отдавно ни трябват големи данъци за коли, като мярка която дестимулира използване на кола.

Варна не е само изкопи, тръби и бетон! В "Младост" садят дървета и цветя (снимки)

21:15:47 / 19.03.2019
7
2
Всяка пролет хиляди робтници към общината във всички държави, в единен порив се хвърлят да засаждат с цветя улиците на града. През есента този процес се повтаря, едногодишните растения се изкопават и се отправят към кофата. Никой не знае кога именно е възникнала тази традиция. Защо никой не си задава въпроса дали това е красиво, има ли други варианти и най-важното колко струва тази красота. А струва скъпо, като се има предвид, че има и друга алтернатива – многогодишни растения. За сезонното озеленяване е нужно да се намерят и закупят растения, да се поливат, да се засаждат, да ги ухажваш и накрая да ги прибереш преди зимата. Всяка година. Това са стотици човекочаса и милиони похарчени пари всеки път за едно и също. За засаждането на многогодишни растения е необходимо веднъж да бъдат закупени и после да се засадят зелени. А ако се вземат диворастящи храсти или треви, обслужването им ще се сведе до минимум. Единственото условие за подобно озеленяване е да се намери специалист по ландшафтен дизайн и ще се сдобиете с разнообразие от трева или храсти. Ако всичко се засади с еднотипни растения ще бъде голяма скука.

Агресия от пешеходец? Разбиха брутално стъклото на автомобил, паркирал на тротоар във Варна (снимка)

19:38:50 / 18.03.2019
27
3
Когато институци не вършат своята работа, хора сами започват да раздават правосудие.

Призив: Да се върне живата охрана в подлезите

19:35:42 / 18.03.2019
1
4
Подлези провакират на антисоциално поведение, просто защото няма социален контрол като на улица, когато други хора могат да видят теб. Как мислете, приятно ли ще бъде усещане за преминаване на тези подлези/надлези до Левски през ноща, когато почти няма хора който бих могли да видят теб? Ще бъдете ли спокойни сте когато там трябва да минава вашата майка/дъщеря/съпруга? Заради това хора ще започнат да минават по пътното платно или просто няма да ходят пеша. Нашите медиите за подлези: Крадци нападнаха жена в подлез в Пловдив Нападнаха пловдивчанка в подлеза срещу панаира Малолетни нападнаха и ограбиха жена в подлеза до гарата в Плевен Нападнаха жена в подлез в Морската градина във Варна Маскирани девойки нападнаха връстнички във варненски подлез Опасни и непроходими подлези за инвалиди и майки с колички в София Внимание, софиянци! Опасни подлези Всеки пети подлез в София е опасен Мръсни и опасни подлези в София Опасни подлези в София Ученици пресичат неправилно натоварен булевард заради опасни подлези Опасни подлези Един от най-често ремонтираните подлези в София отново е в окаяно състояние Опасни подлези по „Цариградско шосе” в Пловдив Подлези към Морската – непроходими /снимки/ Жена се потроши във варненски подлез, осъди Общината за над 7 хил. лева

Иван Портних: Влизаме да ремонтираме и малките улички във Варна

20:06:25 / 14.03.2019
1
2
Моля ви разгледайте възможност за разширяване на тротоара на кръстовище там къде предвидено паркиране, за да предотвратя неправилно паркиране на кръстовище и пешеходна пътека. Така се увеличава видимостта на шофьорите, иначе създава опасност за пешеходците, които трябва да ги заобикалят, понякога и да излизат на платното на пресичащата улица което увеличава опасността за тях. Дори да не се налага да излизат на пресичащата улица, спрялата там кола пречи на видимостта на шофьорите и те в последния момент могат да видят „изскачащия“ иззад неправилно-спрялата кола пешеходец. Особено ако колата е по-висока. Ограничава сериозно видимостта на шофьорите, които влизат в кръстовището. Такива кръстовища най-често са нерегулирани, съответно шофьорът без предимство трябва да подаде предницата си, за да може да види идва ли някой. Прави вземането на завоите по-трудно дори за опитни шофьори. Тази мярка е използвана в много европейски градове. Тук можете да прочетете подробна статия относно тази мярка http://bgurban.com/%D0%B0-%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%88-%D0%BB%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D1%8A%D0%B3%D1%8A%D0%BB%D0%B0/ Тази мярка предвидена с НАРЕДБА № РД-02-20-2/20.12.2017 г. Чл. 87. (2) При нерегулирани със светофар пешеходни пътеки се оформят тротоарни уширения съгласно фигура 1 от приложение № 19. (3) Техните дължини са, както следва: 1. за улици от първостепенната улична мрежа – 15,00 m; 2. за улици от второстепенната улична мрежа – 8,00 m. Чл. 95. Приложение № 22 - Фигура 1, Фигура 2 Чл. 120. (5) Началото и краят на ленти или площадки за паркиране се определят в рамките на улични кръстовища, като се осигурява достатъчно видимост, както следва: 1. за улици, пресичащи улици от първостепенната улична мрежа – 15,00 m; 2. за улици, пресичащи улици от второстепенната улична мрежа – 8,00 m; 3. за улици, пресичащи пешеходни зони – 18,00 m. (6) Началото и краят на лентите и площадките за паркиране се отделят от осигуреното пространство за видимост с бордюр с височина най-малко 80 mm и се оформят като част от тротоара.

Ексклузивно! Варна диша прахоляк над нормите заради бул. "Левски". Екоинспекцията нареди незабавно кметът да...

12:03:45 / 14.03.2019
3
2
Като пуснат магистрала, ще стане озе по-зле, шум от състезатели и мотори 24x7

Двама блъснати пешеходци за ден във Варна, единият е в болница със счупена челюст и травма на главата

12:02:00 / 14.03.2019
0
1
Никой не интересува в този град за безопасност на хора, още преди година создадох карта за ПТП във Варна, предложих на община конкретни мерки за подобряване на най опасните места, опитах се да се свържа с кмет и нищо. Карта http://bgurban.com/ptpmap/

Мъж извади брадва на улица във Варна. Ето какво предизвика гнева му

12:44:23 / 06.03.2019
11
7
В града отдавно трябва мерки дестимулиращи използване на кола, какво прави община? Строи магистрала сред града, по този начин само стимулира използване на коли в града, значи ситуация с паркиране ще стане още по остра.

Вечер се вижда най-добре: Ето колко „хубави“ са новите тротоари в квартал „Аспарухово“ във Варна (снимки)

12:31:01 / 01.03.2019
23
1
проекти съответстват на изполнение, велоалеи, подлези, надлези, мантинели, магистрали в града, все още мислете че тези хора са компетентни и искат да направят град по-добър? просто бизнес.

25-годишен варненец написа: Г-н Портних, говорите за половин милиард бюждет, а как ще обясните това? Тук всеки ден си пият кафето ваши служители

19:23:01 / 17.02.2019
13
6
Вместо да оправят всички тротоари в града, строят магистрала сред жилищни квартали, защото така е по-лесно за усвояване.

Глобиха над 50 пешеходци във Варна. Ето къде са пресичали

00:05:24 / 09.02.2019
5
6
Според статистика, много по-често блъскат пешеходци точно на пешеходна пътека, може би по-логично ако глобяват шофьори, който не пропускат пешеходци на пешеходна пътека? А там къде пресичат неправилно, необходим анализ на причини, а защо там пресичат? может би разстояние между пешеходни пътеки твърдо големи? и необходима допълнителна пешеходна пътека? Променете мисленето най накрая за пътна безопасност, търсете причини, а не се борете със последствия.

Официално анонсираха „Варна - европейски град на спорта`2019“. Красен Кралев съобщи прекрасна новина

19:39:23 / 31.01.2019
3
1
Град на спорта? Оправете тротоари в града, пешеходна инфраструктура като в африка.

Предложение: Всички пешеходни пътеки в София – с осветление

20:08:16 / 30.01.2019
1
1
Освен това, ако на пътя с пешеходна пътека има повече от една лента в една посока, трябва да има светофар (може с бутоноче). Иначе когато автомобил от първата колона пусне пешеходецът да мине, тези от другата колона просто не го виждат.

Отговор от общината: Не се страхувайте за тези дървета във Варна, положена е горска пръст, оставено е място. Ще има павета

13:44:33 / 30.01.2019
4
3
Много се надявам че възстановят и стари павета по пътното платно, иначе ще бъде пълна простотия, ако ще сложат там асфалт.

Варненци коментират „Защо така бе, кмете? Няма такава глупост на новия път в „Аспарухово“!

12:44:53 / 30.01.2019
15
11
Жив плет бих свършил работа, вместо тази грозотия.

Богдан Милчев: На политиците трябва да им се забрани със закон да взимат отношение по темата "пътна безопасност"

18:44:54 / 25.01.2019
2
2
До [url=https://petel.bg/#]НПО[/url] Нямаме никакво финансиране. Аз съм един от учредители на този Институт за пътна безопасност.

Кога я сложиха, кога ѝ направиха дупка? Варненци коментират новата ограда на бул. „Сливница“

12:26:31 / 24.01.2019
11
8
Разтояние между пешеходни пътека там е 230 метра, това е твърдо много за жилищен квартал. След това направете разходка там през Google Street View, ще видете, че там доста много има утъпкани пътеки през разделителна ивица, т.е. хора имат нужда от пешеходна достъпност там.  https://www.google.com/maps/@43.2123643,27.9097099,3a,75y,198.17h,72.96t/data=!3m6!1e1!3m4!1sR0yf_i0lEeQHDVEhBjv6tg!2e0!7i13312!8i6656 Вместо ограда, трябва да сложат там пешеходна пътека и светофар с бутонче. Никой не говори за пешеходни пътека през 20 метра, но трябва да има поне през 100 метра.

Кога я сложиха, кога ѝ направиха дупка? Варненци коментират новата ограда на бул. „Сливница“

11:53:17 / 24.01.2019
16
6
До пешеходна пътека е точно 100 метра, това означава, че човек трябва да мине 200 метра, за да пресича правилно. 200 метра може би нищо за млади и здрави, но не за възрастни хора, а сега ще погледнем статистика: Разпределение на загиналите и ранени пешеходци по възрастови групи е следното:  - до 17 годишна възраст - загинали 4, ранени - 348 - от 18 до 64 - загинали - 69, ранени - 916 - над 64 - загинали - 84, ранени - 586 Съвпадение че имаме най много загиналите сред възрастни хора?

Кога я сложиха, кога ѝ направиха дупка? Варненци коментират новата ограда на бул. „Сливница“

11:34:42 / 24.01.2019
13
18
Хора не като животни зад огради, няма да вървят допълнителни 200-300 метра. Това е сигнал, че там необходима дополнителна пешеходна пътека. В градове къде мислят за хора, пешеходни пътеки примерно на всеки 50-100 метра. Това се нарича пешеходна достъпност. Колкото по-недостъпна пешеходна инфраструктура, толково повече хора се предвижват с кола. Заради некомпетеност на община хора ще пресичат там неправилно, а шофьори не очакват да видят там хора, защото знаят, че там ограда и развиват по-голяма скорост, като резултат, имаме влошаване на пътна безопасност. Имаме сбъркане мисленето за пътна безопасност, вместо да се борим с хора, трябва да направим град, който удобен за хора. Иначе винаги сме на първо място по загиналите на пътя в ЕС.

Юрист: Абсурдно е в градовете да се кара с 30 км/ч

18:49:41 / 18.01.2019
10
2
Четох този проект, няма нищо там за ограничение на скороста 30км/ч за цял град. Става дума само за зони 30, объкновено това е малки квартални улици. 

Нови ограничения? Ще караме с 30 км/ч в градовете и с 80 км/ч – извън тях

23:19:41 / 17.01.2019
3
1
Прочетох този документ от МВР. Къде точно пишат за повсеместно градско ограничение на скоростта до 30км/ч? Намерих в документа само за зони 30, който правят объкновено в тихи квартални улици.

Шофьор на "Шевролет" помете жена на пешеходна пътека във Варна

13:17:35 / 16.01.2019
2
1
И пак не посочат конкретно място. Къде точно станало ПТП? Събирам данните за анализ на най опасните места в града, но с тези данните няма как да стане. Карта на ПТП във Варна: http://bgurban.com/ptpmap/

Какво предлага кметът Портних да се плаща за кола във Варна? Вижте какъв ще е новият данък

14:20:28 / 15.01.2019
10
24
Притежаване на кола трябва да стане по-скъпо и заедно с това трябва да подобряват пешеходна инфраструктура, градски транспорт и велоалеи, всички само спечелят от това.

Градският транспорт на Варна продължава да затъва финансово, очакваната загуба за годината е 1 милион

16:27:40 / 13.01.2019
24
1
Дали някой е изчислявал рентабилността на полицията, гражданска защита или бърза помощ? А на изградените водопровод и канализация? Не, защото това са социални задължения на държавата и всеки разбира, че без тях жизненото равнище значително ще спадне. За съжаление, няма подобно отношение към градския транспорт. Икономика на транспорта съществува, без нея е невъзможно да се организира нормалната работа и планиране. Има доста рентабилни маршрути, но наред с тях има и нерентабилни. Номерът е в това, че една добра транспортна система почти никога не се изплаща – тя се субсидира от външни източници като платен паркинг, бюджет, специални данъци, облигации и т.н. Ако не се покрива дефицита и не се осигурява мобилност за хората с помощта на обществения транспорт, то загубите за обществото ще бъдат много по-високи, от колкото стойността на субсидията: задръствания, забавяне на икономическото развитие, аварии, деградация на градската среда, екологични проблеми, ръст на загубите за здравеопазването и т. н.

Мъж в инвалидна количка е блъснат на пешеходна пътека във Варна

18:46:12 / 22.12.2018
2
3
Ако на пътя има повече от една лента в една посока, трябва да има светофар (може с копче ако пешеходци минават там не често). Иначе става така, просто защото сме хора и винаги правим грешки и никакъв закон няма да промени това.

След всекидневното газене на пешеходци във Варна, полицията започва специализирана акция

23:58:54 / 19.12.2018
2
2
Всички опасни места в града (вече имаме карта за ПТП http://bgurban.com/ptpmap/) могат да станат по-безопасни с евтини точкови мерки, след анализа на причини, например: - острови за безопасност - стесняване на ленти до 3 метра - намаляване радиус на завой - шикани - подобряване видимост на пешеходни пътеки - осветени пешеходни пътеки - повдигнати пешеходни пътека - зони 30 км/ч - Leading pedestrian interval и многи други мерки, защо никой не иска да се занимава с това?

Масовото незачитане на предимството на пешеходците продължава! 8 са ранени за 3 дни във Варна и региона

11:15:41 / 18.12.2018
1
2
Всички опасни места в града могат да станат по-безопасни с евтини точкови мерки, след анализа на причини, например: 1. острови за безопасност 2. стесняване на ленти до 3 метра 3. намаляване радиус на завой 4. шикани 5. подобряване видимост на пешеходни пътеки 6. осветени пешеходни пътеки 7. повдигнати пешеходни пътека 8. зони 30 км/ч 9. Leading pedestrian interval и многи други мерки, но никой не иска да се занимава с това.

Какво се случва в тази Варна? Още две деца блъснати докато пресичат - само за ден!

13:00:43 / 14.12.2018
6
1
Всички опасни места в града могат да станат по-безопасни с евтини точкови мерки, след анализа на причини, например: - острови за безопасност - стесняване на ленти до 2.8-3 метра - намаляване радиус на завой - шикани - подобряване видимост на пешеходни пътеки - осветени пешеходни пътеки - повдигнати пешеходни пътека - зони 30 км/ч - Leading pedestrian interval
Класация Научи повече Всеки ваш коментар ви носи 5 точки. Когато получите 1 „харесване” на ваш коментар получавате още една точка. Общият брой точки от вашите коментари и „харесванията” определя вашия рейтинг. Рейтингът ви определя мястото ви в постоянната класация. Понякога ще стартираме игри с награди с период за състезание от 7 дни. При стартиране на игра с награди 5 % от точките ви рейтинг от постоянната класация ще се прехвърлят като бонус към играта с награди. Успех!
 
 
 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X