Потребителски профил

Mitko

Регистриран: 02.08.2017
ОдобрениеВсеки ваш коментар ви носи 5 точки. Когато получите 1 „харесване” на ваш коментар получавате още една точка. Общият брой точки от вашите коментари и „харесванията” определя вашия рейтинг. Рейтингът ви определя мястото ви в постоянната класация. Понякога ще стартираме игри с награди с период за състезание от 7 дни. При стартиране на игра с награди 5 % от точките ви рейтинг от постоянната класация ще се прехвърлят като бонус към играта с награди. Успех!
1083
525
558

Рейтинг: 2310

Място в класацията: 99

Коментари на Mitko

Трагедия до Община Варна! Софиянка помете две жени, и двете починаха

11:03:01 / 24.06.2019
15
7
За 3 години там вече блъснали 6 (1 дете) пешеходци (http://bgurban.com/ptpmap/), отдавно трябва да сложат светофар там или поне повдигната пешеходна пътека с хубаво осветление, защото когато една кола спира, друга кола просто не вижда пешеходец, като и пешеходец не може да види кола в друга лента, но община по-скоро просто ще махне пешеходна пътека и по този примитивен начин още повече ще влоши пешеходна достъпност в града. Друго нещо, на тази пешеходна пътека, през тъмно време виждаш там само светяща ограда вместо пешеходци, защото тя е със светоотразителни елементи, т.е. няма никакъв акцент на самите пешеходците. Още преди година подавал предложение за тази и други пешеходни пътеки, заедно с велоклуб Спартак, че там трябва светофар с бутонче, но у нас както винаги, трафик е по-важен от живота на хора. https://www.facebook.com/groups/MorskataRevived/permalink/942958042558247/

Забраниха карането на велосипед в Морската градина във Варна?

18:33:08 / 14.06.2019
26
12
По цял цивилизован свят стимулират използване на велосипеди в града, у нас правят точно наобратно, първо строят неизползоваеми велоалеи, не там къде трябва който минават през подлези, а след това закриват достъп до цялата морска. Сега като стигнам до пантеона, нямам право да карам колело на долу до плажа? добре, ще стигна до плажа с кола, вече няма друг удобен начин.

Тежък спор! Във Варна затвориха пешеходна пътека към входа на Археологическия музей, едни са „за“, други – твърдо „против“ (снимка)

17:17:49 / 13.06.2019
9
12
Поредна стъпка в грешка посока. Тук 60 метра, там 50 метра, още някъде обиколка в 100 метра, след това подлез и надлез. Искам да ви напомня, градски транспорт много силно зависи от удобство на пешеходна инфраструктура, защото хора трябва да ходят от спирка и до спирка.

Тежък спор! Във Варна затвориха пешеходна пътека към входа на Археологическия музей, едни са „за“, други – твърдо „против“ (снимка)

15:52:13 / 13.06.2019
17
10
Колкото по-неудобна пешеходна инфраструктура в града, толково повече желание на хора да се предвижват с кола, толково повече задръствания, ПТП и проблеми с паркирането.

"Дневник": Пропадналият булевард 113 милиона лева по-късно

22:42:21 / 31.05.2019
1
2
Вукан Р. Вучик “Transportation for Livable Cities” Понякога, заедно с модернизирането на линии за обществения транспорт, се реконструират и успоредни участъци от пътищата, например като се разширяват. Подобна политика, т.е. едновременно насърчаване на използването както на обществения транспорт, така и на частните автомобили, се счита за ирационална. С други думи, така държавните инвестиции са насочени в две конкуриращи се транспортни инфраструктури с неясно разпределение на индивидуалните предпочитания, но като цяло не са насочени към поддържането на балансирана транспортна политика, която да обезпечи преразпределение на пътниците по близо до социалния оптимум в рамките на една интермодална транспортна система.

Кметът на Варна решава проблема с паркирането! Който няма гараж да продава колата. Намаляват още местата в Синята зона

12:12:21 / 31.05.2019
35
20
- Покупката на автомобил не ти дава допълнителни права. Не, градът няма да ти подари парче земя за паркиране. - Трудно е да се повярва в това, но няма да ти подари ... - Още веднъж ... Не, никой не ти гарантира наличието на 20 кв.м. земя за да си поставиш трошката. Нито под прозореца на дома, нито пред офиса. - Липсата на свободно място за паркиране не ти дава право да си поставиш трошката на тротоар или детска площадка. - Твоят автомобил - това е само твой проблем. - Купил си си автомобил - купи си гараж или си наеми паркомясто. - Нямаш пари за гараж? Не си купувай автомобил. - Автомобилът в големия град не е необходимост. Той не се включва в жизнения минимум. Образование, медицина, храна - да, но автомобил - не. - В съвременния град притежаването на автомобил трябва да бъде скъпо. В отделни случаи - МНОГО СКЪПО. - Градът не е заинтересован от това ти да имаш личен автомобил и ще прави всичко, щото ти да не си го купиш. А ако си го купил, да не ходиш с него в центъра - Именно затова в много градове паркирането на улицата е ограничено, например до 2 часа. Тоест ти не можеш да отидеш в центъра за цял ден и да паркираш там дори срещу заплащане. - Именно затова в много градове властите забраняват на строителите да правят голям брой паркоместа, дори в подземни гаражи. - Цялото паркиране на градска територия трябва да бъде платено. Безплатно паркиране само на частна земя, ако собственикът така е решил (напр. търговски център). - Разбирам, не ви се вярва, затова ще повторя. Към автомобила не се полага парче земя за паркиране!

Камера на Нова засне: Едва не убиха човек в Студентски град

12:11:28 / 31.05.2019
9
2
Много честа ситуация. Ако на пътя има две ленти и повече в една посока, задължително трябва да има светофар, иначе винаги така ще бъде, просто защото сме хора и винаги грешим, а инфраструктура трябва да намали вероястност за човешки грешки, няма друг начин.

„Варна играе” събира семейства с деца до Раковината в Морската градина на Варна

12:44:37 / 23.05.2019
2
4
Цяла раковина стои надраскана, сложете вече там камери.

Внимание, пешеходци! Алея в Морската градина стана трасе за велосипедисти, пресичайте внимателно

21:01:16 / 16.05.2019
9
10
Поредна малоумна велоалея, вече и в морска градина. Велоалеите в парка са удобни за чиновниците благодарение на лесното съгласие и минималната съпротива от страна на автомобилистите – не е необходимо да съгласуваш с Държавната автомобилна инспекция отнемането на скъпоценните 4-5 метра от всяка лента. Но в резултат от това, се получава изкуствен конфликт между почиващите и велосипедистите – едните са дошли да прекарат спокойно времето, да пуснат детето да потича, а другите считат метрите асфалт за свои по право и са готови да се сбият с всеки нарушител на периметъра. Може и да преувеличавам малко, но забавната функция на парка трябва да стои по-напред от транспортната – този баланс е нарушен. Хората не бива да се гонят с палки от парка от велосипедистите, но е необходимо да се премахне този мним приоритет – нека хората сами да се организират. Още повече, че велоалеите в този вид, така или иначе, не работят за нито една от страните – те са необходими само за отчетите на чиновниците. За това пък велоалеи са нужни по улиците, където има опасност за живота и здравето. Дори градът да няма намерение да развива придвижването с велосипед из града, то поне трябва да направят велоалеи до парка – хората не могат да се телепортират.

Новата градинка до Юнашкия салон във Варна е достъпна за всички! Специален акцент в нея - боксова ръкавица (снимки)

21:37:08 / 15.05.2019
6
5
Винаги се получава доста примитивно и посредствено, когато проектират строители, а не архитекти през конкурс. Сравнете с това https://www.facebook.com/urbanbg/posts/460643424502724

Тази сутрин във Варна: Кола помете преградите на бул. "Владислав"

18:04:11 / 01.05.2019
8
1
Подобна дълга права отсечка провакира на големи скорости, скорост е основната причина на всички тежки ПТП.

"Дневник": Как Борисов построи булевард "по снимки" и пусна движението по него преди да е завършен (видео)

11:35:14 / 30.04.2019
11
1
Статия и снимки "Булевард Левски и пешеходец": https://bgurban.com/

Варненец с пореден сигнал за проблем на новия булевард: Тези мантинели са нелогични и пречат! (снимка)

20:29:40 / 26.04.2019
4
2
Когато пешеходна инфраструктура става по неудобна, от една страна това е провакира пешеходци на нарушения, а от другата страна стимулира хора да се ползват коли. (Световен опит).

Зам.-кметът Христо Иванов: Критиките за бул. “Левски” са провокация

17:02:42 / 23.04.2019
24
3
Цял световен опит е провакация заради бул. Левски? Строителство на магистрали сред жилищни, която пречи на пешеходци е пълна глупост, отдавно никой така не прави, защото подобна магистрала само стимулира използване на коли в града. Тези пари бих могли да похарчат за подобряване на градски транспорт и пешеходна инфраструктура.

Първа стъпка по идеята на Портних: Правната комисия одобри наредбата, по която ще дават пари за градинките пред блоковете във Варна

12:29:43 / 19.04.2019
0
0
"има около 130 регистрирани сдружения" т.е. 99.9% от сгради нямат право да кандидатсват.

Жестоко задръстване на най-новото кръгово във Варна! Наистина ли се подобрява трафика или става по-зле?

14:05:41 / 17.04.2019
16
5
Докато градски транспорт не комфортен и не бърз и всеки може да си купя трошка за 1000 лева, всички ще стоим в задръстване и по 20 минути ще търсим място за паркиране и никаква инфраструктура няма да помогне, просто имаме твърдо много коли, който не ефективни, когато ги твърдо много в едно и същото време и място. 

Докъде стигна новият булевард "Левски" във Варна? От общината показаха новите пасарелки (снимки)

21:09:04 / 08.04.2019
23
9
Много скъпа градостроителна грешка, която накара хора още повече да се ползват кола. Когато в града строиш магистрали, получаваш само коли и трафик.

Нов абсурд във Варна! Официално сложиха табела: Няма Крайбрежната алея! Тя вече е "път" на туристическа карта

12:07:11 / 04.04.2019
7
0
Хора за съжаление не разбрали, че това е карта не от община, а Крайбрежен път това е подъгравка, защото в същност там наистина път, а не алея, заради хаос с коли.

Читател ни изпрати снимка от Варна и коментира: Защо тази възрастна жена пресича така бул. "Левски"

21:46:21 / 26.03.2019
5
2
Какво очаквате от хора, когато по среда  на града построиха магистрала без нито една пешеходна пътека? Подлези/надлези само за млади и здрави, възрастни хора много мразят ги, но ще разберете това когато ще остареете. Асансьори? няма никаква възможност да осигуриш работещи асансьори, особено у нас. Нито в централният подлез нито до ВИНС асансьори не работят.

Абсурд: Боядисаха каменната облицовка на подлезите във Варна с фасаген

11:47:59 / 22.03.2019
7
3
Поредна деградация. Павета махата, вместо тях слагат асфалт, исторически сгради рушат или слагат грозни реклами по тях и т.н.

Щедрост от кмета Портних! Предлага да се дават до 5000 лева на блоковете във Варна, които си оправят градинките

12:10:24 / 21.03.2019
8
2
Ако няма регистрирана етажна собственост, значи няма възможност?

Пролетта във Варна в цифри: 63 700 лалета и 52 000 теменужки засадиха в Морската градина

12:08:03 / 21.03.2019
4
4
Всяка пролет хиляди робтници към общината във всички държави, в единен порив се хвърлят да засаждат с цветя улиците на града. През есента този процес се повтаря, едногодишните растения се изкопават и се отправят към кофата. Никой не знае кога именно е възникнала тази традиция. Защо никой не си задава въпроса дали това е красиво, има ли други варианти и най-важното колко струва тази красота. А струва скъпо, като се има предвид, че има и друга алтернатива – многогодишни растения. За сезонното озеленяване е нужно да се намерят и закупят растения, да се поливат, да се засаждат, да ги ухажваш и накрая да ги прибереш преди зимата. Всяка година. Това са стотици човекочаса и милиони похарчени пари всеки път за едно и също. За засаждането на многогодишни растения е необходимо веднъж да бъдат закупени и после да се засадят зелени. А ако се вземат диворастящи храсти или треви, обслужването им ще се сведе до минимум. Единственото условие за подобно озеленяване е да се намери специалист по ландшафтен дизайн и ще се сдобиете с разнообразие от трева или храсти. Ако всичко се засади с еднотипни растения ще бъде голяма скука.

Читателка до "Петел": Защо във Варна плащаме най-скъпия данък? Ето какво показват изчисленията

21:18:18 / 20.03.2019
3
7
Малко е, отдавно ни трябват големи данъци за коли, като мярка която дестимулира използване на кола.

Варна не е само изкопи, тръби и бетон! В "Младост" садят дървета и цветя (снимки)

21:15:47 / 19.03.2019
7
1
Всяка пролет хиляди робтници към общината във всички държави, в единен порив се хвърлят да засаждат с цветя улиците на града. През есента този процес се повтаря, едногодишните растения се изкопават и се отправят към кофата. Никой не знае кога именно е възникнала тази традиция. Защо никой не си задава въпроса дали това е красиво, има ли други варианти и най-важното колко струва тази красота. А струва скъпо, като се има предвид, че има и друга алтернатива – многогодишни растения. За сезонното озеленяване е нужно да се намерят и закупят растения, да се поливат, да се засаждат, да ги ухажваш и накрая да ги прибереш преди зимата. Всяка година. Това са стотици човекочаса и милиони похарчени пари всеки път за едно и също. За засаждането на многогодишни растения е необходимо веднъж да бъдат закупени и после да се засадят зелени. А ако се вземат диворастящи храсти или треви, обслужването им ще се сведе до минимум. Единственото условие за подобно озеленяване е да се намери специалист по ландшафтен дизайн и ще се сдобиете с разнообразие от трева или храсти. Ако всичко се засади с еднотипни растения ще бъде голяма скука.

Агресия от пешеходец? Разбиха брутално стъклото на автомобил, паркирал на тротоар във Варна (снимка)

19:38:50 / 18.03.2019
27
2
Когато институци не вършат своята работа, хора сами започват да раздават правосудие.

Призив: Да се върне живата охрана в подлезите

19:35:42 / 18.03.2019
1
3
Подлези провакират на антисоциално поведение, просто защото няма социален контрол като на улица, когато други хора могат да видят теб. Как мислете, приятно ли ще бъде усещане за преминаване на тези подлези/надлези до Левски през ноща, когато почти няма хора който бих могли да видят теб? Ще бъдете ли спокойни сте когато там трябва да минава вашата майка/дъщеря/съпруга? Заради това хора ще започнат да минават по пътното платно или просто няма да ходят пеша. Нашите медиите за подлези: Крадци нападнаха жена в подлез в Пловдив Нападнаха пловдивчанка в подлеза срещу панаира Малолетни нападнаха и ограбиха жена в подлеза до гарата в Плевен Нападнаха жена в подлез в Морската градина във Варна Маскирани девойки нападнаха връстнички във варненски подлез Опасни и непроходими подлези за инвалиди и майки с колички в София Внимание, софиянци! Опасни подлези Всеки пети подлез в София е опасен Мръсни и опасни подлези в София Опасни подлези в София Ученици пресичат неправилно натоварен булевард заради опасни подлези Опасни подлези Един от най-често ремонтираните подлези в София отново е в окаяно състояние Опасни подлези по „Цариградско шосе” в Пловдив Подлези към Морската – непроходими /снимки/ Жена се потроши във варненски подлез, осъди Общината за над 7 хил. лева

Иван Портних: Влизаме да ремонтираме и малките улички във Варна

20:06:25 / 14.03.2019
1
1
Моля ви разгледайте възможност за разширяване на тротоара на кръстовище там къде предвидено паркиране, за да предотвратя неправилно паркиране на кръстовище и пешеходна пътека. Така се увеличава видимостта на шофьорите, иначе създава опасност за пешеходците, които трябва да ги заобикалят, понякога и да излизат на платното на пресичащата улица което увеличава опасността за тях. Дори да не се налага да излизат на пресичащата улица, спрялата там кола пречи на видимостта на шофьорите и те в последния момент могат да видят „изскачащия“ иззад неправилно-спрялата кола пешеходец. Особено ако колата е по-висока. Ограничава сериозно видимостта на шофьорите, които влизат в кръстовището. Такива кръстовища най-често са нерегулирани, съответно шофьорът без предимство трябва да подаде предницата си, за да може да види идва ли някой. Прави вземането на завоите по-трудно дори за опитни шофьори. Тази мярка е използвана в много европейски градове. Тук можете да прочетете подробна статия относно тази мярка http://bgurban.com/%D0%B0-%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%88-%D0%BB%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D1%8A%D0%B3%D1%8A%D0%BB%D0%B0/ Тази мярка предвидена с НАРЕДБА № РД-02-20-2/20.12.2017 г. Чл. 87. (2) При нерегулирани със светофар пешеходни пътеки се оформят тротоарни уширения съгласно фигура 1 от приложение № 19. (3) Техните дължини са, както следва: 1. за улици от първостепенната улична мрежа – 15,00 m; 2. за улици от второстепенната улична мрежа – 8,00 m. Чл. 95. Приложение № 22 - Фигура 1, Фигура 2 Чл. 120. (5) Началото и краят на ленти или площадки за паркиране се определят в рамките на улични кръстовища, като се осигурява достатъчно видимост, както следва: 1. за улици, пресичащи улици от първостепенната улична мрежа – 15,00 m; 2. за улици, пресичащи улици от второстепенната улична мрежа – 8,00 m; 3. за улици, пресичащи пешеходни зони – 18,00 m. (6) Началото и краят на лентите и площадките за паркиране се отделят от осигуреното пространство за видимост с бордюр с височина най-малко 80 mm и се оформят като част от тротоара.

Ексклузивно! Варна диша прахоляк над нормите заради бул. "Левски". Екоинспекцията нареди незабавно кметът да...

12:03:45 / 14.03.2019
3
1
Като пуснат магистрала, ще стане озе по-зле, шум от състезатели и мотори 24x7

Двама блъснати пешеходци за ден във Варна, единият е в болница със счупена челюст и травма на главата

12:02:00 / 14.03.2019
0
0
Никой не интересува в този град за безопасност на хора, още преди година создадох карта за ПТП във Варна, предложих на община конкретни мерки за подобряване на най опасните места, опитах се да се свържа с кмет и нищо. Карта http://bgurban.com/ptpmap/

Мъж извади брадва на улица във Варна. Ето какво предизвика гнева му

12:44:23 / 06.03.2019
11
7
В града отдавно трябва мерки дестимулиращи използване на кола, какво прави община? Строи магистрала сред града, по този начин само стимулира използване на коли в града, значи ситуация с паркиране ще стане още по остра.

Вечер се вижда най-добре: Ето колко „хубави“ са новите тротоари в квартал „Аспарухово“ във Варна (снимки)

12:31:01 / 01.03.2019
23
0
проекти съответстват на изполнение, велоалеи, подлези, надлези, мантинели, магистрали в града, все още мислете че тези хора са компетентни и искат да направят град по-добър? просто бизнес.

25-годишен варненец написа: Г-н Портних, говорите за половин милиард бюждет, а как ще обясните това? Тук всеки ден си пият кафето ваши служители

19:23:01 / 17.02.2019
13
5
Вместо да оправят всички тротоари в града, строят магистрала сред жилищни квартали, защото така е по-лесно за усвояване.

Глобиха над 50 пешеходци във Варна. Ето къде са пресичали

00:05:24 / 09.02.2019
5
5
Според статистика, много по-често блъскат пешеходци точно на пешеходна пътека, може би по-логично ако глобяват шофьори, който не пропускат пешеходци на пешеходна пътека? А там къде пресичат неправилно, необходим анализ на причини, а защо там пресичат? может би разстояние между пешеходни пътеки твърдо големи? и необходима допълнителна пешеходна пътека? Променете мисленето най накрая за пътна безопасност, търсете причини, а не се борете със последствия.

Официално анонсираха „Варна - европейски град на спорта`2019“. Красен Кралев съобщи прекрасна новина

19:39:23 / 31.01.2019
3
0
Град на спорта? Оправете тротоари в града, пешеходна инфраструктура като в африка.

Предложение: Всички пешеходни пътеки в София – с осветление

20:08:16 / 30.01.2019
1
0
Освен това, ако на пътя с пешеходна пътека има повече от една лента в една посока, трябва да има светофар (може с бутоноче). Иначе когато автомобил от първата колона пусне пешеходецът да мине, тези от другата колона просто не го виждат.

Отговор от общината: Не се страхувайте за тези дървета във Варна, положена е горска пръст, оставено е място. Ще има павета

13:44:33 / 30.01.2019
4
2
Много се надявам че възстановят и стари павета по пътното платно, иначе ще бъде пълна простотия, ако ще сложат там асфалт.

Варненци коментират „Защо така бе, кмете? Няма такава глупост на новия път в „Аспарухово“!

12:44:53 / 30.01.2019
15
10
Жив плет бих свършил работа, вместо тази грозотия.

Богдан Милчев: На политиците трябва да им се забрани със закон да взимат отношение по темата "пътна безопасност"

18:44:54 / 25.01.2019
2
1
До [url=https://petel.bg/#]НПО[/url] Нямаме никакво финансиране. Аз съм един от учредители на този Институт за пътна безопасност.

Кога я сложиха, кога ѝ направиха дупка? Варненци коментират новата ограда на бул. „Сливница“

12:26:31 / 24.01.2019
11
7
Разтояние между пешеходни пътека там е 230 метра, това е твърдо много за жилищен квартал. След това направете разходка там през Google Street View, ще видете, че там доста много има утъпкани пътеки през разделителна ивица, т.е. хора имат нужда от пешеходна достъпност там.  https://www.google.com/maps/@43.2123643,27.9097099,3a,75y,198.17h,72.96t/data=!3m6!1e1!3m4!1sR0yf_i0lEeQHDVEhBjv6tg!2e0!7i13312!8i6656 Вместо ограда, трябва да сложат там пешеходна пътека и светофар с бутонче. Никой не говори за пешеходни пътека през 20 метра, но трябва да има поне през 100 метра.

Кога я сложиха, кога ѝ направиха дупка? Варненци коментират новата ограда на бул. „Сливница“

11:53:17 / 24.01.2019
16
5
До пешеходна пътека е точно 100 метра, това означава, че човек трябва да мине 200 метра, за да пресича правилно. 200 метра може би нищо за млади и здрави, но не за възрастни хора, а сега ще погледнем статистика: Разпределение на загиналите и ранени пешеходци по възрастови групи е следното:  - до 17 годишна възраст - загинали 4, ранени - 348 - от 18 до 64 - загинали - 69, ранени - 916 - над 64 - загинали - 84, ранени - 586 Съвпадение че имаме най много загиналите сред възрастни хора?

Кога я сложиха, кога ѝ направиха дупка? Варненци коментират новата ограда на бул. „Сливница“

11:34:42 / 24.01.2019
13
17
Хора не като животни зад огради, няма да вървят допълнителни 200-300 метра. Това е сигнал, че там необходима дополнителна пешеходна пътека. В градове къде мислят за хора, пешеходни пътеки примерно на всеки 50-100 метра. Това се нарича пешеходна достъпност. Колкото по-недостъпна пешеходна инфраструктура, толково повече хора се предвижват с кола. Заради некомпетеност на община хора ще пресичат там неправилно, а шофьори не очакват да видят там хора, защото знаят, че там ограда и развиват по-голяма скорост, като резултат, имаме влошаване на пътна безопасност. Имаме сбъркане мисленето за пътна безопасност, вместо да се борим с хора, трябва да направим град, който удобен за хора. Иначе винаги сме на първо място по загиналите на пътя в ЕС.

Юрист: Абсурдно е в градовете да се кара с 30 км/ч

18:49:41 / 18.01.2019
10
1
Четох този проект, няма нищо там за ограничение на скороста 30км/ч за цял град. Става дума само за зони 30, объкновено това е малки квартални улици. 

Нови ограничения? Ще караме с 30 км/ч в градовете и с 80 км/ч – извън тях

23:19:41 / 17.01.2019
3
0
Прочетох този документ от МВР. Къде точно пишат за повсеместно градско ограничение на скоростта до 30км/ч? Намерих в документа само за зони 30, който правят объкновено в тихи квартални улици.

Шофьор на "Шевролет" помете жена на пешеходна пътека във Варна

13:17:35 / 16.01.2019
2
0
И пак не посочат конкретно място. Къде точно станало ПТП? Събирам данните за анализ на най опасните места в града, но с тези данните няма как да стане. Карта на ПТП във Варна: http://bgurban.com/ptpmap/

Какво предлага кметът Портних да се плаща за кола във Варна? Вижте какъв ще е новият данък

14:20:28 / 15.01.2019
10
23
Притежаване на кола трябва да стане по-скъпо и заедно с това трябва да подобряват пешеходна инфраструктура, градски транспорт и велоалеи, всички само спечелят от това.

Градският транспорт на Варна продължава да затъва финансово, очакваната загуба за годината е 1 милион

16:27:40 / 13.01.2019
24
0
Дали някой е изчислявал рентабилността на полицията, гражданска защита или бърза помощ? А на изградените водопровод и канализация? Не, защото това са социални задължения на държавата и всеки разбира, че без тях жизненото равнище значително ще спадне. За съжаление, няма подобно отношение към градския транспорт. Икономика на транспорта съществува, без нея е невъзможно да се организира нормалната работа и планиране. Има доста рентабилни маршрути, но наред с тях има и нерентабилни. Номерът е в това, че една добра транспортна система почти никога не се изплаща – тя се субсидира от външни източници като платен паркинг, бюджет, специални данъци, облигации и т.н. Ако не се покрива дефицита и не се осигурява мобилност за хората с помощта на обществения транспорт, то загубите за обществото ще бъдат много по-високи, от колкото стойността на субсидията: задръствания, забавяне на икономическото развитие, аварии, деградация на градската среда, екологични проблеми, ръст на загубите за здравеопазването и т. н.

Мъж в инвалидна количка е блъснат на пешеходна пътека във Варна

18:46:12 / 22.12.2018
2
2
Ако на пътя има повече от една лента в една посока, трябва да има светофар (може с копче ако пешеходци минават там не често). Иначе става така, просто защото сме хора и винаги правим грешки и никакъв закон няма да промени това.

След всекидневното газене на пешеходци във Варна, полицията започва специализирана акция

23:58:54 / 19.12.2018
2
1
Всички опасни места в града (вече имаме карта за ПТП http://bgurban.com/ptpmap/) могат да станат по-безопасни с евтини точкови мерки, след анализа на причини, например: - острови за безопасност - стесняване на ленти до 3 метра - намаляване радиус на завой - шикани - подобряване видимост на пешеходни пътеки - осветени пешеходни пътеки - повдигнати пешеходни пътека - зони 30 км/ч - Leading pedestrian interval и многи други мерки, защо никой не иска да се занимава с това?

Масовото незачитане на предимството на пешеходците продължава! 8 са ранени за 3 дни във Варна и региона

11:15:41 / 18.12.2018
1
1
Всички опасни места в града могат да станат по-безопасни с евтини точкови мерки, след анализа на причини, например: 1. острови за безопасност 2. стесняване на ленти до 3 метра 3. намаляване радиус на завой 4. шикани 5. подобряване видимост на пешеходни пътеки 6. осветени пешеходни пътеки 7. повдигнати пешеходни пътека 8. зони 30 км/ч 9. Leading pedestrian interval и многи други мерки, но никой не иска да се занимава с това.

Какво се случва в тази Варна? Още две деца блъснати докато пресичат - само за ден!

13:00:43 / 14.12.2018
6
0
Всички опасни места в града могат да станат по-безопасни с евтини точкови мерки, след анализа на причини, например: - острови за безопасност - стесняване на ленти до 2.8-3 метра - намаляване радиус на завой - шикани - подобряване видимост на пешеходни пътеки - осветени пешеходни пътеки - повдигнати пешеходни пътека - зони 30 км/ч - Leading pedestrian interval

Пазете пешеходците! Петима пострадаха във Варна само за ден

20:01:49 / 12.12.2018
0
0
Всички опасни места в града могат да станат по-безопасни с евтини точкови мерки, след анализа на причини, например: - острови за безопасност[font=Helvetica, Arial, sans-serif] - стесняване на ленти до 2.8 метра - намаляване радиус на завой - шикани - подобряване видимост на пешеходни пътеки - осветени пешеходни пътеки - повдигнати пешеходни пътека - зони 30 км/ч - Leading pedestrian interval[/font] [font=Helvetica, Arial, sans-serif]и многи други мерки, но никой не иска да се занимава с това.[/font]

Вижте как за малко не се случи най-лошото на пешеходна пътека във Варна, но после шофьорът слезе от колата и се извини

17:04:29 / 06.12.2018
5
0
На тази пешеходна пътека отдавно трябва допълнително осветление.

Един милион приходи от "синята зона" до момента

15:31:32 / 29.11.2018
16
6
Поддържам синя зона! Стига с този хаос и кочина.

Жители на варненския квартал „Аспарухово“ разкритикуваха проектите за улични ремонти! Готвят им транспортен ад, без да ги питат

20:18:19 / 26.11.2018
4
2
Тези Предложенията по скоро от шофьори на Аспарухово, а от не жители. Всички тези неща само  намалиха пешеходна достъпност в Аспарухово.

Току-що от полицията във Варна съобщиха: Почина блъснатата на ул. "Дрин" жена

14:21:47 / 22.11.2018
6
1
на ул.Дрин срещу колхозният пазар. Там има много хора който пресичат, и няма на близо пешеходна пътека, т.е. хора пресичат, а водачи не очакват да видят там хора, това е причина. Трява да направят там пешеходна пътека срещу ул. Йосиф Стоянов. Защото там основен пешеходен поток пресича ул. Дрин Още по-лоша ситуация на съседната улица Георги Бенковски между ул. Кракра и ул. Доктор Писклюлиев, дължина е 370 метра и няма нито една пешеходна пътека. Не улица, а писта, когато ще направят там ремонт ще стане още по-опасно.

На всеки 6 минути някой умира по пътищата на Европа

14:15:46 / 18.11.2018
0
1
Vision Zero България https://www.facebook.com/groups/2555229528034572/

Варна грейва! Слагат коледната украса по центъра

17:44:50 / 15.11.2018
5
2
Всяка година едно и същото, нещо ново? 

Ден без жертви пешеходци на пътя! Ето какъв призив отправи МВР Варна

11:59:40 / 13.11.2018
1
0
Никакви призиви не вършат работа в пътна безопаснст, това е най лесна имитация на дейност. Вместо това направете безопасна инфраструктура, като осветени пешеходни пътеки, острови за безопасност, намаляване радиус на завой на кръстовища, повече пешеходни пътеки, повдигнати пешеходни пътеки на второстепени пътища, успокояване на трафика с различни инфраструктурни елементи, анализ на най опасните места в града и има още хиляда различни проверени мерки, защо никой не се занимава с това? Писах вече на всички инстанции с различни предложения, но просто не получавам отговор.

Пример за кмета на Варна! Заличават опасната крайбрежна велоалея в Бургас (Снимка)

11:53:13 / 13.11.2018
5
3
В България велосипедите се възприемат като развлечение в летните месеци, което е стратегическа грешка, показваща пълното неразбиране [url=http://bgurban.com/%d1%82%d1%80%d0%b0%d0%bd%d1%81%d0%bf%d0%be%d1%80%d1%82%d1%8a%d1%82-%d0%b2-%d0%b3%d1%80%d0%b0%d0%b4%d0%be%d0%b2%d0%b5%d1%82%d0%b5-%d1%83%d0%b4%d0%be%d0%b1%d0%b5%d0%bd-%d0%b7%d0%b0-%d0%b6%d0%b8%d0%b2/]по въпросите за транспорта[/url] и градското развитие. Вместо да се създадат безопасни условия за колоездене вътре или между кварталите, или поне до спирките на метрото, у нас се измислят милион причини, защо това не трябва да се прави: сняг, дъжд, жега, пот, манталитет, желание и т.н. А за да не задават въпроси разните там активисти, в парковете се правят отделни велоалеи – карай си колелото и не пречи на възрастните чичковци със своите фантазии. Велоалеите в парка са удобни за чиновниците благодарение на лесното съгласие и минималната съпротива от страна на автомобилистите – не е необходимо да съгласуваш с Държавната автомобилна инспекция отнемането на скъпоценните 4-5 метра от всяка лента. Но в резултат от това, се получава изкуствен конфликт между почиващите и велосипедистите – едните са дошли да прекарат спокойно времето, да пуснат детето да потича, а другите считат метрите асфалт за свои по право и са готови да се сбият с всеки нарушител на периметъра. Може и да преувеличавам малко, но забавната функция на парка трябва да стои по-напред от транспортната – този баланс е нарушен. Хората не бива да се гонят с палки от парка от велосипедистите, но е необходимо да се премахне този мним приоритет – нека хората сами да се организират. Още повече, че велоалеите в този вид, така или иначе, не работят за нито една от страните – те са необходими само за отчетите на чиновниците. За това пък велоалеи са нужни по улиците, където има опасност за живота и здравето. Дори градът да няма намерение да развива придвижването с велосипед из града, то поне трябва да направят велоалеи до парка – хората не могат да се телепортират.

Пешеходец пострада при пътен инцидент на бул. „Васил Левски“ до стадион „Варна“

16:05:16 / 12.11.2018
3
2
Когато строиш магистрали в града, получаваш само трафик и жертви. Скоро там ще има редовни ПТП с пешеходци, защото махнаха пешеходни пътеки. Хора мразят нашите мръсни тъмни разбити подлези и всички ще бягат по пътното платно, като резултат ще стане още по-опасно. За съжаление нашите управленци нищо не разбират за хубава градска среда и пътна безопасност.

Акция „Зима” продължава, на фокус са велосипедистите и каруците

10:25:10 / 05.11.2018
1
0
Кого вече водачи ще бутат кола когато преминават през пешеходна пътека Усмивка

Дете от Пловдив беше блъснато при пресичане на улица във Варна

11:54:42 / 30.10.2018
1
0
ул. «Поп Харитон» доста дълга, къде точно? Как ще анализираме опасните места в града с подобни информациони бюлетини?

2 млн. лева са дълговете на "Градски транспорт", закъсняват заплатите на шофьорите

17:19:20 / 23.10.2018
8
2
Дали някой е изчислявал рентабилността на полицията, гражданска защита или бърза помощ? А на изградените водопровод и канализация? Не, защото това са социални задължения на държавата и всеки разбира, че без тях жизненото равнище значително ще спадне. За съжаление, няма подобно отношение към градския транспорт, поради тази причина, доводи от рода на „пари – няма“, „маршрутът е нерентабилен“ и др.п. са основание за изрязване на трамвая, тролейбуса или маршрутите им от лицето на града. А това е голяма грешка. Икономика на транспорта съществува, без нея е невъзможно да се организира нормалната работа и планиране. Има доста рентабилни маршрути, но наред с тях има и нерентабилни. Номерът е в това, че една добра транспортна система почти никога не се изплаща – тя се субсидира от външни източници като платен паркинг, бюджет, специални данъци, облигации и т.н. Ако не се покрива дефицита и не се осигурява мобилност за хората с помощта на обществения транспорт, то загубите за обществото ще бъдат много по-високи, от колкото стойността на субсидията: задръствания, забавяне на икономическото развитие, аварии, деградация на градската среда, екологични проблеми, ръст на загубите за здравеопазването и т. н.

Паметникът на моряка във Варна може да е готов до 1 година

21:11:35 / 03.10.2018
4
0
За тротоари в града пак няма пари?

Видео от катастрофата, при която блъснаха майка и бебето й на МакДрайв във Варна ужаси всички

15:03:56 / 29.09.2018
6
0
Май заради слънцето. На това място трябва да намалят радиус на завой за сметка на разширяване на тротоар. И Leading Pedestrian Interval също ще бъде полезен. По статистика, това е един от най опасните кръстовища в града.

Кола блъсна майка с количка във Варна докато пресича

14:22:56 / 28.09.2018
1
2
Необходими мярки: 1. Leading Pedestrian Interval 2. Намаляване радиус на завой с помоща на тротоар

Община Варна съобщи кои подлези в града са в ремонт, но не каза кога ще приключи работата

18:30:10 / 20.09.2018
6
0
"С цел осигуряване на достъпна среда ремонти бяха направени на подлезите"   Много ми смешно когато пишат за подлезите като за достъпна среда, достъпна за кой? Само за силни, млади и здрави без тежки чанти, колички и велосипеди?

Катастрофа в Морската градина на Варна! Две деца са в болница след сблъсък на алея

15:16:49 / 20.09.2018
19
2
За 3 години регистрирано 12 ПТП с Морска Градина и Алея Първа, колко не регистрирани случаи, никой не знае. На 03.03.2017г., около 17:15 часа, във Варна, на Крайбрежната алея на Варна, 24-годишният водач на Л.А. «Сеат» Й.Й. от Варна, не е достатъчно внимателен и предпазлив към движещите се по алеята пешеходци и блтъска дете, намиращ се там. Вследствие на инцидента момченцето е получило контузни наранявания, прегледано е и освободено, без опасност за живота. На 06.06.2017г., около 18:30 часа, в гр. Варна, на Крайбрежната алея. 43-годишният водач на Л.А. «Опел» О.С. от Варна, поради неизяснени причини, губи контрол над автомобила и блъска дете на скейт борд, след което се блъска в метална ограда. Вследствие на инцидента е пострадало мамолетното момче, което получава контузни наранявания, прегледано е и освободено, без опасност за живота. На 26.08.2017г., около 15:40 часа, в гр. Варна, на Крайбрежната алея на Варна, е възникнало ПТП. Водачката на Л.А. «Опел» С.И. (24 г.) от Русе, по време на движението, се отклонява вляво за паркиране, не пропуска и блъска мотоциклет «БМВ», който преминава там. Вследствие на инцидента е пострадал водачът на мотоциклета (38 г.) от Варна, който е получил контузни наранявания, прегледан е и освободен, без опасност за живота. На 16.06.2017г., около 20:20 часа, в гр. Варна, на Крайбрежната алея, водачът на Л.А. «Хонда» с водач Л.К. (30 г.) от с. Езерово, при навлизане в крайпътна територия (паркинг), не пропуска и блъска велосипед. Вследствие на инцидента водачът на ППС получава контузни наранявания, прегледан е и освободен, без опасност за живота. На 18.05.2017г., около 07:30 часа, в гр. Варна, В Приморски парк, 59-годишният водач на Л.А. «Рено» И.К. от Варна, поради движение с несъобразена скорост с характера и интензитета на движението, при извършване на маневра за заобикаляне на пешеходци, удря с дясно странично огледало пешеходка. Вследствие на инцидента 44-годишната жена получава контузия на ръка. Водачът напуска местопроизшествието, но е установен малко по-късно. На 01.05.2017.г., около 14:20 часа, в гр. Варна, в района на Приморски парк, е възникнало ПТП. 68-годишният водач на велосипед Н.Д. от Варна, при преминаване от дясна в лява част на алеята, се блъска в преден десен калник на Л.А. «БМВ» с водач Х.Т., който го изпреварва. Вследствие на инцидента велосипедистът получава контузни наранявания, прегледан е и освободен, без опасност за живота. На 06.10.2016г., около 15:10 часа, в гр. Варна, в м-ст «Салтанат», 37-годишният водач на Л.А. «Фолксваген» от Варна, при излизане от крайпътна територия, отнема предимството и блъска велосипедист, който се движи в права посока. Вследствие на инцидента велосипедистът (38 г.) получава контузия на глава и луксация на ляво рамо, прегледан е и настанен за наблюдение в МБАЛ «Анна», без опасност за живота. на 29.03.2016г., около 13:45 ч. на алея Кап. Г. георгиев, около 100 м- преди кръстовището с бул. «Приморски», 70-годишен водач на л.а. «Форд», движейки се близо до тротоара, удря с дясното си огледало по дясната ръка движещ се срещуположно на колата, по тротоара, 28-годишен пешеходец. Вследствие на удара пешеходецът е получил фрактура на гривнена става, оказана му е медицинска помощ в болница и е освободен за домашно лечение. Образувано е досъдебно производство. На 20.01.2016г., около 00:20 часа, в гр. Варна, на Крайбрежната алея, в посока бул. «Княз Борис I», е възникнало ПТП. Водачът на Л.А. «Мерцедес» Д.П. (19 г.) от Варна, поради движение с несъобразена с пътните и метеорологичните условия скорост, губи контрол над автомобила, напуска пътното палтно и се блъска в каменна дига. Вследствие на инцидента е пострадал пътник от лекия автомобил – непълнолетно момче, който получава фрактура на таз, прегледан е и настанен за лечение в МБАЛ «Св. Анна», без опасност за живота. По случая е започнато досъдебно производство. На 11.07.2015г., около 13:40 часа, в гр. Варна, к.к. Чайка, по крайбрежната алея, водачът на мотоциклет «Сузуки» С.Т. на 30 г. от гр. Варна, по време на маневра за изпреварване, не осигурява достатъчна дистанция между него и Л.А. «БМВ», който изпреварва, и се блъска в предния му ляв калник. Вследствие на инцидента пътничка от мотоциклета, жена на 23 г., получава фрактура на пръст на десен крак, прегледана е и освободена, без опасност за живота. По случая има образувано досъдебно производство. На 23.04.2015г., около 15:20 часа, в гр. Варна, на Крайбрежната алея на гр. Варна, водачката на мотоциклет «Сузуки» К.К. на 25 г. от гр. Варна, неправоспособна, поради движение с несъобразена скорост, при навлизане в кръстовище с кръгово движение, губи контрол над мотоциклета и се блъска в паркиран близо Л.А. «Ауди». Вследствие на инцидента мотоциклетът пада върху десния крак на 20-годишен пешеходец, който получава контузно нараняване, прегледан е и освободен, без опасност за живота. На 11.01.2015г., около 14:10 часа, в гр. Варна, на Плажната алея, неустановен водач на Л.А. «Ауди», при неправилно движение назад, блъска пешеходка, жена на 43 г., която се намира зад автомобила. Вследствие на инцидента жената е получила контузия в областта на ходилото на ляв крак, прегледана и освободена, без опасност за живота.

Поставят разделителни мантинели на бул. „Цар Освободител“ и бул. „Сливница“ във Варна

18:26:19 / 17.09.2018
10
10
по Сливница и Цар освободител има участъци къде разстояние между пешеходни пътеки е 250-300 метра, това е твърдо много, трябва не нови огради, а пешеходни пътеки със светофар и бутонче. Кога ще разберем, че град трябва да бъде удобен за хора, ако хора постояно там присичат, значи трябва да осигурим безопасен начин за пресичане там. Хора пак ще счупят огарада там къде им трябва и пак сме на първо място по загиналите на пътя в ЕС. Пълно не разбиране за проблеми с пътна безопасност в този град.

Проговори шофьорът на БМВ-то от скандала с линейката в Пловдив. Вижте версията му

23:28:12 / 15.09.2018
0
0
"Тя веднъж ми засече пътя и аз набих спирачки, а те се забиха в предните  седалки." Някой забравил да сложа колан.

Нова грамада изникна пред Община Варна (Снимки)

10:57:50 / 15.09.2018
2
2
След това като прочетох всички тези коментари, още повече искам да избяга от тази държава, пълно не разбиране на проблема, вместо това само агресия.

Тежък инцидент във Варна! Блъснаха човек до Икономическия университет

19:15:01 / 06.09.2018
3
0
На това място трябва повдигната пешеходна пътека, още по-добре ако направят светофар с бутонче.

Блъснаха мъж на пешеходна пътека на булевард "Сливница" във Варна

19:49:40 / 03.09.2018
1
0
Там вече блъснати 7 пешеходца за 3 години.  Необходими мерки:  1. Leading pedestrian interval, подробно: https://nacto.org/publication/urban-street-design-guide/intersection-design-elements/traffic-signals/leading-pedestrian-interval/  2. намаляване радиус на завой с помоща на острови за безопасност, да бъдат по близо към центъра на кръстовище. Всичко е просто, само че няма желащи в община да направят това.

Метална решетка падна върху дете в подлез във Варна (Видео)

08:48:33 / 03.09.2018
4
4
В град за хора не трябва да има подлези. Само пешеходни пътеки със светофар.

Вижте в "Петел": Направиха карта на пътните инциденти във Варна, подобна има и Ню Йорк

23:39:55 / 01.09.2018
0
0
От Русия. Не е лесно да виждаш навсякъде заговор и масони и конспирация.

Откриват паметник на българските подводничари във Варна

21:38:42 / 19.08.2018
1
0
По-добре открийте някакъв нов тротоар в града.

Читател засне ужасяващи изпреварвания по пътя Добрич - Варна (Видео)

21:36:55 / 19.08.2018
5
4
Трябва система, която изчислява средната скорост - една камера заснема автомобила в началната точка, втора камера в крайната точка и изчислява времето, за което е преминато разстоянието.

Почина мотористът от тежката катастрофа във Варна. Друг намери смъртта си край "Повеляново"

15:01:55 / 18.08.2018
6
2
Преки без светофарни участки в града провакират голяма скорост, това е само последствия. Ако път в града изглежда като магистрала, много хора ще превишават скорост. Скорост е най важната причина за тежки катастрофи. След като там подновят настилка, ще стане още по-опасно.

Стотици свободни места в синята зона във Варна (снимки)

15:46:03 / 13.08.2018
16
1
Очаквам следваща стъпка за разширяването на синя зона!

Стотици свободни места в синята зона във Варна (снимки)

15:20:04 / 13.08.2018
1
6
Ако и след месец ще има много свободни места, цена за паркиране трябва да намалят. Стойността за паркиране се определя само по един параметър – постоянното наличие на определено количество свободни места (15-20%). Ако паркинга струва 10 стотинки на час, вие с лекота ще давате по 80 стотинки на ден и нищо няма да се промени. Улиците все така ще са задръстени с автомобили и няма да има свободни места. Хората справедливо ще се възмущават, че дават пари,а нищо не се променя. А ако паркингът струва неадекватно много пари, шофьорите просто ще игнорират всички правила. Да дадеш 20 лева за пътуване до центъра, дори за делова среща, са много пари.

Чужденците с постоянен адрес в центъра и собствен автомобил могат да подават заявления за паркиране в „синя зона“ в града

00:50:45 / 06.08.2018
2
0
Чужденци регистрират коли на фирма, защото  нямат право да получат объкновени номера, на собствено имя могат да регистрират само в София с сини XX номера.

Това се казва пари от въздуха! Община Варна събрала 11 хиляди в "безплатния" пробен период на Синята зона, като подведе хората да пращат СМС

21:18:46 / 03.08.2018
1
0
"Това се казва пари от въздуха!" Стига с подобни заглавия, давайте просто факти, не трябва да правете някакви изводи вместо хора.

Варненци от центъра: Ето го новото безумие, което ще ни струва милиони и ще направи черен живота на стотици семейства!

16:32:59 / 02.08.2018
23
17
Колкото повече има пешеходни зони в града, толково по-добро. Много благодаря за повдигнати пешеходни пътеки.

Хаосът със Синята зона във Варна на път да взриви нета: Не е Синя, а Златна зона! Отчет веднага: Къде отиде всеки един от 20-те милиона лева от нашите джобове?

17:57:54 / 20.07.2018
18
16
- Покупката на автомобил не ти дава допълнителни права. Не, градът няма да ти подари парче земя за паркиране. - Трудно е да се повярва в това, но няма да ти подари ... - Още веднъж ... Не, никой не ти гарантира наличието на 20 кв.м. земя за да си поставиш трошката. Нито под прозореца на дома, нито пред офиса. - Липсата на свободно място за паркиране не ти дава право да си поставиш трошката на тротоар или детска площадка. - Твоят автомобил - това е само твой проблем. - Купил си си автомобил - купи си гараж или си наеми паркомясто. - Нямаш пари за гараж? Не си купувай автомобил. - Автомобилът в големия град не е необходимост. Той не се включва в жизнения минимум. Образование, медицина, храна - да, но автомобил - не. - В съвременния град притежаването на автомобил трябва да бъде скъпо. В отделни случаи - МНОГО СКЪПО. - Градът не е заинтересован от това ти да имаш личен автомобил и ще прави всичко, щото ти да не си го купиш. А ако си го купил, да не ходиш с него в центъра - Именно затова в много градове паркирането на улицата е ограничено, например до 2 часа. Тоест ти не можеш да отидеш в центъра за цял ден и да паркираш там дори срещу заплащане. - Именно затова в много градове властите забраняват на строителите да правят голям брой паркоместа, дори в подземни гаражи. - Цялото паркиране на градска територия трябва да бъде платено. Безплатно паркиране само на частна земя, ако собственикът така е решил (напр. търговски център). - Разбирам, не ви се вярва, затова ще повторя. Към автомобила не се полага парче земя за паркиране!

Насред хаоса със Синята зона и събраните незаконно пари от СМС от община Варна се похвалиха: Глобихме 500 души. Карат хората да си сменят талоните на колите, ако там не пише...

15:25:58 / 20.07.2018
5
2
През септември започва ремонт на Шишковата градинка във Варна, след ремонт тя ще изглежда по друг начин.

Насред хаоса със Синята зона и събраните незаконно пари от СМС от община Варна се похвалиха: Глобихме 500 души. Карат хората да си сменят талоните на колите, ако там не пише...

15:19:25 / 20.07.2018
10
6
Стига с тези оплаквания за синя зона! Във всеки цивилизован град паркиране в центъра е платено. Няма как да направиш паркомясто за всеки, това е просто математика. Представете че ще направят паркомясто за всеки, след това няма да харесвате как ще изглежда град. По-добре обяснете на хора, защо трябва да има синя зона, изпратих ви една статия, но игнорирате я.

Ден по-рано общинари глобиха цялата улица във Варна, а днес тук е...

15:15:01 / 20.07.2018
3
3
По какъв начин мога да бъде тролче ако в моят профил има доста много критики на община? Къде логика? Май чували за моята FB група СТОП-Вандал Варна. Аз се занимавам с урбанизъм и градоустройство, затова разбирам малко за тези неща, точно за това и пиша, просто защото искам да живея в модерен град къде има ред. Заповядай в моят блог bgurban.com, за да станеш малко по-образован за тези неща. За този барак, разбира се там не е място, наистина нещо грозно за центъра на града.

Ден по-рано общинари глобиха цялата улица във Варна, а днес тук е...

15:01:07 / 20.07.2018
4
5
ПОДРОБНО: Защо са необходими платените паркинги? Вие, както и повечето шофьори, сте един нормален човек, който никога няма да паркира в градинката или на тротоара и да захвърли там колата си. Сега си представете, че в продължение на много години, сутрин сядате в автомобила си, отивате на работа в центъра, паркирате на определеното ви място, спокойно отивате до офиса си, целия ден работите, а вечер се прибирате в къщи. До тук всичко е наред и е по правилата. Но броят на автомобилите расте. Все повече коли пътуват към центъра. И ето, един прекрасен ден, вие пристигате на работа и няма къде да си оставите автомобила. Мястото, на което винаги сте паркирали е заето и изобщо всички места са заети. А вие имате делова среща, за която не бива да закъснявате, а тя започва след 10 минути. Какво ще направите? Правилно, ще включите аварийните светлини и ще оставите колата на място, на което е забранено, или в градинката, или на тротоара. И ставате също като някои други….(тук сами ще си добавите думата), които захвърлят колата си където им падне, въпреки че сутринта сте били достопочтен гражданин и през главата ви изобщо не е минавала мисъл да нарушите правилата и още повече да изоставите колата си на тротоара. Но вие не сте единствен! Още хиляди автомобили са дошли заедно с вас в центъра и на всички шофьори им се налага да отидат на работа/на училище/на делова среща и т.н. И за всички тях няма места, поради тази причина паркирането в центъра изглежда ето така: Трудно е да се каже, колко точно автомобили, пристигащи в центъра, са паркирани правилно, но ако съдя по това, което виждаме всеки ден, не са много. Останалите трябва да бъдат глобени. Въпреки това, физически е невъзможно да се евакиуират стотици автомобили! Веднага щом вдигнат една кола, на нейно място ще се появи друга. Важно е да се отбележи, че повечето хора искат да паркират правилно, но просто нямат такава възможност, за това и всички се превръщат в нарушители. Да се глобят всички също е невъзможно, разбира се шофьорите биват глобявани, но те възприемат наказанието като досаден лош късмет. Само след като човек получи глоба няколко пъти, той започва да променя транспортното си поведение. Всяко общество се състои от 10%, които никога не нарушават правилата, 10%, които винаги ще ги нарушават и 80%, които ще се държат според обстоятелствата. Но в момента у нас 90% от хората са принудени да нарушават правилата за паркиране и не е възможно да се въведе ред. За да се въведе ред в пракирането се въвеждат и такси, а не за да се обират шофьорите. Сега, спазващият правилата шофьор, ще заплати 1 лв/час за паркинг, но за това пък винаги ще има обезпечено място. Сега, ако сте дошли за важна среща в центъра, вие винаги без проблем ще намерите място за паркиране, но вече няма да зарязвате автомобила си за цял ден, тъй като пракирането е ограничено до 3 часа. Поради това, много шофьори се отказват от ежедневните си пътувания до центъра. Между другото, намаляването на задръстванията в центъра (заради неправилното паркиране) ще доведе до намаляване на трафика по всички останали пътища (заради общото намаляване на броя на автомобилите. Естествено, 10-те% на шофьорите-изроди никъде няма да отидат, те ще се стараят да не плащат. Но когато нарушителите са малко, с тях можем да се справим, за разлика от тогава, когато почти никой не спазва правилата. Сега няколко думи за това, защо не бива да се строят множество подземни паркинги и да се дава възможност на шофьорите да пътуват с автомобилите си до центъра. В интерес на истината – може, но защо някои си мислят, че подобни паркинги ще бъдат безплатни. От къде ви хрумна, че властите вместо да строят нови училища, детски градини, поликлиники и т.н. са длъжни да строят безплатни паркинги в центъра? Гаражът не е социално значим обект! Казвате, че вече сте платили транспортния данък и акциз за бензина. И колко пари дадохте – 200, 500, 1000 лв? Мястото в подземния пракинг в центъра струва десетки пъти повече. Нови паркинги ще се строят само тогава, когато има търсене. Докато можете да си паркирате колата на тротоара – няма да има търсене за цивилизовани подземни паркинги в центъра. И в закючение ще обясня защо пракирането струва 1 лев на час, а не 10 стотинки или 20 лева. Стойността се определя само по един параметър – постоянното наличие на определено количество свободни места (15-20%). Ако паркинга струва 10 стотинки на час, вие с лекота ще давате по 80 стотинки на ден и нищо няма да се промени. Улиците все така ще са задръстени с автомобили и няма да има свободни места. Хората справедливо ще се възмущават, че дават пари,а нищо не се променя. А ако паркингът струва неадекватно много пари, шофьорите просто ще игнорират всички правила. Да дадеш 20 лева за пътуване до центъра, дори за делова среща, са много пари. Всички шофьори ще продължават да оставят колите си където им падне, както сега и нищо няма да се промени. 1 лев за час е компромисна сума, съществена за неколцина шофьори, но не невъзможна. Правилата струват нещо само когато е възможно да се спазват. Така че защо е необходим платения паркинг? Заплащането за паркинг, в повечето случаи не позволява на шофьора да оставя колата си на паркинга за дълго време, и съответно през деня, от едно място за паркиране могат да се възползват няколко души, което увеличава полезността на експлоатацията на градската земя.

Това ли е най-абсурдната улица в България? Циркът със Синята зона във Варна продължава. Превърнаха двор на училище в паркинг

12:28:47 / 20.07.2018
0
2
Заповядай в моят профил FB, за да познаеш ми  https://www.facebook.com/mitko.ivanov.14473426

Това ли е най-абсурдната улица в България? Циркът със Синята зона във Варна продължава. Превърнаха двор на училище в паркинг

12:02:48 / 20.07.2018
5
4
Защо са необходими платените паркинги? Вие, както и повечето шофьори, сте един нормален човек, който никога няма да паркира в градинката или на тротоара и да захвърли там колата си. Сега си представете, че в продължение на много години, сутрин сядате в автомобила си, отивате на работа в центъра, паркирате на определеното ви място, спокойно отивате до офиса си, целия ден работите, а вечер се прибирате в къщи. До тук всичко е наред и е по правилата. Но броят на автомобилите расте. Все повече коли пътуват към центъра. И ето, един прекрасен ден, вие пристигате на работа и няма къде да си оставите автомобила. Мястото, на което винаги сте паркирали е заето и изобщо всички места са заети. А вие имате делова среща, за която не бива да закъснявате, а тя започва след 10 минути. Какво ще направите? Правилно, ще включите аварийните светлини и ще оставите колата на място, на което е забранено, или в градинката, или на тротоара. И ставате също като някои други….(тук сами ще си добавите думата), които захвърлят колата си където им падне, въпреки че сутринта сте били достопочтен гражданин и през главата ви изобщо не е минавала мисъл да нарушите правилата и още повече да изоставите колата си на тротоара. Но вие не сте единствен! Още хиляди автомобили са дошли заедно с вас в центъра и на всички шофьори им се налага да отидат на работа/на училище/на делова среща и т.н. И за всички тях няма места, поради тази причина паркирането в центъра изглежда ето така: Трудно е да се каже, колко точно автомобили, пристигащи в центъра, са паркирани правилно, но ако съдя по това, което виждаме всеки ден, не са много. Останалите трябва да бъдат глобени. Въпреки това, физически е невъзможно да се евакиуират стотици автомобили! Веднага щом вдигнат една кола, на нейно място ще се появи друга. Важно е да се отбележи, че повечето хора искат да паркират правилно, но просто нямат такава възможност, за това и всички се превръщат в нарушители. Да се глобят всички също е невъзможно, разбира се шофьорите биват глобявани, но те възприемат наказанието като досаден лош късмет. Само след като човек получи глоба няколко пъти, той започва да променя транспортното си поведение. Всяко общество се състои от 10%, които никога не нарушават правилата, 10%, които винаги ще ги нарушават и 80%, които ще се държат според обстоятелствата. Но в момента у нас 90% от хората са принудени да нарушават правилата за паркиране и не е възможно да се въведе ред. За да се въведе ред в пракирането се въвеждат и такси, а не за да се обират шофьорите. Сега, спазващият правилата шофьор, ще заплати 1 лв/час за паркинг, но за това пък винаги ще има обезпечено място. Сега, ако сте дошли за важна среща в центъра, вие винаги без проблем ще намерите място за паркиране, но вече няма да зарязвате автомобила си за цял ден, тъй като пракирането е ограничено до 3 часа. Поради това, много шофьори се отказват от ежедневните си пътувания до центъра. Между другото, намаляването на задръстванията в центъра (заради неправилното паркиране) ще доведе до намаляване на трафика по всички останали пътища (заради общото намаляване на броя на автомобилите. Естествено, 10-те% на шофьорите-изроди никъде няма да отидат, те ще се стараят да не плащат. Но когато нарушителите са малко, с тях можем да се справим, за разлика от тогава, когато почти никой не спазва правилата. Сега няколко думи за това, защо не бива да се строят множество подземни паркинги и да се дава възможност на шофьорите да пътуват с автомобилите си до центъра. В интерес на истината – може, но защо някои си мислят, че подобни паркинги ще бъдат безплатни. От къде ви хрумна, че властите вместо да строят нови училища, детски градини, поликлиники и т.н. са длъжни да строят безплатни паркинги в центъра? Гаражът не е социално значим обект! Казвате, че вече сте платили транспортния данък и акциз за бензина. И колко пари дадохте – 200, 500, 1000 лв? Мястото в подземния пракинг в центъра струва десетки пъти повече. Нови паркинги ще се строят само тогава, когато има търсене. Докато можете да си паркирате колата на тротоара – няма да има търсене за цивилизовани подземни паркинги в центъра. И в закючение ще обясня защо пракирането струва 1 лев на час, а не 10 стотинки или 20 лева. Стойността се определя само по един параметър – постоянното наличие на определено количество свободни места (15-20%). Ако паркинга струва 10 стотинки на час, вие с лекота ще давате по 80 стотинки на ден и нищо няма да се промени. Улиците все така ще са задръстени с автомобили и няма да има свободни места. Хората справедливо ще се възмущават, че дават пари,а нищо не се променя. А ако паркингът струва неадекватно много пари, шофьорите просто ще игнорират всички правила. Да дадеш 20 лева за пътуване до центъра, дори за делова среща, са много пари. Всички шофьори ще продължават да оставят колите си където им падне, както сега и нищо няма да се промени. 1 лев за час е компромисна сума, съществена за неколцина шофьори, но не невъзможна. Правилата струват нещо само когато е възможно да се спазват. Така че защо е необходим платения паркинг? Заплащането за паркинг, в повечето случаи не позволява на шофьора да оставя колата си на паркинга за дълго време, и съответно през деня, от едно място за паркиране могат да се възползват няколко души, което увеличава полезността на експлоатацията на градската земя.

България не помни такава кретения като тази във Варна! Общински рекетьори глобяват цяла улица дори без знак! Време е за оставки заради провала със Синята зона

00:06:04 / 20.07.2018
10
10
ПОДРОБНО: Защо са необходими платените паркинги? Вие, както и повечето шофьори, сте един нормален човек, който никога няма да паркира в градинката или на тротоара и да захварли там колата си. Сега си представете, че в продължение на много години, сутрин сядате в автомобила си, отивате на работа в центъра, пракирате на определеното ви място, спокойно отивате до офиса си, целия ден работите, а вечер се прибирате в къщи. До тук всичко е наред и е по правилата. Но броят на автомобилите расте. Все повече коли пътуват към центъра. И ето, един прекрасен ден, вие пристигате на работа и няма къде да си оставите автомобила. Мястото, на което винаги сте паркирали е заето и изобщо всички места са заети. А вие имате делова среща, за която не бива да закъснявате, а тя започва след 10 минути. Какво ще направите? Правилно, ще включите аварийните светлини и ще оставите колата на място, на което е забранено, или в градинката, или на тротоара. И ставате също като някои други....(тук сами ще си добавите думата), които захвърлят колата си където им падне, въпреки че сутринта сте били достопочтен гражданин и през главата ви изобщо не е минавала мисъл да нарушите правилата и още повече да изоставите колата си на тротоара. Но вие не сте единствен! Още хиляди автомобили са дошли заедно с вас в центъра и на всички шофьори им се налага да отидат на работа/на училище/на делова среща и т.н. И за всички тях няма места, поради тази причина паркирането в центъра изглежда ето така. Трудно е да се каже, колко точно автомобили, пристигащи в центъра, са паркирани правилно, но ако съдя по това, което виждаме всеки ден, не са много. Останалите трябва да бъдат глобени. Въпреки това, физически е невъзможно да се евакиуират стотици автомобили! Веднага щом вдигнат една кола, на нейно място ще се появи друга. Важно е да се отбележи, че повечето хора искат да паркират правилно, но просто нямат такава възможност, за това и всички се превръщат в нарушители. Да се глобят всички също е невъзможно, разбира се шофьорите биват глобявани, но те възприемат наказанието като досаден лош късмет. Само след като човек получи глоба няколко пъти, той започва да променя транспортното си поведение. Всяко общество се състои от 10%, които никога не нарушават правилата, 10%, които винаги ще ги нарушават и 80%, които ще се държат според обстоятелствата. Но в момента у нас 90% от хората са принудени да нарушават правилата за паркиране и не е възможно да се въведе ред. За да се въведе ред в пракирането се въвеждат и такси, а не за да се обират шофьорите. Сега, спазващият правилата шофьор, ще заплати 1 лв/час за паркинг, но за това пък винаги ще има обезпечено място. Сега, ако сте дошли за важна среща в центъра, вие винаги без проблем ще намерите място за пракиране, но вече няма да зарязвате автомобила си за цял ден, тъй като пракирането е ограничено до 3 часа. Поради това, много шофьори се отказват от ежедневните си пътувания до центъра. Между другото, намаляването на задръстванията в центъра (заради неправилното паркиране)ще доведе до намаляване на трафика по всички останали пътища (заради общото намаляване на броя на автомобилите. Естествено, 10-те% на шофьорите-изроди никъде няма да отидат, те ще се стараят да не плащат. Но когато нарушителете са малко, с тях можем да се справим, за разлика от тогава, когато почти никой не спазва правилата. Сега няколко думи за това, защо не бива да се строят множество подземни паркинги и да се дава възможност на шофьорите да пътуватс автомобилите си до центъра. В интерес на истината –може, но защо някои си мислят, че подобни паркинги ще бъдат безплатни. От къде ви хрумна, че властите вместо да строят нови училища, детски градини, поликлиники и т.н. са длъжни да строят безплатни паркинги в центъра? Гаражът не е социално значим обект! Казвате, че вече сте платили транспортния данък и акциз за бензина. И колко пари дадохте – 200, 500, 1000 лв? Мястото в подземния пракинг в центъра струва десетки пъти повече. Нови паркинги ще се строят само тогава, когато има търсене. Докато можете да си паркирате колата на тротоара – няма да има търсене за цивилизовани подземни паркинги в центъра. И в закючение ще обясня защо пракирането струва 1 лев на час, а не 10 стотинки или 20 лева. Стойността се определя само по един параметър - постоянното наличие на определено количество свободни места (15-20%). Ако паркинга струва 10 стотинки на час, вие с лекота ще давате по 80 стотинки на ден и нищо няма да се промени. Улиците все така ще са задръстени с автомобили и няма да има свободни места. Хората справедливо ще се възмущават, че дават пари, а нищо не се променя. А ако паркингът струва неадекватно много пари, шофьорите просто ще игнорират всички правила. Да дадеш 20 лева за пътуване до центъра, дори за делова среща, са много пари. Всички шофьори ще продължават да оставят колите си където им падне, както сега и нищо няма да се промени. 1 лев за час е компромисна сума, съществена за неколцина шофьори, но не невъзможна. Правилата струват нещо само когато е възможно да се спазват. Така че защо е необходим платения паркинг? Заплащането за паркинг, в повечето случаи не позволява на шофьора да оставя колата си на паркинга за дълго време, и съответно през деня, от едно място за паркиране могат да се възползват няколко души, което увеличава полезността на експлоатацията на градската земя.

България не помни такава кретения като тази във Варна! Общински рекетьори глобяват цяла улица дори без знак! Време е за оставки заради провала със Синята зона

22:45:19 / 19.07.2018
13
14
Във всеки цивилизован град паркиране в центъра е платено и никой не дължен ви да осигуря 20кв.м. за паркиране.

Вижте новото лице на квартал "Аспарухово" във Варна - два от важните обекти там са приключени (снимки и видео)

15:07:30 / 18.07.2018
4
3
Детска площадка, която разделена с магистрала. Подобна инфраструктура ще провакира на нарушение, хора ще бягат там по пътното платно, и в същото време водачи не очакват да видят там хора. Има програмата Vision Zero, който стартира от Швеция и отдавно прилагат я в други държави, с доказана ефективност Quote: Главният подход на програмата към този проблем е да се свали от хора основната вина за смъртните произшествия на пътя и да се направи така, че в решението на проблема да участват и тези, които са строили и обслужвали пътя, както и производителите на автомобили. Разработчиците на програмата са наясно, че всички сме обикновени хора и винаги ще допускаме грешки. Обаче е необходимо така да бъде организирано пътното движение, че грешките на хората да не водят до летален изход.

Две пешеходки пострадаха при маневри назад в един и същи ден във Варна

19:58:22 / 16.07.2018
0
0
[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]Като прочетох всички информациони бюлетени за ПТП във Варна за 3 години, забелязвал, че доста често блъскат хора при движении назад и почти винаги това става на малки улици, къде тротоари фактически не използваеми, заради паркирани коли или просто разрушени.[/ltr][/font] [ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]1. Сами можете да видите тези места[/ltr][/font] [ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]https://www.google.com/maps/@43.2199938,27.903001,3a,75y,216.53h,65.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1sIis6g55e_R-8P_s4-3Ln5A!2e0!7i13312!8i6656[/ltr][/font] [ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]2. https://www.google.com/maps/@43.207581,27.9008593,3a,75y,326.92h,87.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1sm415KQa1GsFETSe82tNcfg!2e0!7i13312!8i6656[/ltr][/font] [ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]Помислете за това, когато паркирате на тротоар.[/ltr][/font]

Заваляха “честитки” във Варна за неправилно паркиране

19:32:51 / 12.07.2018
18
0
Браво! Най накрая, трябва да има ред!
Класация Научи повече Всеки ваш коментар ви носи 5 точки. Когато получите 1 „харесване” на ваш коментар получавате още една точка. Общият брой точки от вашите коментари и „харесванията” определя вашия рейтинг. Рейтингът ви определя мястото ви в постоянната класация. Понякога ще стартираме игри с награди с период за състезание от 7 дни. При стартиране на игра с награди 5 % от точките ви рейтинг от постоянната класация ще се прехвърлят като бонус към играта с награди. Успех!
 
 
 
Всички права запазени © 2011 - 2019 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X