Тежки дебати в Общинския съвет на Варна за дружествата "Пазари" и "Градски транспорт"

27.06.2019 / 14:34 2

Годишните отчети на общинските дружества прие местният парламент във Варна. В продължение на близо два часа съветниците дискутираха финансовите резултати на 12 лечебни заведения и 9 търговски дружества.

При повечето от тях се наблюдава тенденция за подобрение на показателите. На печалба са всички активно работещи търговски дружества, с изключение на „Градски транспорт“. За поредна година печеливши са „Пазари“, „Обреди“, „Дворец на културата и спорта“. С положителен финансов резултат е приключило и „Ученическо и столово хранене“, което предходната година беше на загуба.

Полемика се оформи около „Пазари“. Една от критиките бе, че печалбата на общинското дружество, стопанисващо пазарите във Варна, е по-малка в сравнение с минали години. В отговор бе казано, че наличните парични средства са се увеличили тройно за няколко години. За 2018 г. те са 2,7 млн. лева, а когато сегашното ръководство е поело управлението, са били 900 хил. лева. Освен това са направени и немалки инвестиции, една от които е реновирането на паркинга на Колхозния пазар.

Дебати предизвика също състоянието на дружеството „Градски транспорт“, което е реализирало загуба от над 3 млн. лева. В рамките на заседанието бе изтъкнато, че себестойността на билета е 1,68 лв., т.е. със 68 ст. повече от цената, която плащат пътниците. Билетът е 1 лв. от 2006 г., а за този период разходите са увеличени неколкократно. Сериозно разходно перо са парите за авточасти, които дружеството дава заради остарелия парк. Тези разходи ще намалеят значително, след като Варна получи нови екологични превозни средства. Общината е в процес на изготвяне на проект за закупуване на нови електробуси и тролейбуси, а през есента предстои да сключи договор с управляващия орган на ОП „Околна среда“ за безвъзмездна финансова помощ. След приключване на проекта автопаркът на общинското дружество ще бъде изцяло обновен.

При здравните заведения има такива с отрицателни финансови резултати, но благодарение на предприетите оздравителни мерки, оптимизирането на разходите и смяната на управлението задлъжнялостта е намаляла значително в сравнение с предходни години. Изтъкнато бе, че общинските болници и ДКЦ-та изпълняват социални функции. Налага се да поемат неосигурени пациенти, както и да поддържат 24-часови спешни екипи, от което генерират загуби.

Съветниците освободиха от отговорност управителите на всички търговски дружества и здравни заведения с изключение на доц. Христо Ганчев, който ръководи болницата за лечение на пневмо-фтизиатрични заболявания. На днешното заседание стана ясно, че съвсем скоро ще бъдат предложени варианти за бъдещето на бившия Тубдиспансер.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
8
2
Mitko (преди 5 години)
Рейтинг: 2833 | Одобрение: 578
И пак искам само да ви напомня: Дали някой е изчислявал рентабилността на полицията, гражданска защита или бърза помощ? А на изградените водопровод и канализация? Не, защото това са социални задължения на държавата и всеки разбира, че без тях жизненото равнище значително ще спадне. Икономика на транспорта съществува, без нея е невъзможно да се организира нормалната работа и планиране. Има доста рентабилни маршрути, но наред с тях има и нерентабилни. Номерът е в това, че една добра транспортна система почти никога не се изплаща – тя се субсидира от външни източници като платен паркинг, бюджет, специални данъци, облигации и т.н. Ако не се покрива дефицита и не се осигурява мобилност за хората с помощта на обществения транспорт, то загубите за обществото ще бъдат много по-високи, от колкото стойността на субсидията: задръствания, забавяне на икономическото развитие, аварии, деградация на градската среда, екологични проблеми, ръст на загубите за здравеопазването и т. н.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама