Кога я сложиха, кога ѝ направиха дупка? Варненци коментират новата ограда на бул. „Сливница“
снимка: Йорданка Иванова, „Забелязано във Варна“
Буквално преди дни беше завършена новата ограда в разделителната ивица на оживения бул. „Сливница“ във Варна. И веднага в нея се появи дупка – ей така, защото на някой не му се ходи до някое е от близките кръстовища, за да пресече.
Снимка на демонтираната част на преградата се появи днес в групата във Фейсбук „Забелязано във Варна“ и веднага предизвика оживена дискусия. Доста шофьори видяха в тази ситуация повод да си излеят яда към „врага“ на пътя – пешеходците. Един от характерните коментари гласи следното:
„Пешеходците трябва да бъдат много сериозно глобени за неправилно пресичане. Както и за нагло пресичане - бавничко по пешеходната пътека, с телефончето в ръка, или да връхлита на платното без да се оглежда, само защото има предимство. Но нека не забравят, че тези предимства завършват често лошо.“
Съществува обаче и обратната теза – след като някой си е направил труда да демонтира част от оградата, това е сигнал, че на мястото има нужда от допълнителна пешеходна пътека. Това мнение често се изразява от защитници на идеята, че градската инфраструктура трябва като цяло да е изградена с идеята за предимство на пешеходци и велосипедисти, не на автомобили. Тази доминираща теза за много европейски градове обаче не се прилага у нас, като Варна е очевиден пример.
Не липсват и мнения, свързани със задълженията на институциите да следят за цялостта и изправността на уличната маркировка. Едно от тях е на Антон Луков – журналист и PR специалист, бивш говорител на община Варна от времето на кмета инж. Христо Кирчев:
„Ами на общината това и е работата - да слага прегради. За което ползва нашите данъци. А за охраната на въпросните прегради също отиват друга част от нашите данъци към МВР. Така, че ако в Общината или МВР се чувстват невинни, не виждам защо всички ние, които ги издържаме трябва се чувстваме виновни. Меко казано е нахално институции на наша издръжка да правят генерални заключения на наш (на данъкоплатците) гръб!“
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!