Кога я сложиха, кога ѝ направиха дупка? Варненци коментират новата ограда на бул. „Сливница“

24.01.2019 / 11:27 27

снимка: Йорданка Иванова, „Забелязано във Варна“

Буквално преди дни беше завършена новата ограда в разделителната ивица на оживения бул. „Сливница“ във Варна. И веднага в нея се появи дупка – ей така, защото на някой не му се ходи до някое е от близките кръстовища, за да пресече.

Снимка на демонтираната част на преградата се появи днес в групата във Фейсбук „Забелязано във Варна“ и веднага предизвика оживена дискусия. Доста шофьори видяха в тази ситуация повод да си излеят яда към „врага“ на пътя – пешеходците. Един от характерните коментари гласи следното:

Пешеходците трябва да бъдат много сериозно глобени за неправилно пресичане. Както и за нагло пресичане - бавничко по пешеходната пътека, с телефончето в ръка, или да връхлита на платното без да се оглежда, само защото има предимство. Но нека не забравят, че тези предимства завършват често лошо.“

Съществува обаче и обратната теза – след като някой си е направил труда да демонтира част от оградата, това е сигнал, че на мястото има нужда от допълнителна пешеходна пътека. Това мнение често се изразява от защитници на идеята, че градската инфраструктура трябва като цяло да е изградена с идеята за предимство на пешеходци и велосипедисти, не на автомобили. Тази доминираща теза за много европейски градове обаче не се прилага у нас, като Варна е очевиден пример.

Не липсват и мнения, свързани със задълженията на институциите да следят за цялостта и изправността на уличната маркировка. Едно от тях е на Антон Луков – журналист и PR специалист, бивш говорител на община Варна от времето на кмета инж. Христо Кирчев:

Ами на общината това и е работата - да слага прегради. За което ползва нашите данъци. А за охраната на въпросните прегради също отиват друга част от нашите данъци към МВР. Така, че ако в Общината или МВР се чувстват невинни, не виждам защо всички ние, които ги издържаме трябва се чувстваме виновни. Меко казано е нахално институции на наша издръжка да правят генерални заключения на наш (на данъкоплатците) гръб!“



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
10
5
Wing (преди 5 години)
Рейтинг: 2282 | Одобрение: 817
По мои наблюдения колкото и пешеходни пътеки да се сложат, все ще се намери някой на който му е по-удобно да мине между тях. Една бърза справка с гугъл мапс показва че най-близката пътека (светофар) е на 100 метра или 1 мин пеша. Толкова ли бързате че заради 2 спестени минути да рискувате да ви отнесе някой? Дори и да сложат пътека там, пак някой ще пресече между нея и пешеходния светофар, понеже му е по-напраяко и "да не обикаля". Сложиха преградите именно защото масово пресичаме като овце.    п.с. Аз съм пешеходец.
11
5
Mercenary (преди 5 години)
Рейтинг: 47466 | Одобрение: 11156
Чета някакви нелепи "логически" разсъждения, че щом е отворена дупка, значи хората имали нужда да минават от там. Ами ако ти разбият вратата и ти изнесат покъщнината, ще бъдеш ли доволен, ако чуеш от прокурора и съдиите, че щом са ти я разбили, значи са имали нужда от тези вещи? Има си места за преминаване, това не е от тях.
11
8
Mitko (преди 5 години)
Рейтинг: 2833 | Одобрение: 578
Разтояние между пешеходни пътека там е 230 метра, това е твърдо много за жилищен квартал. След това направете разходка там през Google Street View, ще видете, че там доста много има утъпкани пътеки през разделителна ивица, т.е. хора имат нужда от пешеходна достъпност там.  https://www.google.com/maps/@43.2123643,27.9097099,3a,75y,198.17h,72.96t/data=!3m6!1e1!3m4!1sR0yf_i0lEeQHDVEhBjv6tg!2e0!7i13312!8i6656 Вместо ограда, трябва да сложат там пешеходна пътека и светофар с бутонче. Никой не говори за пешеходни пътека през 20 метра, но трябва да има поне през 100 метра.
16
6
Mitko (преди 5 години)
Рейтинг: 2833 | Одобрение: 578
До пешеходна пътека е точно 100 метра, това означава, че човек трябва да мине 200 метра, за да пресича правилно. 200 метра може би нищо за млади и здрави, но не за възрастни хора, а сега ще погледнем статистика: Разпределение на загиналите и ранени пешеходци по възрастови групи е следното:  - до 17 годишна възраст - загинали 4, ранени - 348 - от 18 до 64 - загинали - 69, ранени - 916 - над 64 - загинали - 84, ранени - 586 Съвпадение че имаме най много загиналите сред възрастни хора?
13
1
666 (преди 5 години)
Рейтинг: 21930 | Одобрение: 6015
Дебили
13
18
Mitko (преди 5 години)
Рейтинг: 2833 | Одобрение: 578
Хора не като животни зад огради, няма да вървят допълнителни 200-300 метра. Това е сигнал, че там необходима дополнителна пешеходна пътека. В градове къде мислят за хора, пешеходни пътеки примерно на всеки 50-100 метра. Това се нарича пешеходна достъпност. Колкото по-недостъпна пешеходна инфраструктура, толково повече хора се предвижват с кола. Заради некомпетеност на община хора ще пресичат там неправилно, а шофьори не очакват да видят там хора, защото знаят, че там ограда и развиват по-голяма скорост, като резултат, имаме влошаване на пътна безопасност. Имаме сбъркане мисленето за пътна безопасност, вместо да се борим с хора, трябва да направим град, който удобен за хора. Иначе винаги сме на първо място по загиналите на пътя в ЕС.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама