Градският транспорт на Варна продължава да затъва финансово, очакваната загуба за годината е 1 милион

13.01.2019 / 15:11 22

Около 1 млн. лева загуба за 2018-та година очакват от „Градски транспорт“. Окончателните цифри все още не са ясни, защото отчетите са в процес на обработка, каза шефът на общинския превозвач Злати Златев пред Moreto.net .



Особено тежки по отношение на паричните постъпления и разходите се оказват месеците януари и февруари. Тогава пътникопотокът традиционно е най-малък. Освен това има много по-голям разход заради отоплението в автобусите, както и движението по заледени улици при по-студено време.

Отражение върху финансовото състояние дават уличните ремонти и по-малкото пътници по някои линии през годината. Освен това фонд работна заплата нараства. Преди дни кметът на Варна Иван Портних заяви, че за заплати в обшинската транспортна фирма отиват 16 млн. лева, но се очаква сумата да нарасне с оше 2 млн. В същото време приходите не бележат съществена промяна.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
7
3
клюкар (преди 5 години)
Рейтинг: 4117 | Одобрение: 1837
Очаквайте билета да стане 1 50 СКОРО
аз
13
0
Mercenary (преди 5 години)
Рейтинг: 47466 | Одобрение: 11156
Колко бяха новите автобуси на арменеца? И климатизираните? Колко линии дотираше? Неговите бяха най-оборотните.
24
1
Mitko (преди 5 години)
Рейтинг: 2833 | Одобрение: 578
Дали някой е изчислявал рентабилността на полицията, гражданска защита или бърза помощ? А на изградените водопровод и канализация? Не, защото това са социални задължения на държавата и всеки разбира, че без тях жизненото равнище значително ще спадне. За съжаление, няма подобно отношение към градския транспорт. Икономика на транспорта съществува, без нея е невъзможно да се организира нормалната работа и планиране. Има доста рентабилни маршрути, но наред с тях има и нерентабилни. Номерът е в това, че една добра транспортна система почти никога не се изплаща – тя се субсидира от външни източници като платен паркинг, бюджет, специални данъци, облигации и т.н. Ако не се покрива дефицита и не се осигурява мобилност за хората с помощта на обществения транспорт, то загубите за обществото ще бъдат много по-високи, от колкото стойността на субсидията: задръствания, забавяне на икономическото развитие, аварии, деградация на градската среда, екологични проблеми, ръст на загубите за здравеопазването и т. н.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама