АНТРАНИК ШАКАРИЯН, ШЕФ НА „ТРАНСТРИУМФ ХОЛДИНГ”: В ОБЩИНАТА ЦАРИ ПЪЛНО БЕЗХАБЕРИЕ СПРЯМО ТРАНСПОРТА

24.07.2012 / 08:51 10

Веселин Златков

„Обижда ме, че след повече от 20 години в превоза на пътници общината се прави, че нашата фирма не съществува.“

СДЕЛКАТА

За година се получи едно нищо, пак сме на изходна позиция

ЕВРОПРОЕКТЪТ 

В общината няма подготвени кадри, за да се оправят с него

ОТГОВОРНОСТТА

750 несигурни за работата си искат да стачкуват, но засега ги удържам

Антраник Шакариян е изпълнителен директор на частната транспортна фирма „Транстриумф холдинг“, която обслужва повече от половината автобусни линии на територията на община Варна. Бъдещето на частното дружество като превозвач на пътници в града обаче изглежда доста неясно на фона на решенията, вземани от общината в последно време. Първо, общинският съвет определи за вътрешноградски превозвач общинската фирма „Градски транспорт“ заради възможността така да бъдат привлечени 115 млн. лв. по проекта „Интегриран градски транспорт“, финансиран от ЕС. След това беше взето решение „Транстриумф холдинг“ да бъде купен от общинското дружество с мотива, че така се изпълнява изискване по същия проект. После обаче сделката пропадна, като същевременно стана ясно, че тя не е била задължителна. Това доведе до отстраняването на борда на „Градски транспорт“ и назначаването на нов. С Антраник Шакариян разговаряме за обърканата ситуация в пътническите превози във Варна и възможните изходи от нея.

Г- н Шакариян, създава се впечатление, че „Транстриумф холдинг“ не е интегриран по никакъв начин във варненския  проект за интегриран градски транспорт. Как изглежда ситуацията от вашата гледна точка?

- Въпросът е хубав, но трябва да бъде отправен към община Варна, за да кажат хората там какво трябва да стане. Защото, като гледам напоследък, политиците се държат, сякаш „Транстриумф холдинг“ не съществува, все едно не си изпълнява функциите и няма никакви ангажименти. Все едно тук не работят 750 души, все едно не превозваме пътници вече 21 години… 

- Как ви се отразява такова отношение от местната власт?

- Неприятно е това, което се случи и се случва. Всички управляващи се държат, все едно нас ни няма. От друга страна, проектът за интегриран градски транспорт е нещо хубаво, защото най-сетне във Варна се намират едни пари, които ще се вложат и ще се подобри транспортът като цяло – и като качество, и като инфраструктура и като подвижен състав. Но как аз виждам нещата от тук насетне? Честно казано, не ги виждам. Предполагам, че и управляващите не са наясно какво и как трябва да се направи. Там е един хикс.

- Каква е вашата версия за пропадането на сделката, с която „Градски транспорт“ трябваше да купи „Транстриумф холдинг“?

- Четири месеца ме убеждаваха, че тази сделка трябва да бъде направена. После осем месеца се опитваха да я реализират и не успяха. Така че за една година се случи едно нищо. Сега сме пак в изходна позиция. Имаме вътрешен оператор, който още не е легитимен и е под въпрос дали ще стане такъв. Има и още едни оператор, ние, които носим на гърба си 54% от линиите на Варна, а пък все едно не съществува. Това е патова ситуация. Но пак казвам, на тези въпроси трябва да отговарят кметът, председателят на общинския съвет, лидерите на групите, съветници. Аз не мога да обясня какво точно се случва, но е неприятно. Най-вече заради отношението. Изумява ме мълчанието на местната власт по този въпрос, при положение че знае много добре какво вършим. Успоредно с това се наслушах на лични нападки към мен от различните общински съветници в различните периоди. Какво ли не чух по мой адрес, след като цяла година не можаха да мръднат на йота. Накрая започнаха мен да изкарват виновен.

- Защо вие?

- Защото трябва да има някой виновен. От съветниците на „Нашият град“ Владо Тонев и Таня Парушева чух неща, след които трябваше да се погледна в огледалото, да се убедя, че съм аз. Не било важно какво щяло да стане с „Транстриумф холдинг“, ние сме нямали договор с общината. Тези хора, а и явно доста техни колеги нямат представа какъв товар носим на гърба си. Не знаят какво е да работят 750 души и да са несигурни за своето бъдеще. Да се чудят да теглят ли кредити, как да задоволят своите нужди, утре на работа ли ще са, или не. Аз виждам едно безхаберие в този общински съвет. Чудно ми е как председателят на общинския съвет казва, че той не знаел много неща, които били свързани със сделката. Аз лично съм бил при него, повикан от него и сме говорили за нея. И какво се получи в едни момент? Николай Апостолов не знае, кметът Кирил Йорданов и той не знае, никой нищо не знае… Е, сега и аз не знам. На този етап „Транстриумф“ си работи, изпълняваме си графиците, плащаме си заплатите, макар и с трудности, плащаме си и лизинга на автобусите. Все пак се надявам в един момент да се намери здрав разум, който като цяло да даде ясна визия на това, което става във Варна. Защото е ясно, че „Градски транспорт“, и да му подарят 70 автобуса, не може да свърши цялата работа. Не са само автобусите, има и други фактори, като например кадрите, но не ми се навлиза в подробности.

- Ако това безхаберие, за което говорите, продължи, то това в крайна сметка рано или късно ще се отрази на пътниците. Как може да се избегне това?

- Не аз съм човекът, който да го каже. Има си кмет, има си общински съвет… Те са хората, които трябва да мислят за това. Аз съм един изпълнител, който си върши работата, при това въпреки нежеланието на много хора да го върша. И ако те наистина не искат да е така, трябва ясно да го кажат: „Транстриумф“ не ни е необходим, ние имаме друг начин да возим пътниците, пенсионерите, учениците, туристите…

- Чисто хипотетично, какво ще последва, ако това се случи в действителност?

- Ако бях малко по-лекомислен, нещата можеха да тръгнат в съвсем различна посока. На този етап обаче не мисля, че трябва да подлагаме варненци и гостите на града на изпитание. Не трябва ние да усилваме ефекта от некомпетентността на този или онзи, а напротив, нашата работа е да я неутрализираме. И ние, и „Градски транспорт“ имаме трудности, но никой не си позволява да показва мускули. Сериозно гледаме на нещата и се надяваме местните ни политици най-сетне да се осъзнаят и да намерят решение. А то винаги се намира, ако имаш воля. Те обаче само си прехвърлят отговорността. А за мен е много лесно да си съкратя графиците, да возя пътниците както си искам. Но не го правя, въпреки трудностите. Автобусите излизат в 5 часа, возят хората до работа, продължаваме в момента да возим до 23,30 часа.

- Всъщност, ако самоволно решите да измените графика по вашите линии, общината няма и как да ви санкционира, защото нямате договор…

- Това, че нямаме договор, е теза на община Варна. Аз мога да покажа документи, според които нашият договор не е прекратен. Няма споразумение или анекс, в който да се казва, че поради еди-какви си причини договорът е прекратен.

- Има ли граница в отношенията на „Транстриумф“ с общината, която няма да допуснете да бъде премината?

- Въоръжил съм се с голямо търпение, но няма скала, по която да кажа дотук издържам, оттам нататък не. Ако ме бяхте питали преди две години дали щях да работя при тези условия, щях да кажа не. Но сега продължаваме. Ние сме вложили милиони в тази дейност. Много е несериозно да се прави някой, че ни няма. За жалост обаче, виждам една пълна некомпетентност в общинските съветници. Ако се наложи, ще трябва да ги срещнем с варненци, с тези, които работят тук. В един момент имаше много силно напрежение във фирмата, хората бяха скочили, искаха да стачкуват, но мисля, че засега парирах нещата. Сега проблемът е в несигурността, дали ще работим в бъдеще, а аз такъв отговор не мога да им дам. 

- А как виждате мястото на „Транстриумф“ в новата интегрирана система на градския транспорт на Варна след осъществяването на транспортния проект?

- Пак ми задавате въпрос, на който не аз трябва да отговарям. Ако аз трябваше да реализирам този проект, знам как бих го направил. Как мога да кажа как ни виждат тези, които ще трябва да го реализират? В момента те явно не виждат „Транстриумф“ в схемата или ни виждат в периферията. Говори се да сме подизпълнител на „Градски транспорт“, но пак никой не е казал нещо категорично. Ако видя някакви конкретни параметри, аз мога да кажа дали това е приемливо, или не. Но в момента в община Варна никой не може да каже какво точно се случва. Според мен в града и в администрацията няма достатъчно подготвени хора, които да знаят как да се справят. И под това мога да се подпиша с две ръце.

 

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
sm66 (преди 11 години)
Рейтинг: 5 | Одобрение: 0
Разписанието е добро,но ще бъде още по добро ако се спазва!И не ми е ясно до кога ще ни се налага да търпим подобно отношение от разни лелки като тази служителка на „Транстриумф"?Аз не живея във Варна но бях на гости на приятели в Тополи,сутринта изпуснах автобуса за секунди което си е моя грешка разбира се,всеки знае правилото че автобусите не чакат никого,за да не изпусна и влака звъня на тел:602534 и ме посреща троснатата „служителка" и след „любезното" съдействие от нейна страна преди да натисна червената слушалка чувам:„Да ти е.. майката проста" тя явно забрави че тази реплика се произнася след като затвори телефона!ДО КОГА?

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама