Анелия Маринова: Полетите закъсняват заради бурите

29.06.2024 / 13:22 2

Кадър бТВ

Стана ясно коя е основната причини за закъснелите самолетни полети в последно време.

Генерираните през последните дни закъснения в полетите се дължат на гръмотевичните бури. Това каза в предаването „Тази събота“ главният директор на дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ към Министерство на транспорта Анелия Маринова.

"За съжаление все по-често се наблюдава закъснение в полетите. Организация на авиационния транспорт е сложна и комплексна дейност. Намесени са много фактори и всичко трябва да е синхронизирано. Когато някакъв компонент бъде нарушен, това предизвиква ефекта на доминото и нарушава целия процес", поясни по бТВ тя.

Анелия Маринова посочи, че има недостиг несамо на персонал, но и на летателни машини, защото голяма част от тях са приземени за рутинни ремонти и технически прегледи.

„Все още индустрията не е преодоляла последиците на пандемията. Много хора си потърсиха други сфери на развитие, защото останаха без работа за две години, а тези специалисти се формират трудно – изисква се време да бъдат обучени“, каза още тя.

Анелия Маринова показа и карта на Европа с гръмотевичните бури през последните дни, като обясни, че това са райони, които трябва да се избягват от пилотите. „Гръмотевичната дейност не е безопасна на въздухоплаването“, поясни тя.

Според нея от 75% от всички закъснения в полетите, генерирани в рамките на Европа на 27 юни, се дължат на гръмотевичната дейност и екстремните метеорологични условия, пише novini.bg.

Тя посочи също така, че от началото на годината в управляваната от нея администрация са постъпили около 450 жалби, но уточни, че пътниците първо подават жалба към превозвача.

„Жалбите към нас се подават едва след като човек не е получил адекватен отговор от авиопревозвача или този отговор е закъснял“, поясни Анелия Маринова.  

„Миналата година имахме повече жалби, в сравнение с тази година, което означава, че и самите авиопревозвачи вече се грижат по-адекватно за пътниците си“, каза още тя.

Анелия Маринова посочи в кои случаи пътниците имат право на някакво обезщетение и даде съвети за това, как да се пътува безпроблемно.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
1
Пиша на кирилица (преди 4 дни)
Рейтинг: 8865 | Одобрение: -345
От как направиха ембарго на титана от Русия, всички нови самолети се върнаха в заводите производители, заради деформирани лопатки на компресорите им. Лопатките ги замениха с някакви други сплави дето не се правят изобщо. Заводите производители обаче нямат такива мощности са оправят дефекти. В същото време екипажите ги уволняват защото авиокомпаниите нямат пари хем да плащат лизинги за нещо дето не ползват хем нямат пари и за екипажи дето не летят.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
2
0
Серж (преди 4 дни)
Рейтинг: 177075 | Одобрение: 34910
Щом назначиха тази руска подлога, собственик на фалирала авиокомпания за директор на ГВА, в нарушение на всякакви закони и правила...А Щерионов го отсвириха...:wassat:

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама