Бързите влакове у нас вече са с локомотиви, които не се запалват и не се повреждат

10.10.2025 / 16:56 3

снимка: МТС

100% от бързите влакове вече се обслужват от локомотивите Siemens Smartron. Това е поредна важна крачка към постигането на съвременен и екологичен железопътен транспорт. Това каза заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов, който въведе днес в експлоатация три нови електрически локомотива Siemens Smartron, съобщиха от транспортното министерство.

„Новите машини са кръстени на български личности, които имат принос към железницата - Георги Икономов, Захари Стоянов и Борис Колчев. Още днес те ще поемат своите дежурства, като два от тях ще се отправят към Бургас, а третият – към Русе“, заяви Караджов. Вицепремиерът подчерта, че целта на българските железници е да бъдат осигурени нови и надеждни локомотиви. „Такива, които не се запалват, не се повреждат и не изгарят трансформаторите си. Това ще намали закъсненията и ще ги направи значително по-енергийно ефективни“, обясни Гроздан Караджов

Новите машини са част от договор за доставка на 10 локомотива на обща стойност малко над 91 млн. лева. С тях общият брой на локомотивите Siemens Smartron в състава на БДЖ вече е 24, а последният по договора ще бъде доставен преди края на 2025 г. Те са оборудвани с най-съвременни технологии за безопасност на движението, които значително намаляват риска от инциденти.

„Въпреки че преодоляването на предизвикателствата в железопътния сектор е сложен процес, ние вече търсим варианти за закупуване или наемане на нови пътнически вагони и резервни такива, за да отговорим на нарастващото търсене“, заяви вицепремиерът Караджов. Той посочи, че до края на годината недостигът на пътнически вагони ще достигне 70 и се разглеждат възможности за кандидатстване по климатичния фонд на ЕС, с цел подобряване на транспортната инфраструктура и намаляване на социалните неравенства в по-бедни региони.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
0
Off Road (преди 1 месец)
Рейтинг: 48759 | Одобрение: 11309
" локомотиви, които не се запалват и не се повреждат" - а, на бас?
1
0
kjk (преди 1 месец)
Рейтинг: 159712 | Одобрение: 17562
Едва ли ще издържат колкото Шкодите!!!;)Намусен:wassat: Очаква се резервните части да поскъпнат драстично,поради липса на редки метали!!!;):errm::dizzy:
3
0
Dooobre!!! (преди 1 месец)
Рейтинг: 20699 | Одобрение: 7224
Само това, което не е дошло у нас, то не се е счупило. Те и F16 бяха много голямата работа, ама дойдоха тука и им излязоха всичките дефекти.
Да живей България!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама