Бивш шеф на КАТ - София: Основният убиец на пътя e високата скорост

08.01.2024 / 20:08 12

Редактор: Юлия Георгиева, кадър Нова тв

Високата скорост е основният убиец на пътя у нас. Статистиката показва, че 30-40% от произшествията са поради превишаване на скоростта и несъобразена скорост, а 100% от жертвите са от скорост. 

Това коментира пред Нова тв Алекси Кесяков, експерт по пътна безопасност и бивш шеф та КАТ - София. 

Така е защото скоростта определя силата на удара. Нищо друго не смачква и унищожава човешкото тяло, както скоростта. Така че ние трябва да преразледаме нашето отношение към скоростта, коментира той.

Странното е, че при тези наказания с отнемане на автомобилите, хората ги смятат за твърде жестоки. Т.е. хората милеят за автомобилите си, но не и за собственото си здраве или живот. А да се нараниш е много лесно. А като участва в движението, забравя, че трябва да си пази здравето, коментира той.

Всичко е във възпитанието. Но то липсва. Истината е, че майките ще спасят безопасността на движението като започнат да зареждат децата си от малки с правилата на движението, коментира той.

Смятам, че колкото повече камери има по улиците, за да засичат нарушителите на пътя, толкова повече хора ще се съобразяват с правилата. Защото всеки семеен бюджет си има рамка, има си предел. Пък и е крайно време хората да разберат, че глобите за нарушения на пътя са като жълтия картон във футбола. Като се стигне до катастрофа, нещата вече са други, много са ужасни, посочи той.

Безкрайно успешно нарушение няма. Има нарушение, а послел идва фаталния удар. Втори живот никой няма, коментира той.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
Серж (преди 3 месеца)
Рейтинг: 165169 | Одобрение: 32369
Да де, ама камерите на ТОЛ-а ще измерват и скоростта. Мобилните това...Дето висят като прани гащи в банкета и отвреме на време излизат с жилетка и палка в ръка. И я маат страховито насам натам. Да всяват респект...:devil:
1
0
Пиша на кирилица (преди 3 месеца)
Рейтинг: 7808 | Одобрение: -82
Със 60 ще карат електричките, защото като напънат не им стига вътъка до следващата дестинация и трябва да губят време за зареждане. Моята на биндзин показва и средна скорост. Аз ще карам на макс, ще пия едно кафе и ще докарам средната скорост която искат. При постоянна скорост нещо се измарям и унасям. То затуй съвременните коли имат поне два режима комфорт и спорт. Аз карам предимно на спорт
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
2
0
Серж (преди 3 месеца)
Рейтинг: 165169 | Одобрение: 32369
Е, те тогава ще ни се разкаже играта...Ще плащаме редовно и по много...Намусен
3
2
ПраБългарин (преди 4 месеца)
Рейтинг: 62251 | Одобрение: -28349
Крис, скоро бг ТОЛ ще дава данни на кат и ще плащаме глоби за средна скорост, тапите ще са още по големи, така че ще се наложи често да караме с 60км, а някъде и с 30 40км УхиленУхилен
1
1
Пиша на кирилица (преди 4 месеца)
Рейтинг: 7808 | Одобрение: -82
В България настилката е гола вода. Най-свястна настилка съм  виждал в Англия. Асфалта е ръбат и отгоре е само смола колкото и да е стар не се износва, защото камъка му е от гранит . Във Франция горе долу е грапав. Тука помните как един автобус на Своге се подхлъзна при разрешена скорост и умряха хора. Експертизата беше, че чакъла от асфалта е като тебешир. Държавите използват за строеж това което имат най-близо. В Гърция бордюрите им са от мрамор, в Китай всичко е червено защото в половината Китай почвата е червена на цвят. От де да вземат друг материал? При нас нов черен, ръбат асфалт след 3-4 месеца става бял и гладък защото камъка който имаме по кариерите е трошлив.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
4
2
kris (преди 4 месеца)
Рейтинг: 342149 | Одобрение: 55149
Сладкаря, май не си ме разбрал.....Не настилката, а тесните завоести пътища са проблем, за бавнодвижещите се дърти пръдни и камионите.....Между другото и аз съм на 65, но искам да карам нормално, а не с 45 по „Хемус” например зад 3 шибани камиона.....Миналата година от Воняща вода към Търново с 50 зад 6 ТИРа.....Това не е нормално и май ти не караш из страната, нито в белите страни за да знаеш, че там двулентови пътища няма, нито ограничения от 60 на главен път заради второстепенен път......Ето как е в САЩ – двулентов първокласен път-скорост 120км/час.....на Т- образните пресечки няма ограничение от 60, а на второстепения има СТОП......Полицията работи с общините за УВЕЛИЧЕНИЕ НА СКОРОСТТА И ДОБАВЯНЕ НА ОЩЕ ЛЕНТИ ЗА НАМАЛЯВАНЕ НА ТРАФИКА.....Установено е, че ТРАФИКЪТ е виновен за изнервеняне на шофьорите, не че са нерваци......Т.е. в САЩ правят точно обраатното на некадърниците от КАТ в България.....И между другото камерите в Щатите не са средство за намаляване произшествията, а превантивната, постоянна работа на полицията по пътищата.....! Т.е. нашите катаджии са некадърни, тъпи и мързеливи копелдаци и затова имаме толков проблеми по пътищата на страната......!  
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
2
5
MrBean (преди 4 месеца)
Рейтинг: 137104 | Одобрение: -2051
Крис,кво стаа бе? А ако старците просто спазват закона? 
7
6
сладкаря (преди 4 месеца)
Рейтинг: 6120 | Одобрение: 1470
Kris винаги съм уважавал мнението ти, но не съм съгласен с факта, че " дъртаци каращи под разрешената скорост и такива с камиони които  едва пъплят, създават тапи". Извинявай но тези хора не създават тапи по пътищата. Има си определени участъци от пътя, където Те могат да бъдат изпреварени или да пропуснат образувалата се колона. Това че някои водачи се изнервят от този факт говори, че последните са нерваци и именно на тях трябва да се провежда психо тест. Що се касае до качеството на пътната настилка, тя е обект на общините и пътното, а не на КАТ. Не може да дискриминираш,  водачите на 65 год. възраст с останалите, които са навършели 65 год. и още работят на държавни слежби, като министерства, депутати и т.н.
6
0
skokos (преди 4 месеца)
Рейтинг: 9690 | Одобрение: 1825
Тъпо, Типо и пак тъпо. За бивш шеф на организация, която за всяко произшествие в протокола записва "несъобразена скорост", какво повече да каже. Толкова са му възможностите за анализ на ПТПтата.
5
4
kris (преди 4 месеца)
Рейтинг: 342149 | Одобрение: 55149
Глупости на търкалаци.....На пътя виждам младежи с неосъществени амбиции, дрогирани или пияни кретени, женуря и дъртаци каращи под разрешената скорост, които заедно с камионите едва пъплят и създават тапи, като пречат на останалите. Виждам возила от най-различен тип, като преобладаващи са разни търкалясници с неустановена възраст.....Не ВИЖДАМ обаче полицейски коли на пътя да всяват респект, за сметка на скритите мишки по хранилките да се правят на фотографи.....Основният проблем в България са тесните и завоести пътища и тапите които принуждават доста шофьори да изпреварват неправилно, както и огромното количество идиотски знаци за намаляване на скоростта по главните артерии-идеални хранилки за песоглавците....ОПРАВЕТЕ ПЪТИЩАТА ИДИОТИ И ПРОПУСКАТЕЛНАТА ИМ СПОСОБНОСТ И ИЗЛЕЗТЕ НА ПЪТЯ МЪРЗЕЛИВИ КОПЕЛДАЦИ.....! ВКАРВАЙТЕ В ЗАТВОРА ВСИЧКИ ДРОГИРАНИ, ПИЯНИ И НЕПРАВОСПОСОБНИ.....РАЗКАРАЙТЕ ГИ ОТ ПЪТЯ, ДА НЕ ПРЕЧАТ НА НОРМАЛНИТЕ ! И НЕ ДРЪНКАЙТЕ ГЛУПОСТИ, ЧЕ САМО СКОРОСТТА БИЛА ВИНОВНА....ВИЕ СТЕ ВИНОВНИ, ТЪПИ КРЕТЕНИ ОТ КАТ.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
5
2
MrBean (преди 4 месеца)
Рейтинг: 137104 | Одобрение: -2051
99% от катастрофите са следствие на тежката корупция в МВР пък и държавата! Бай Алекси к'во са прай? Случаите със "съпорт" на полицаи за какво ви говорят? Например съществуването на светофар наречен на местен политик!? Изтриха ли ме/правя скрийн шотШокиран
7
6
сладкаря (преди 4 месеца)
Рейтинг: 6120 | Одобрение: 1470
Напълно съм съгласен с мнението на шефа от КАТ София. 40% от катастрофите са предизвикани от млади водачи управляващи автомобилите си с превишена скорост. Най малък е процента на ПТП предизвикани от водачи, над 65 год. възраст, но именно за тях се изисква от 2024 год. да полагат психо тест. По същата логика, психо тест, трябва да полагат и всички водачи на МПС, а така също и всички министри и депутати, които работят след пенсионната 65-годишнина. Те не трябва да са прелигировани.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама