Бивш военен пилот: Невъзможно е ракета да е поразила майор Терзиев и неговия МиГ-29
Снимка ВМС
Пореден експерт даде мнение за инцидента с падналия в морето край Шабла МиГ-29, при който загина пилотът майор Валентин Терзиев. "Всички хипотези, които представиха досега не отговарят на нищо. Ето простатата причина - ако има отказ на двигателите, то той веднага е щял да докладва. Това е първата работа на пилота", това мнение изрази Величко Дерузов, пенсиониран пилот на изтребител в авиобаза "Граф Игнатиево".
Той говори за най-вероятните хипотези за трагичния инцидент с майор Валентин Терзиев.
"Другата хипотеза, че ракетата се е взривила под крилото, е невъзможна. Ракетата така е направена, че при пуска има защита, която не ѝ позволява да се взриви под крилото. За да се взриви трябва да има сложен друг снаряд.
Другата хипотеза - че е свален от зенитно-ракетен комплекс, никой не може да го докаже.
Основната версия за падането на изтребителя МиГ-29 в Черно море е дефект в мишената", категоричен бе Величко Дерузов.
"Мишената се пуска на 9000-10000 метра височина и пада с 3-4 метра в секунда, което е достатъчно за един пилот да я порази. При тази мишена скоростта на падане е била висока, тъй като парашутът ѝ се е скъсал, което е довело до снижаване на изтребителя под 2000 метра. А при такава мишена не трябва да се слиза под 4000 метра.
Най-правилното е било ръководството като е видяло каква е мишената да спре операцията и да върне пилота", коментира Дерузов в сутрешния блок на БНТ.
По думите му може да има и грешка на пилота - майор Валентин Терзиев, в стремежа си да порази целта.
"В самолета има система, която оповестява наближаването на опасна височина", каза още Дерузов, който е летял на МиГ-19 и МиГ-21, пишще факти.бг.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!