Бурни страсти по време на дебата за Варна между кандидати за кмет
Редактор: Недко Петров
Стопкадри БНТ
Бурни страсти и сблъсъци имаше на дебата за Варна между кандидати за кмет на града по БНТ.
Първи остри думи си размениха Коста Стоянов и Благомир Коцев след въпроса трябва ли да има строителство в Морската градина и да се движат автомобили в нея.
Стоянов, който е кандидат за градоначалник от „Възраждане“, каза, че са категорично против строителство в Морската градина и категорично за забрана за движение на автомобилите, включително и до обекти, до които трябва да има достъп.
Говоря примерно за заведението „Хоризонт“, което е собственост на фамилията на господин Коцев, защото знаем там много добре, че преди няколко години беше убито едно дете на паркинга. Точно заради това, че има достъп с автомобили, каза Стоянов.
Той обаче не може да продължи, защото веднага бе прекъснат от Благомир Коцев от „Продължаваме промяната“.
Това е изключително некоректно и доста грозно. Той използва огромна трагедия на едно дете, което се случи на един паркинг, който е в през два парцела от нас и няма нищо общо с „Хоризонт“. Това се спекулира именно от тяхната партия „Възраждане“, които често боравят с такива неверни твърдения и лъжи, коментира Коцев.
Значи, първо това не се е случило на нашия паркинг, а на чужд паркинг. Моля, проверете си информацията, когато го твърдите, каза още той.
Да, обаче в момента има достъп на автомобили до вашия паркинг. Нали така. Има, контрира Стоянов.
Аз лично като областен управител затворих пътя точно до „Хоризонт“, и на алеята пред „Хоризонт“ в момента няма нито един автомобил, ако си спомняте, добави Коцев.
Тук обаче техния ожесточен спор бе прекъснат от Добрина Чешмеджиева.
Недейте, просто да не правим реклама и да не говорим за конкретни търговски обекти, каза водещата.
Впоследствие Ивайло Костадинов от „Има такъв народ“ обяви, че първото нещо, което биха направили, това е референдум, за да попитат гражданите на Варна и те да си произнесат дали искат коли да влизат в Морската градина или не.
Той обаче вдигна градусите на напрежението с въпроса, който зададе.
Аз лично бих попитал и господин Коцев, какво е неговото мнение за влизането на коли в Морската градина. Защото имаше един казус между Вас като областен управител и господин Портних, където си прехвърляхте топката. Единият иска, другият не иска, попита Костадинов.
Няма такова нещо, никога не сме искали коли в Морската градина. Просто имаме различни начини и различни виждания за това как да се спрат тези коли. Господин Портних го правеше с две полицейски патрулки на двата входа, при което нарушаваше правата на много много граждани там. Моята концепция е възстановяване на стария буферен паркинг, който е строен още през 70-те години, за да може той да обслужва тази Морска градина, а община Варна го застрои, отговори Благомир Коцев.
Всъщност община Варна с една ръка разрешаваше строителство в Морската градина, а с другата ръка господин Портних се опитваше да спира колите, което беше едно доста така цинично поведение. Защото той така елиминира възможността да спре колите, след като дава възможност за строителство. Ние искаме реални решения, а не да се експлоатира проблема за пиар иполитически цели, добави той.
Мария Тодорова от КП „Левицата“ също изрази позицията си по казуса с Морската градина.
Категорично автомобили не трябва да има в Морската градина. Това е място със съвсем друго предназначение, а не за престой или паркиране на автомобили. Всъщност това, което от медиите аз съм проследявала през последните години е, че господин Коцев има противоречиво мнение по тази тема, но така или иначе щом като е стигнал до едно правилно виждане, че този крайморски парк трябва да е чист от автомобили, това е едно наистина добро развитие на всички казуси, които биха се случвали, коментира тя.
След нейното изявление последва по-емоционално такова на Пламен Раличков от КП „БСП за България“, в което той намеси и настоящия кмет Иван Портних.
Тук говорим за икономически интереси при всички случаи. Слава богу, няма действащи строежи в Морската градина, но обърнете внимание кой държи концесията на Алея първа и кой държи така наречената атракционна зона на Пристанище Варна Изток. Това са две различни структури, две различни групировки, два различни икономически обръча, каза Раличков.
Тук е голяма борба, да се допускат ли коли до Алея първа или да не се допускат. Защото несъмнено недопускането води до намалаване на оборота. Не защитавам никого, но в крайна сметка всичко трябва да се гледа с един аршин. И тук трябваше да бъде господин Портних. Защо той беше в една друга телевизия, на едно платено предаване, а това е предоставен ефир от БНТ, абсолютно безплатно, за което сме благодарни. Той го няма, защо се крие. В същото това предаване господин Портних каза, че бил готов за дебат. Ние го чакаме вече толкова много време. Искам да го попитам от вашия ефир: Кога, господин Портних, къде и кога, заяви още Павел Раличков.
Последваха реплики на някои от другите мъже, кандидати за кметове, че където Портних каже, там ще отидат на дебат.
Един от тях пък предложи заедно да се съберат и да го намерят.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!