Четете в „Петел“: Градският транспорт във Варна затъна с над 9 милиона, говори се билетчето да стане 1,50 лева

13.06.2018 / 12:18 24

снимка: Булфото, архив

Близо 2,9 млн. лева загуба за миналата година и общо разлика между активите и пасивите повече от минус 9 милиона – това е финансовата ситуация в общинския превозвач на Варна „Градски транспорт“ който като монополист обслужва всички линии в града.

Данните бяха изнесени пред стопанската комисия към Общински съвет – Варна, която тези дни приема годишните отчети на търговските си дружества. При тази ситуация мастният парламент е изправен пред дилемата какво да предприеме за да спре финансовото пропадане на транспортната фирма, за която се очакваше да бъде стабилизирана с доставката на нови автобуси и другите мерки по мащабния проект „Интегриран градски транспорт“. За съжаление на комисията не беше взето конкретно решение какво да се прави.

Единият вариант, който обаче е малко вероятен с оглед предстоящите местни избори догодина, е увеличаването на цената на билета от 1 лев на 1,5 лева. Официално предложение за това обаче не е направено от никого, макар че синдикатите в „Градски транспорт“ вече са поставили въпроса пред съветниците.

Лидерът на БСП във Варна Борислав Гуцанов директно заяви, че ръководството на фирмата не се справя с работата си, още повече, че е получило нови автобуси без да плаща за тях, както и обслужването на всички линии, измествайки частния превозвач „Транстриумф“ с поредица от политически решения. И макар че се твърдеше, че така общинския монополист ще вземе по-доходоносните маршрути, състоянието му не се подобри.

Председателят на Общинския съвет Тодор Балабанов (ГЕРБ) пък защити ръководството, като заяви, че назначаването му през 2013-а е било с цел да се спрат кражбите и то я е постигнало. Според него факторът, който прави финансовото положение на фирмата толкова тежко, е фондът работна заплата, за който отиват около 60 % от приходите. Според съветници, шофьорите в дружеството вземат брутно около 1800 лева заплата, но конкуренцията е такава, че ако не са доволни, те могат да търсят работа дори в чужбина.

Христо Атанасов от ЗНС „Ал. Стамболийски“ коментира, че е необходимо да се направи нова система за картите за варненци, при които превозът им няма да се оскъпи, но гостите на града и туристите ще плащат повече, което е практика в европейските градове. Малка надежда за увеличаването на пътниците в автобусите носи въвеждането на Синя зона, коментираха други съветници. Според Янко Станев (СДС) това обаче е илюзия, защото варненецът се е замогнал и затова предпочита да кара колата си.

Самият изпълнителен директор на „Градски транспорт“ Злати Златев пък се опита да обясни причините за тежкото финансово състояние на дружеството с големите разходи, които се налагат, общото поскъпване на цените на горивата и завишените очаквания на пътниците. По повод едно от предложенията, свързано с орязването на линии и курсове на автобуси, при които се трупат загуби заради малкия брой пътници, той коментира, че т.нар. „оптимизация“ на транспортната схема на Варна не зависи от „Градски транспорт“, а от самата община. Както и цената на билетчето, това решение трябва да е политическо и да се приеме от управляващото мнозинство около ГЕРБ.

Всяка минута очаквай сензационна новина в PETEL.BG!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg 24 часа в денонощието! 

Публикувай директно сам без цензура във "Фейсбук" групата ТИ, РЕПОРТЕРЪТ! Снимай и пускай всичко интересно!

За реклама виж - https://petel.bg/advertising-rates.html


Коментари
Коментирай чрез Facebook
7
1
ДА ВИ ИБА МАЙКАТА ИЗРОДСКА (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ МОНОПОЛИСТ, ПЪК ТЪРПИ ЗАГУБИ????????? КОГО ЛЪЖЕТЕ МАЙКА ВИ ДАЙБА!????????????????? ПРАВЕТЕ БИЛЕТА ЛЕВ И ПЕДЕСЕ И СЕ КАЧВАМ НА ВЕЛОСИПЕД!!!! ЛАЙНАРИ!!!
1
2
якошиба (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
НЕ МЕ ИБЕ АЗ СЪМ С ВЕЛОСИПЕД ОТ 10Г И В БЕРЛИН СЪЩО ТАМ БИЛЕТЧЕТО Е 3.40EURO НО МОЖЕШ ДА СИ ВКАРАШ ВЕЛОСИПЕДА В С БАНА И С ЕДНО БИЛЕТЧЕ ДА СМЕНИШ 2 ЛИНИИ  ЗА 1Ч-ОТ ЦЕНТЪРА ОТ ХАЛЕНЗЕЕ ПРЕЗ ЗЮД КРОЙЦ СИ ОТИВАМ С КОЛЕЛОТО ДО ШОНЕФЕЛД ЛЕТИЩЕТО ЗАКЛЮЧВАМ СИ ГО ТАМ И И НА ВРЪЩАНЕ СИ ГО НАМИРАМ ТАМ И ПАК ДО ЦЕНТЪРА -КОГАТО СТАНЕ И ТУК ТАКА ТОГАВА ДА ИСКАТ ДА ДИГАТ ЦЕНАТА -А ДАНО АМА НАДАЛИ
1
3
Никола (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
И въпреки всичко автобусите на ,,Градски транспорт" са нови,имат визия , а не като онези морги 3-та употреба на ,,Транстриумф" налепени с черни реклами,приличащи на подвижни ковчези.
4
0
Варна (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Не само ТХ, СС и други рег.номера се движат по улиците на града. какво да кажем за рег.№ СА, СВ - колите на фирмите и лизинга, който плащат пътен данък на София. За транспортна схема да се вземе за пример, схемата на Виена. Градския транспорт има социална функция, а не печалба!
7
6
Nexus (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Не си съвсем прав - трябва да бъде за живеещите в града - кореняците. Защото 90% от жителите са селски дебили от Толбухин и региона, които работят, но почти никакви данъци не плащат тук. Данъците за скапаните си таратайки ги плащат в Толбухин, а замърсяват нашия град. И с останалите данъци е подобно. Просто трябва да се забрани на получовеците да влизат в града, ако в личната им карта пише нещо, различно от Варна. Това е единственото спасение в града, за да се върнат истинските варненци.
2
3
Портних оставка!!! (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Решението: Транспорта да е 0,50лв... но не за всички, а само за работещите във Варна, които реално чрез данъците издържат този град.
5
4
Портних оставка!!! (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
"читател" вече Ви каза. Цена от един лев е достатъчна да се покрият разходите. Арменеца от Транстриумф го доказа. Той возеше на един лев и когато дизела беше 2.60 лева преди няколко години. Колкото до цената... на мен и 1 лев ми се вижда много. Ходим двама с автомобил на работа и горивото ни излиза под два лева за двете посоки. Това е 0,50 лева на човек!!! Ще кажете: "Да, ама плащаш и други разходи по автомобила". Така е плащам, но автомобила не е лукс, а необходимост. Аз така или иначе го притежавам. Защо да го карам два дни седмично?
4
2
123 (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
А хахахахахахаха е така съвсем няма накарате хората да го ползват! Я по-добре го закриите и оставете автобусните ленти за колите - поне ще отпушите града! Малоумницииии! И сега има места дето за 1 одене трябва да сменя 2 автобуса - значи 4 лева в двете посоки. Че аз за 4 лева обрисвам града цял дне бе! И ходя на поне 20 места! Варна може да спечели приза за най-малоумно управление не само в България , ами и в сета! И не е само кмета виновен. Администрацията е слаба, гнила и пълна с некадърници! Заместник кметовете са толкова зле! Намерете млади, активни хора! Нещастници!
3
1
Олег (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Аз не мога да разбера тези малоумници какво се правят на ударени! Пределно ясно е, че град като Варна ще е на загуба с автобусния транспорт, когато града не е за автобусиен транспорт! Ако тя ставала тая работа направления като Владиславово и Аспарухово да се обслужват от автобуси...нямаше никой град да има трамваи и метро! Ако в софето останат само автобуси ще има линч на десетки общински чиновници! Много пътници се извозват с релсов транспорт!
9
0
Mitko (преди 1 седмица)
Рейтинг: 797 | Одобрение: 97
Дали някой е изчислявал рентабилността на полицията, гражданска защита или бърза помощ? А на изградените водопровод и канализация? Не, защото това са социални задължения на държавата и всеки разбира, че без тях жизненото равнище значително ще спадне. За съжаление, няма подобно отношение към градския транспорт, а това е голяма грешка. Икономика на транспорта съществува, без нея е невъзможно да се организира нормалната работа и планиране. Има доста рентабилни маршрути, но наред[font=Helvetica, Arial, sans-serif] с тях има и нерентабилни. Номерът е в това, че една добра транспортна система почти никога не се изплаща – тя се субсидира от външни източници като платен паркинг, бюджет, специални данъци, облигации и т.н.[/font] [font=Helvetica, Arial, sans-serif]Ако не се покрива дефицита и не се осигурява мобилност за хората с помощта на обществения транспорт, то загубите за обществото ще бъдат много по-високи, от колкото стойността на субсидията: задръствания, забавяне на икономическото развитие, аварии, деградация на градската среда, екологични проблеми, ръст на загубите за здравеопазването и т. н.[/font]
9
3
читател (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
А как частните автобусни фирми, които ни возеха до преди няколко години, можеха да работят без да са на загуба? 
11
1
Идиоти! (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Как "завишените очаквания на пътниците" ви увеличиха разходите бе, тъпаци!? И естествено, че ще се завишат очакванията - "ще ви пуснем интергриран транспорт"; "ще ви направим бързи коридори"; "ще ви пуснем автобуси с работещи климатици"; "ще има информациионна система"; "ще има автомати за билетчета"; "ще бъдат редовни автобусите", а сега накрая и "ще ви направим синя зона"!!!!! Как искате хората да се качат на градски транспорт и да си зарежат колите, като услугата ви стабилно се приближава до определението "боклук" като вас самите!!! Крадци, лъжливи!!
1
0
замогнал се варненец (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
за каквоооо са ми всичкитетеееее тезиии парииии ....
7
1
еееееее (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
кое им е българското на заплатите на водачите ако получават по 1800 лева заплата. Че такава заплата не получават висшитите с много по голами отговорности от това да въртиш геврека. Не се иска нито образование нито толкова акъл да не кажа че возят като каруцари хората в тия мръсни  вмирисани овтобуси без климатици. И не само владиславово и 48 са само стари автобуси. Да не ми говори оня дебил че били разпределени новите. По линията на 48 не сме виждали нов от месеци
13
1
малоумници (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Решението е билетчето да си остане един лев (иначе ще ядат хурката), но да се печели повече, като се оптимизира транспорта. Да е чист, удобен, редовен и да работят всички машини за билетчета, уведомителни системи, бързия коридор и т.н. Иначе за какво крадоха пари от Европа? И онзи малоумник да не ми обяснява, че варненци се замогнали и затова не слизат от колите си. Просто са станали дебили.В цял свят тенденцията е хората да се отърват от градските си автомобили, но им се предоставят удобството и комфорта на обществения транспорт (с който избягваш излишните ангажименти като търсене на място за паркиране и плащането му). Личен автомобил се ползва вече само през уикенда и то все по-ограничено. Велотранспорта също е огромна част от градската среда (ама при нас знаем каква цървуланщина е във всяко отношение). Ганьо живее още във времената, когато се смяташе за "куул" да си имаш кола. Повечето чобани в града си имат и по две на семейство.
8
2
Реалист (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Олег, в София транспорта е по-голяма загуба и от Варна само дето разходите се покриват от цялата страна а не само от града
7
2
Олег (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Е на какво прилича варненските рейсове по европроекти да са по-скъпи от софийския градски транспорт, който се състои от метро, автобуси, трамваи, тролейбуси?А? Щото в софето за 4 лв. карта можеш да си пътуваш цял ден колкото душа ти сака и за 50 лв цял месец на каквото се сетиш, колкото си искаш.
2
11
Реалист (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Градски транспорт ще е на загуба докато не стане билета 4 лв. Не може да сръвняваш доходите на населението с разходите на транспортна фирма която плаща на почити европейски цени (гориво, резервни части). Само заплатите на шофьорите са български.
9
2
Нафтааааааааа (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Кранчето за нафтааа тече без спир, без значение коя партия е и кой е управител
19
1
да пробват (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
умниците да направят билетчето 1.50. Много интересно ще стане на фона на ниските заплати във Варна, най-скъпия ток, една от най-скъпите води и едни от най-високите цени на хранителните стоки и местни данъци и такси, които се формират от данъчни оценки, които надвишават пазарната цена на имотите. Ако им стиска, да пробват. Дано зимата да е мека, защото де що има жива душа да мърда на територията на бандитска Варна, ще е на улицата с изкъртените плочи в ръка. Ненормалници некадърни!!!
6
3
евала потник (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
всичко ебеш
6
2
DA, NO CIGANITE SA GRATIS4II-BEZKONTROLNI. (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
VSI4KATA VI RABOTA TAKAVA- HUBAVA, AMA "VARNENSKA".
15
5
Ceco (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
А контрольорките кога ще махате и да заработва системата вече за интегриран градски транспорт смешници. Пълна трагедия. Няма нито един друг голям град в Европа където да има контрольорки. Навсякъде билетче може да се купи от шофьора на автобуса или от спирката. Тука само някакви потни лелки и чичовци се блъскат и викат "без билетиииии" и те гледат съмнително, да не би да си минал метър Усмивка 
11
3
... (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Портних, Портнох ... потник....
Напиши коментар

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2018 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама