Даваш 100 лева и колата не минава прегледът, проговори собственик на пункт

29.07.2024 / 21:17 10

Кадър Ютуб

Над половин час трябва да отделят водачите на най-масовите бензинови коли, за да преминат през пункт за задължителен Годишен технически преглед /ГТП/, сочи проверка на „Телеграф“. Това не е гаранция, че автомобилите ще получат удостоверение, че са технически изправни. Според медията причината за това е бъг в софтуера, който от 22 юли централно е свързан към информационната система на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.

Стремежът да се премахне човешкият фактор, така че да няма манипулации, доведе до друг казус – дизелови коли, дори и стари, успешно преминават за около 20 мин. Причината – мери се само димност и съответно софтуерът отчита резултатите и не дава грешка. Експерти съветват преди процедурата колата да се шофира, така че да загрее. Препоръчва се използването на по-скъп дизел и хубави добавки към него.

При бензиновите коли обаче се мерят емисиите въглероден диоксид, които се оказва, че варират силно спрямо вида на превозното средство. Кола, която е била с категория Евро 1, преминава към категория Евро 3. Такава с Евро 3 пък не получава категория.

Собственик на столичен пункт за ГТП коментира пред „Телеграф“, че софтуерът си правил каквото си иска. Той споделя, че му се е налагало вече да връща хора, а същевременно прегледът трябвало да се заплати.

„Стават страшни скандали“, разказва той.

По време на прегледа данните от катализатора, спирачната система и стенд се изпращат автоматично по електронен път. Комисията, извършваща прегледа, не може да се намесва и да манипулира информацията. Случва се софтуерът да отчете неизправност в катализатора дори и колата да има такъв.

В случай, че автомобилът не покрива изискванията, прегледът се довършва и се плаща, като цената му достига до 100 лева за лека кола. След това се дава протокол и собственикът може в рамките на 14 дни да направи ремонт и да се върне за нов преглед. Случва се цената на нов катализатор да бъде по-висока от тази на колата.

От пункта смятат, че е странен фактът, че грешки се дават при по-нови автомобили с работещи катализатори, докато по-старите минавали.

„Очевидно е, че софтуерът, за който платихме 10 000 лева на всяка линия за ГТП, не е добър и дава грешки. Отделно е, че хората карат с некачествени горива и т.н.“, добавят още служителите.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
Пиша на кирилица (преди 1 месец)
Рейтинг: 10805 | Одобрение: -485
Читав е!  95 Н има етанол 5% или 10%. Затова изминаваш по-малко км. Обаче е по еко от 100 Н в който етанол не слагат. С 100 Н колата има по-голяма мощност обаче отделя повече азотни окиси. В америка имат друг стандарт не знам какви фъшкии в кой щат какво слагат. Ако се съмняваш я някоя верига бензиностанция смени я. Това, че една кола върви по добре с един бензин в единия край на света с кола произведена в другия край на света не може да е генерален извод. Ако колата ти е купена за наши регион и караш гориво за нашия регион всичко си е ОК. От друга страна ако искаш да слагаш гориво с по по най показатели това ще е за сметка на живота на двигателя. Да ще върви повече ама и поради по високите температури ще двигателя ще се износва повече. Ако смяташ да продаваш колата карай каквото ти кефне ама ако искаш да ти служи дълго време сипвай каквото е препоръчай производителя.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
1
0
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 374599 | Одобрение: 63224
Кирилицата, а как мерят в Европа, защото там с 95 пак се минава повече отколкото Булгаристан....? Явно не можем да се разберем.....продължавам да твърдя, че бензина тук не е читав !
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
0
0
Пиша на кирилица (преди 1 месец)
Рейтинг: 10805 | Одобрение: -485
Много добре съм те разбрал : Писал си че в Щатите с  92 октана ти харчи по малко отколкото 95 в България. А аз ти обяснявам, че няма противоречие защото тяхното 92 отговаря на нашето 100. Сложи 100 октана български и ще изминеш колкото в Америка с техните 92 октана. Нашето 95 пък отговаря на тяхното 87.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
2
0
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 374599 | Одобрение: 63224
Кирилицата, не си разбрал коментарът ми.....Казвам, че независимо как измерват октана в Булгаристан, бензинът не е качествен и еднакъв по различните бензиностанции.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
0
0
Пиша на кирилица (преди 1 месец)
Рейтинг: 10805 | Одобрение: -485
Kris този отговор не го знаеш, но той е единствено правилният!!! Има разлика в стандартите за октан в САЩ и Европа. 1. **Октанова скала**:    - В **САЩ** се използва **различна скала** за измерване на октановото число, наречена **R+M/2** (или **AKI - Anti-Knock Index**). Тази скала е средно аритметично между изследователския октанов индекс (RON) и моторния октанов индекс (MON).    - В **Европа** се използва **изследователски октанов индекс** (RON - Research Octane Number). 2. **Сравнение на стойности**:    - Стойностите на октан в САЩ са **по-ниски** в сравнение с тези в Европа, когато се използва RON. Например, бензин с 87 AKI в САЩ би имал приблизително 91 RON, докато в Европа стандартното 95 RON е еквивалент на около 91 AKI в САЩ. 3. **Определяне на качеството**:    - В Европа, бензинът с 95 RON е стандартен, докато в САЩ стандартният бензин е с 87 AKI. Специалните висококачествени бензини в Европа могат да бъдат 98 RON, докато в САЩ такива с 93 AKI. Тази разлика се дължи на различия в методите за измерване и стандартизация на октановото число между различните региони.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
2
0
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 374599 | Одобрение: 63224
Подкрепям kjk за горивото.....В Щатите зареждам 92 октана и ми харчи по-малко, сравнено с  95 в България.....На колата на жена ми има индикатор който показва доста често разлики и то съществени в разхода на бензин, освен, че някой път зарежда с 2 литра повече от вместимостта на резервоара.....Как стават тия номерца, питам аз и въпрос не задавам, защото отговора го знаем всички....?
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
2
0
kjk (преди 1 месец)
Рейтинг: 75310 | Одобрение: 9555
Почнаха съвсем да изперкват в тая жега,да дадеш 100 лв само за констатация за пригодност??? ;)УхиленАнгелче Гражданската и данъка, че тя колата не струва толкова???;)ШокиранУсмивка Няма обществен транспорт по селата,режим на водата???;)НамусенУсмивка И ще ги връщаме младите в тая мизерия, от чужбина???;)Ангелче:wassat: Мисията невъзможна!!!:wassat::woot::devil:
1
0
Пиша на кирилица (преди 1 месец)
Рейтинг: 10805 | Одобрение: -485
Този си гледа от неговата камбанария. Софтуера му бил грешен. Ами аз за неизвършена услуга пари няма да му дам. До 14 дена не само няма да си закарам на ремонт ами ще подам жалба в комисията за защита на потребителя, че ми губи времето. Тия толкова ли са тъпи? Както има тестери за алкохол така има и тестери за отработили газове. Тоя да не си мисли , че любителите шофьори не са си ги накупили вече. Аз на тъпите ви измислени опитни постановки ли ще вярвам или на вградената система в колата.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
1
0
cron1 (преди 1 месец)
Рейтинг: 97968 | Одобрение: -9332
Че то, открай време, е така...:devil:
Марио Кроненберг
2
0
kjk (преди 1 месец)
Рейтинг: 75310 | Одобрение: 9555
Качеството на горивата в бензиностанциите не отговаря на изискванията???БолестГняв:errm:Не може като си в чужбина колата да ти гори 6-7л на 100 км,а в милата Роодина 11-12л на 100км???;)Намусен:wassat:

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама