Дизелови коли между 2011 и 2015 ще бъдат бракувани

27.08.2025 / 21:17 2

Пиксабей

Европа определено не иска дизелови автомобили и в Брюксел вече подготвят мерки, с които да се справят с превозните средства с такова гориво, които са премахнали филтъра за твърди частици (DPF). Под предлог за намаляване на произшествията по европейските пътища властите в ЕС подготвят сериозна чистка на дизелови коли, като това ще доведе до бракуване на няколко милиона, предаде Инвестор.бг

Ясно е, че мерките няма как да засегнат най-модерните превозни средства, защото те отговаря на всички стандарти са емисии. По-старите - тези, които са одобрени според протоколите Евро 4 и Евро 5 (регистрирани между 2011 и 2015 година), обаче са застрашени, но преди това трябва да бъде променена наредбата. За целта при технически преглед на автомобила няма да се проверява само дали той има DPF, а и дали самото устройство работи ефективно.

При автомобилите с Евро 4 забраната може да бъде въведено по-лесно, но при тези с Евро 5, за които наличието на филтър е задължително, положението е по-различно. Тяхната проверка ще се извършва със специален тест с брояч на частици. Колата ще работи на празен ход 30 секунди, като се измерват частиците (PM), съдържащи се в отработените газове на кубичен сантиметър.

Този тест ще покаже дали филтърът за твърди частици е инсталиран и дали работи правилно. Ако собственикът на автомобила е решил да го деинсталира, запуши или изгори, техническият преглед се счита за неуспешен. И колата се спира от движение. В Нидерландия, Белгия, Швейцария и Германия това вече се прави, като първите резултатите са готови.

Те показват, че само в Германия около половин милион дизели за спрени от движение заради повреда в DPF филтъра. И тъй като тестовете за емисии на прахови частици са задължителни в страните от ЕС, това рано или късно ще започне да се случва и в други държави. Преди това, разбира се, ще трябва да бъдат уточнени показателите, защото сега те са различни в зависимост от страната.

По-старите бензинови превозни средства засега са в безопасност, но и те се застрашени. В Нидерландия, например, вече се провеждат тестове за разширяване на метода за измерване на вредните частици, отделяни от бензинови двигатели с директно впръскване на горивото. За тях подобни санкции като при дизелите все още не се предвиждат, но с течение на времето вероятно и това ще стане.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
gospodin (преди 3 месеца)
Рейтинг: 11063 | Одобрение: -1177
моята е от 97 и няма DPF фабрично... и си мина теста за емисии без проблем (просто двигателя трябва да е стигал работна температура, и смукателните колектори да са чисти) и не съм търсил място на което да не гледат емисиите или да лъжат с разни устройства...
1
2
Пиша на кирилица (преди 3 месеца)
Рейтинг: 15569 | Одобрение: -791
Е те тия най после признаха, че в пунктовете за годишни технически прегледи не проверяват за димност на дизелите.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама