Екипажът на "Стара планина" ще продължи търсенето до 12 ч. днес, разпореди изпълнителният шеф на БМФ
Редактор: Александър Дечев
e-mail: alexander_dechev_petel.bg@abv.bg
Капитан далечно плаване Александър Калчев, който е и изпълнителен директор на БМФ, разкри в ефира на "Нова телевизия", че е дал разпореждане кораб "Стара планина да стои в района, в който се издирват двама моряци до 12 ч. днес.
"По последни данни, получени от кораба и спасително-координационния център, в 19 ч. са се прибрали двата хеликоптера и на практика са прекратили търсенето на моряците, тъй като според тях са изчерпани всички шансове. Случаят се поема от норвежката полиция. Аз лично съм разпоредил корабът да стои в региона до днес в 12 ч. с някаква надежда поне да намерим телата на хората", разкри Калчев.
"Ситуацията и към момента продължава да е изключително сериозна, метеорологичните условия са много тежки - вълни с височина 9-10 метра, постоянен вятър 20-25 метра в секунда, допълнително температурата на водата е много ниска, на въздуха също. Това е 66-ият паралел, полярна нощ, денят е изключително кратък, което допълнително ограничава възможността да бъдат намерени моряците. С капитана говорихме. На практика разследвания на инцидента ще бъдат проведени както от нас, така и от флаговата администрация, разбирайте администрацията на Малта. Вярвам, че причините ще бъдат намерени. Трябва да отбележим, че морската професия е изключително тежка и това не е нещо необичайно за моряците", каза още той.
"Обичайно не би трябвало да има хора на палубата, тъй като е ясно, че жива вълна залива самата палуба и е изключително рисково. Какви са причините тези двама моряци да излязат на палубата предстои да разберем. Възможно е да е имало причина сериозна, заради която е трябвало да се излезе на палубата и да се предприемат някакви действя за да се осигури живочестта на кораба като цяло. Но пак казвам, че аз лично не желая с догадки да коментирам в момента. Предпочитам да си завършим разследването и свидетелските показания. В момент, в който се налага излизане на палубата, е задължително капитанът да оцени и да предприеме съответно някаква промяна на курса, за да минимализира по някакъв начин постоянното заливане на палубата от вълни. Доколко това нещо е било възможно в момента, не мога да кажа, тъй като метеорологичните условия са били изключително тежки. Корабът реално се е движил с, макар и на непълна, но средна мощност, със скорост два възела, което си е човешки ход, разбирайте колко е била силна вълната, за да го спира. Ивма и физически закони, които не могат да бъдат преодоляни колкото и да е голям един кораб", завърши изпълнителният директор на БМФ.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!