Екипажът на "Стара планина" ще продължи търсенето до 12 ч. днес, разпореди изпълнителният шеф на БМФ

03.01.2020 / 08:14 5

Редактор: Александър Дечев

e-mail: alexander_dechev_petel.bg@abv.bg

Капитан далечно плаване Александър Калчев, който е и изпълнителен директор на БМФ, разкри в ефира на "Нова телевизия", че е дал разпореждане кораб "Стара планина да стои в района, в който се издирват двама моряци до 12 ч. днес.


"По последни данни, получени от кораба и спасително-координационния център, в 19 ч. са се прибрали двата хеликоптера и на практика са прекратили търсенето на моряците, тъй като според тях са изчерпани всички шансове. Случаят се поема от норвежката полиция. Аз лично съм разпоредил корабът да стои в региона до днес в 12 ч. с някаква надежда поне да намерим телата на хората", разкри Калчев.

"Ситуацията и към момента продължава да е изключително сериозна, метеорологичните условия са много тежки - вълни с височина 9-10 метра, постоянен вятър 20-25 метра в секунда, допълнително температурата на водата е много ниска, на въздуха също. Това е 66-ият паралел, полярна нощ, денят е изключително кратък, което допълнително ограничава възможността да бъдат намерени моряците. С капитана говорихме. На практика разследвания на инцидента ще бъдат проведени както от нас, така и от флаговата администрация, разбирайте администрацията на Малта. Вярвам, че причините ще бъдат намерени. Трябва да отбележим, че морската професия е изключително тежка и това не е нещо необичайно за моряците", каза още той. 

"Обичайно не би трябвало да има хора на палубата, тъй като е ясно, че жива вълна залива самата палуба и е изключително рисково. Какви са причините тези двама моряци да излязат на палубата предстои да разберем. Възможно е да е имало причина сериозна, заради която е трябвало да се излезе на палубата и да се предприемат някакви действя за да се осигури живочестта на кораба като цяло. Но пак казвам, че аз лично не желая с догадки да коментирам в момента. Предпочитам да си завършим разследването и свидетелските показания. В момент, в който се налага излизане на палубата, е задължително капитанът да оцени и да предприеме съответно някаква промяна на курса, за да минимализира по някакъв начин постоянното заливане на палубата от вълни. Доколко това нещо е било възможно в момента, не мога да кажа, тъй като метеорологичните условия са били изключително тежки. Корабът реално се е движил с, макар и на непълна, но средна мощност, със скорост два възела, което си е човешки ход, разбирайте колко е била силна вълната, за да го спира. Ивма и физически закони, които не могат да бъдат преодоляни колкото и да е голям един кораб", завърши изпълнителният директор на БМФ. 



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
0
pirat (преди 4 години)
Рейтинг: 8945 | Одобрение: 1885
Няма как да са оцелели момчетата.Бог да ги прости!
3
0
Дедо (преди 4 години)
Рейтинг: 18559 | Одобрение: 6174
Тази дума се използва в предмета, който се изучава във всички Морски училища :БЖК - Борба за живучест на кораба, а самата дума живучест е привнесна директно от руски, но без мяхкия знак накрая... А в превод озна
1
0
Нено (преди 4 години)
Рейтинг: 15173 | Одобрение: 3043
Пешо, преди да коригираш другите, провери дали ти си прав - на български се пише и казва  ЖИВУЧЕСТ.
4
2
Пешо от Виница (преди 4 години)
Рейтинг: 95187 | Одобрение: 30682
"за да се осигури живочестта на кораба"-правилно е да се напише на български така: ЖИВОУЧАСТ". На руски се пише : "живо участ".Усмивка

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама