Епицентър: Ето как Брендо е влетял в България през 7 натовски държави

27.06.2024 / 14:38 15

Кадър Нова тв

Издирваният с червена бюлетина "кокаинов крал" Евелин Банев-Брендо, който се предаде в Софийския затвор и хвърли в смут държавата как е преминал границата, е кацнал в България преди две години под носа на тогавашния МВР-шеф Бойко Рашков. Това съобщава "Епицентър", позовавайки се на разследващи.

Над България е прелетял в близост и през забранената зона за полети с радуис от 30 km около АЕЦ „Козлодуй“. Разполага ли страната с активни средства за недопускане на подобни полети в тази зона?

Мистериозният самолет, който направи за смях ПВО и ПРО в Източна Европа, и с който според службите ни, Евелин Банев-Брендо се е прибрал в България на 08.06.2022 година, е уникален случай на нелегално преминаване на границите на седем НАТО-вски държави. Самолетът-беглец каца три пъти за дозареждане, а пътниците, пилотът и товарът му останаха загадка за властите по времето на правителството на Кирил Петков. Тъй като самолетът кацна на две летища в България, едното от които бе финалната му дестинация, в страната се вдигна най-много шум.

“Самолетът е заредил е във Видинско. После ние смятаме, че е кацнал близо или между Търговище и Шумен. На частен плац. Той беше открит късно снощи, с едно платнище отгоре. Двигателят беше още топъл. Машината е излетяла от Литва. Предстои да се изясни причината за кацането на самолета у нас, както и кои са пилотът и пасажерът“, поясни на 09. 06. 2022 вътрешният министър Бойко Рашков, който бил събуден през нощта за действията на нарушителя на въздушното ни пространсто, но ответна реакция не била наредена, защото времето било лошо за полет на военни самолети.

По данни на прокуратурата самолетът е незаконен: „Намерен е случайно при обход на МВР по указание да се посетят такива места, където може да се каца. Съставът е за незаконно завладяване на въздухоплавателно средство. Такива са засега данните, които имаме – че по незаконен начин е завладяно това въздухоплавателно средство“, каза тогава Диляна Стоянова, окръжен прокурор на Търговище.

Тогава PAN.bg зададе следните въпроси:

Безпрецедентният случай на нелегално пресичане на границите на 7 европейски държави и невъзможността на отговорните органи да възпрепятстват полета на този мистериозен Piper 1962 PA-23-250 Aztec повдигат множество въпроси.

Ето някои от тях:

– Какво или кого е провозвал самолетът, за да рискува да лети над 7 държави, 6 от тях – членки на НАТО?

– Защо пилотът е рискувал да каца на поне 3 летища за дозареждане с риск да бъде арестуван, при положение че лети без полетен план и включен транспондер?

– Кой е пилотът, осъществил полет в сложни метеоусловия, на минимална височина, без ръководство на въздушното движение, както и кацане на неработещо летище без светотехническа система?

– Какви са възможностите на българските ВВС да реагират на подобни влитания, следен ли е наистина самолетът нарушител по време на полетите му над България, както твърди министър Заков?

– Как е преценено визуално от ВВС на Унгария, САЩ, Румъния и България, че самолетът не представлява опасност? При това пилотите на прехваналите го изтребители са имали 1–2 секунди да разгледат самолета поради опасност да изпаднат в срив поради малката скорост на нарушителя.

– Как е предвидено изобщо да реагира Интегрираната система за ПВО и ПРО на НАТО в подобни случаи? Все пак самолетът е 6-местен и на борда спокойно може да се превозват 400–500 kg взривно вещество, наркотици или радиоактивни материали.

– Самолетът лети около 950 km, от Пеневезис до Дебрецен, покрай границите на Беларус и Украйна – регион, в който системите за ПВО би трябвало да работят в усилен режим заради конфликта в Украйна. Още повече че самолетът е прелетял в непосредствена близост до полското летище Жешов, което е разпределителен пункт за военната помощ за Украйна. В същото време властите в Полша и Словакия не говорят нищо за инцидента, а местните медии само препечатват информациите от Литва и България. Защо?

– България и Румъния имат споразумение за трансбордер операции по Air Policing. Защо нарушителят не е предаден физически на българската двойка МиГ-29, както той е преден от унгарските JAS 39 Gripen на американските F-16, а след това и на румънските F-16?

– Над България е прелетял в близост и през забранената зона за полети с радуис от 30 km около АЕЦ „Козлодуй“. Разполага ли страната с активни средства за недопускане на подобни полети в тази зона?

– Има ли надеждно радарно поле за нисколетящи малоскоростни цели над България?

– Как се прехваща малоскоростна и нисколетяща цел с изтребител тип F-16 или МиГ-29 и не е ли време да се помисли за противодействие на подобни цели с помощта на наличните и към момента в българските ВВС Pilatus PC-9M, след като бъдат въоръжени?

– Защо според думите на министър Заков излетелият в лоши метеоусловия изтребител МиГ-29 се налага да се върне в авиобаза Граф Игнатиево? Нали в авиобаза Долна Митрополия специално тренират да приемат самолети по мисията Air Policing и могат да ги приемат 24/7/365? А и изтребителят е можело да кацне на летищата в София, Горна Оряховица или Варна.

– Как е регламентирана комуникацията между МО и МВР в подобни случаи и какъв е срокът за реакция на компетентните органи?

"Абсолютно безобразие е международни престъпници да влизати и излизат от страната, без нито службите да ги засекат, нито МВР да ги засече. Това не е първият случай, знаете и за братя Галеви какво се случи. Така че още тази седмица ние ще извикаме министъра на вътрешните работи да обясни как така един международен престъпник може да се появи на вратата на софийския затвор без нито една от другите служби да знае за това", каза вчера Кирил Петков. Само че първото обсненине трябва да даде той, защото нелегалното кацане на Брендо в България стана по времето, когато той бе министър-председател.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
2
Пиша на кирилица (преди 2 месеца)
Рейтинг: 10800 | Одобрение: -480
Серж къде ги четеш тия глупости? Бъркаш въздушно пространство G с С. 5.3. Изисквания за комуникация във въздушно пространство клас G. а) полетите по ПВП в клас G се изпълняват без изискване за постоянна двустранна радиокомуникация
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
1
0
Серж (преди 2 месеца)
Рейтинг: 190633 | Одобрение: 37563
Старата, лека й пръст имаше един лаф - Не ме е яд, кога ме настъпи офицерски ботуш, но много ме е яд, кога ме настъпи неощавен цървул!...Кога някой, де е пътувал няколко пъти със самолет започне да ме учи на самолетоводене, регламенти, закони и правила в авиацията и прочее, а не е пролетял и минута в пилотското кресло...Направо започвам да се чудя - всичките тези десетилетия в кабината на разните самолети...във въздуха...аз ли съм ги пролетял или....:errm:
2
0
kris (преди 2 месеца)
Рейтинг: 373051 | Одобрение: 62941
Едно е ясно.....магаретата не летят, те цвилят и хвърлят къчове.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
1
0
Серж (преди 2 месеца)
Рейтинг: 190633 | Одобрение: 37563
Саше, понеже ти си измислил авиацията, да те питам нещо...Защо ВС, опериращи в зона G, са длъжни да поддържат двустранна радиовръзка? И как така, щом КВД не контролира ИЗОБЩО, кой как и накъде хвърчи из тази зона, диспечерът те предупреждава по радиото, че навлизаш в опасна или забранена зона, или има опасно сближаване с друго ВС именно в зоната G?...Или пък, че наближаваш таванът по височина от 10 000 фита на въпросната зона?... Хайде да не учиш дядо си, как се правят деца и мен, как, къде и с каква максимална приборна скорост се пилотира! А?...Че и тази според теб абсолютно безконтролна зона си има ограничение по скорост...Авиацията не е само компютърния тренажор, малкият! Нито Уикипедията...Законите, правилата и историята й се пишат с кръв!!! И затова се спазват толкова строго...Хайде чао от дядо ти Серж! Няма да ти давам повече безплатни уроци. Чети!!! Ще ти бъде от полза!
0
2
Пиша на кирилица (преди 2 месеца)
Рейтинг: 10800 | Одобрение: -480
Какво точно ще го питаш? Че магаретата от коневръза четат AIP, а ти в Америка не!
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
2
0
kris (преди 2 месеца)
Рейтинг: 373051 | Одобрение: 62941
Кирилицата, имам приятел с частно летище в Болярци и ще го питам......!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
0
1
Пиша на кирилица (преди 2 месеца)
Рейтинг: 10800 | Одобрение: -480
Нито събитията са в Щатите нито пуша цигари.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
3
0
kris (преди 2 месеца)
Рейтинг: 373051 | Одобрение: 62941
Кирилицата, изпуши една цигара, успокой се.....Аз също съм пилот, имах Чесна-150 и без разрешение не можех и да си помисля да летя ей така, защото ми е кеф.....Ааааа, забравих....беше в Щатите.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
0
1
Пиша на кирилица (преди 2 месеца)
Рейтинг: 10800 | Одобрение: -480
Серж и Крис понеже сте много отворени четете на стр. 16 https://www.caa.bg/sites/default/files/vfr_guide_bg.pdf и спрете да се излагате.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
3
0
kris (преди 2 месеца)
Рейтинг: 373051 | Одобрение: 62941
Серж, искаш да кажеш : Магаретата да не се обаждат от коневръза.....?
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
3
0
Серж (преди 2 месеца)
Рейтинг: 190633 | Одобрение: 37563
Товарачите от летището да не се обаждат от багажната лента, моля!...:wassat:
0
2
Пиша на кирилица (преди 2 месеца)
Рейтинг: 10800 | Одобрение: -480
Серж, може да си летиш във въздушно пространство G без да питаш Bulatsa.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
3
0
Серж (преди 2 месеца)
Рейтинг: 190633 | Одобрение: 37563
Преди известно време ме поканиха едни спортисти - парашутисти да им карам фърчилото за да скачат. Попитах ги има ли човек, който отговаря за графиците на полетите, разрешенията и прочее бумащина. Отговорът беше - Кви графици, кви разрешения, бе човек? Излитаме, изхвърляш ни и кацаш. Планеристите и мотопланеристите, да не би да имат графици и разрешения - палят, излитат и си фъркат...Кой ще дойде да те пита?...Просто останах без думи...Като знам колегите от РВД, какви неприятности имат с пишман планеристите...Само това остава - на дърти години да направя някоя катастрофа във въздуха и да избия хората...:wassat:
2
0
гарфилд (преди 2 месеца)
Рейтинг: 57338 | Одобрение: 17978
Знаех,че сме разграден двор,ама...и оградата я няма.:errm:

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама