Ето я новата най-голяма инвестиция на България! Даваме 400 млн. лева за драгиране на варненското езеро. Страхотно за пристанището на Доган

08.10.2019 / 12:41 4

Снимка Булфото

Дали случайно или не, но лидерът на ДПС Ахмед Доган получи точно преди изборите невероятен подарък от управляващите, за които никой инвеститор дори Фолксваген не би и мечтал.

Пристанище Варна-Запад ще получи инвестиция от 400 милиона лева за драгиране на навигационни канали, коментира министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков на конференция "Управление на корабния трафик в България", пише PortSEurope, цитиран от news.bg.

Това ще помогне много и на пристанището на ТЕЦ-Варна на Ахмед Доган, което ще получи възможност до него да стигат много по-големи кораби. То се намира по пътя на драгажните работи.  Разбира се, това ще увеличи многократно стойността на порта и възможностите му за печалби.

Министърът обясни, че интегрираната транспортна стратегия на правителството за периода до 2030 г. е политика, която засяга не само развитието на Черноморския регион, но и връзките между Европа и Азия. Нарича се интегрирана транспортна стратегия, защото обхваща всички сектори на транспорта - суша, въздух, море и река.

Инвестицията е насочена към развитие на пристанище Варна-запад и повишаване на неговата плавателност. Дълбочината на газене на корабите ще бъде увеличена с още 2 метра, за да достигне 13,5 метра. Изпълнението започва тази година, за да приключи през 2021 година.

Министърът поясни, че държавата е собственик на терминалите Варна-Запад и Варна-Изток, в рамките на едно дружество, Варна Порт ЕАД, а развитието на пристанищната инфраструктура е ангажимент за развитието на търговската дейност на превоз на товари по море и река.

Правителствената политика е да предоставя летищна и пристанищна инфраструктура на разположение на частните партньори под формата на концесионни договори.

Пристанищата Варна, Бургас и Русе ще бъдат проучени и най-вероятно ще бъдат подложени на степен на ориентирана към концесионна експлоатация.

Желязков разглежда търговския потенциал на страната като транзитна страна между Азия и Европа, използвайки съоръжения, които свързват Черно и Каспийско море с Персийския залив. Той включва дигитализацията като част от пристанищната инфраструктура.

Правителството търси чуждестранни инвестиции и китайският интерес е вероятен, като се имат предвид сериозните инвестиции в пристанищна инфраструктура на много страни от Северното средиземноморие.

Варна има потенциал за китайски инвестиции, но пристанището трябва да работи с местни конкурентни пристанища като Солун и Констанца, за да разработи регионални транспортни коридори. Например железопътните връзки се развиват по оста на пристанището Солун-Варна-Русе.

Новата икономическа търговска политика на Китай "Един пояс, един път" изглежда вероятен източник на инвестиции. Тук не трябва да се пренебрегва интересът на САЩ към пристанище Александруполис в Северозападна Гърция.

Вашингтон и Атина току-що подписаха актуализирана версия на настоящото Споразумение за взаимно сътрудничество в областта на отбраната, което може да доведе до американско военно присъствие в пристанището и се опитва да изключи китайските инвестиции в гръцкото пристанище.

Това може да повлияе на текущата инвестиционна политика на Китай в регионалните пристанища в Беломорието и Черно море.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
8
4
Mercenary (преди 4 години)
Рейтинг: 47466 | Одобрение: 11156
Пристанището е ТЕЦ Езерово, а не Варна!
20
2
... (преди 4 години)
Рейтинг: 27300 | Одобрение: 7685
TIM-аджиите правят стадион с държавни пари, що пък доган да не лапа за драгиране ?!
59
20
Наблюдател (преди 4 години)
Рейтинг: 23900 | Одобрение: 1285
Чудесен подарък за ДПС и USA navy! :wassat:;)Свършете работата с държавни пари и след това ги  подарете/концесионна експлоатация  на " правилната групировка " !! :dizzy: А защо двата терминала не останат държавни и тя да печели??? Китайците проевяват повишен интерес за инвестиции!:errm: Ама батко USA не дава, защото иначе далаверата с контрабандата от всякакъв вид е по-лесна, когато е частно/групировка!Гняв От мутра - Държавник не се става, ама ич!!!!!!!;):dizzy:

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама