Гаранцията на скъсаната тръба във Варна изтекла на 9 декември, общината още не е предявила иск към изпълнителя
снимки Булфото
Община Варна е изпратила писмо до гръцката фирма „СФЕЛИНОС СА“, изпълнител на строежа на скъсания тръбопровод, след като е установена аварията миналия август и след като е получена документацията за обекта от МОСВ. Писмото обаче само „уведомява“ изпълнителя за аварията на съоръжението, което напълни канала езеро-море с фекалии, искането за изплащането на щетата все още се подготвя. Това стана ясно от думи пред медиите на зам.-кмета на Варна инж. Христо Иванов.
„Получихме договора от МОСВ, така видяхме видяхме клаузите, фирмата, адреса. Веднага изпратихме уведомително писмо, в което описахме какво се е случило и ги приканваме в най-кратък срок да се направи съвместен оглед и да се предприемат действия по отстраняване на възникналия проблем. Те не реагираха, а на 9.12.2019 г. приключи гаранционният период. Съвместно с "ВиК" направихме допълнителен оглед, технически проект, избран бе изпълнител“, поясни Христо Иванов, цитиран от Live.Varna.bg. Той допълни, че се подготвя писмо до гръцката компания, с всички стойности за новото строителство, за да се предприемат действия за възстановяване на парите. От МРРБ са осигурени 1,3 млн. лв. за ремонта.
(1)_%20683x%201024.jpg)
Изкоп на нова траншея по дъното за новата част на тръбопровода във Варненското езеро започва днес. Тя ще е на дълбочина 22 м, като максималното газене на корабите, които минават в района на фарватера, е 11,5 м – 12 м. Това съобщи пред журналисти днес Христо Николов, главен инженер на фирма „Хидроремонт - ИГ“, която извършва подводните ремонтни дейности.

„Работим активно по проекта за възстановяване на трасето. Следват заваряване, монтаж, изливане на тежести, подготовка на траншеята на дълбочина 22 метра. Прокопаването е най-сложната операция, ще са ни нужни около 45 дни, но всичко зависи от метеорологичните условия и корабния трафик. Имаме 14 водолази и наземен екип, работим и през почивните дни, когато това е възможно“, заяви инж. Христо Николов. Според него причина за аварията е механично разкъсване. „При подводния оглед намерихме част от тръбопровода на дълбочина около 13 м., скъсан на две части, въпреки че по проект е трябвало да бъде на 22 м. В момента останалата част на тръбата е частично под дъното“, допълни той.

Инж. Николов уточни, че в момента скъсаната тръба е със заглушки от двете страни, а се ползва аварийна тръба на КПС „Аспарухово“. Гаранцията на новото съоръжение ще бъде 8 години. На въпрос на журналисти дали в района на аварията е открита котва, инж. Николов отговори, че такава не е намерена.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

2
0
