Гаранцията на скъсаната тръба във Варна изтекла на 9 декември, общината още не е предявила иск към изпълнителя

27.05.2020 / 13:43 5

снимки Булфото

Община Варна е изпратила писмо до гръцката фирма „СФЕЛИНОС СА“, изпълнител на строежа на скъсания тръбопровод, след като е установена аварията миналия август и след като е получена документацията за обекта от МОСВ. Писмото обаче само „уведомява“ изпълнителя за аварията на съоръжението, което напълни канала езеро-море с фекалии, искането за изплащането на щетата все още се подготвя. Това стана ясно от думи пред медиите на зам.-кмета на Варна инж. Христо Иванов.

„Получихме договора от МОСВ, така видяхме видяхме клаузите, фирмата, адреса. Веднага изпратихме уведомително писмо, в което описахме какво се е случило и ги приканваме в най-кратък срок да се направи съвместен оглед и да се предприемат действия по отстраняване на възникналия проблем. Те не реагираха, а на 9.12.2019 г. приключи гаранционният период. Съвместно с "ВиК" направихме допълнителен оглед, технически проект, избран бе изпълнител“, поясни Христо Иванов, цитиран от Live.Varna.bg. Той допълни, че се подготвя писмо до гръцката компания, с всички стойности за новото строителство, за да се предприемат действия за възстановяване на парите. От МРРБ са осигурени 1,3 млн. лв. за ремонта.

Изкоп на нова траншея по дъното за новата част на тръбопровода във Варненското езеро започва днес. Тя ще е на дълбочина 22 м, като максималното газене на корабите, които минават в района на фарватера, е 11,5 м – 12 м. Това съобщи пред журналисти днес Христо Николов, главен инженер на фирма „Хидроремонт - ИГ“, която извършва подводните ремонтни дейности.

„Работим активно по проекта за възстановяване на трасето. Следват заваряване, монтаж, изливане на тежести, подготовка на траншеята на дълбочина 22 метра. Прокопаването е най-сложната операция, ще са ни нужни около 45 дни, но всичко зависи от метеорологичните условия и корабния трафик. Имаме 14 водолази и наземен екип, работим и през почивните дни, когато това е възможно“, заяви инж. Христо Николов. Според него причина за аварията е механично разкъсване. „При подводния оглед намерихме част от тръбопровода на дълбочина около 13 м., скъсан на две части, въпреки че по проект е трябвало да бъде на 22 м. В момента останалата част на тръбата е частично под дъното“, допълни той.

Инж. Николов уточни, че в момента скъсаната тръба е със заглушки от двете страни, а се ползва аварийна тръба на КПС „Аспарухово“. Гаранцията на новото съоръжение ще бъде 8 години. На въпрос на журналисти дали в района на аварията е открита котва, инж. Николов отговори, че такава не е намерена.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
0
Мракобес (преди 4 години)
Рейтинг: 48588 | Одобрение: -947
а хахах - вярно - това с комисионните го забравих : ))) или аз ще ти пусна тука гювеч, пък ти после на моята вила, някой и с цял хотел - справка зам.кмета по строителството в общината, ще направиш нещо . . .
МУТРИ ВЪН! Девиз на ГЕРБ: Крадене! Крадене! Крадене! Това са троловете в политиката!
4
1
gperoto (преди 4 години)
Рейтинг: 3206 | Одобрение: 766
Как да притискат фирмата,като трябва да връщат комисионните????Не се наядоха,да пукнат дано!
3
0
Blue hills (преди 4 години)
Рейтинг: 28900 | Одобрение: 12685
Майната ви, общинари, коя ваша гръцка фирма пак прикривате? Много точно е написал колегата под мен и ме е изпреварил с тези въпроси. Само да добавя, че ако тръбата е била заровена, както е било по проект, никое витло на кораб или каквото и да е, нямаше да я скъса. Ако изобщо е вярна и тази информация защо е скъсана!!! На нищо не може да ви се вярва, идиоти!
4
0
Мракобес (преди 4 години)
Рейтинг: 48588 | Одобрение: -947
Тия от общината , когато трябва да се правят на тъпи са неотразими! Има няколко аспекта в случая. 1. Причините за скъсването - ако е от кораб, тогава строителя не е отговорен. Гаранцията не  е меродавна като пари. Той прави ремонта, защото носи гаранцията, но трябва да му се плати. 2. Това ,че е изтекла гаранцията не е от значение щом има регистрирано писмо преди това. Те са длъжни да реагират и да свършат работата. Т.е. има значение момента на регистрация - щом е преди изтичането на гаранцията - значи важи. Тъй като трябва да им се плати е без значение обаче. 3.Понеже така и така ще се плаща за общинарите е по-добре ,че е изтекла гаранцията, защото не са задължени да работят с фирмата носител на гаранцията. Строителя не носи отговоност за аварията, защото тя не е свързана с извършените от него работи, поне до колкото е такава информацията. Ако се докаже, че не е свършил както трябва работата и за това кораба е скъсал тръбата е друг въпрос обаче. Тогава шук се пита в задачата, кой е приел работите? Те такива неща има за уточняване. И някой/И много старателно се прави/ят на тъп/и!
МУТРИ ВЪН! Девиз на ГЕРБ: Крадене! Крадене! Крадене! Това са троловете в политиката!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама