Гаранцията на скъсаната тръба във Варна изтекла на 9 декември, общината още не е предявила иск към изпълнителя
снимки Булфото
Община Варна е изпратила писмо до гръцката фирма „СФЕЛИНОС СА“, изпълнител на строежа на скъсания тръбопровод, след като е установена аварията миналия август и след като е получена документацията за обекта от МОСВ. Писмото обаче само „уведомява“ изпълнителя за аварията на съоръжението, което напълни канала езеро-море с фекалии, искането за изплащането на щетата все още се подготвя. Това стана ясно от думи пред медиите на зам.-кмета на Варна инж. Христо Иванов.
„Получихме договора от МОСВ, така видяхме видяхме клаузите, фирмата, адреса. Веднага изпратихме уведомително писмо, в което описахме какво се е случило и ги приканваме в най-кратък срок да се направи съвместен оглед и да се предприемат действия по отстраняване на възникналия проблем. Те не реагираха, а на 9.12.2019 г. приключи гаранционният период. Съвместно с "ВиК" направихме допълнителен оглед, технически проект, избран бе изпълнител“, поясни Христо Иванов, цитиран от Live.Varna.bg. Той допълни, че се подготвя писмо до гръцката компания, с всички стойности за новото строителство, за да се предприемат действия за възстановяване на парите. От МРРБ са осигурени 1,3 млн. лв. за ремонта.
Изкоп на нова траншея по дъното за новата част на тръбопровода във Варненското езеро започва днес. Тя ще е на дълбочина 22 м, като максималното газене на корабите, които минават в района на фарватера, е 11,5 м – 12 м. Това съобщи пред журналисти днес Христо Николов, главен инженер на фирма „Хидроремонт - ИГ“, която извършва подводните ремонтни дейности.
„Работим активно по проекта за възстановяване на трасето. Следват заваряване, монтаж, изливане на тежести, подготовка на траншеята на дълбочина 22 метра. Прокопаването е най-сложната операция, ще са ни нужни около 45 дни, но всичко зависи от метеорологичните условия и корабния трафик. Имаме 14 водолази и наземен екип, работим и през почивните дни, когато това е възможно“, заяви инж. Христо Николов. Според него причина за аварията е механично разкъсване. „При подводния оглед намерихме част от тръбопровода на дълбочина около 13 м., скъсан на две части, въпреки че по проект е трябвало да бъде на 22 м. В момента останалата част на тръбата е частично под дъното“, допълни той.
Инж. Николов уточни, че в момента скъсаната тръба е със заглушки от двете страни, а се ползва аварийна тръба на КПС „Аспарухово“. Гаранцията на новото съоръжение ще бъде 8 години. На въпрос на журналисти дали в района на аварията е открита котва, инж. Николов отговори, че такава не е намерена.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!