Голям риск на сняг за автомобилите 4х4

07.11.2025 / 16:53 2

Пиксабей

Кросоувърите със задвижване на всички колела изглеждат идеални за зимата - висок просвет, стабилност и уверено ускорение. Но в действителност тези предимства не винаги се превръщат в безопасност. В някои ситуации такова превозно средство може да поднесе неприятна изненада, особено по заледени пътища.

Задвижването на всички колела помага за бързото изстрелване на автомобила по сняг, без подхлъзване или потрепване. Тази лекота обаче често отпуска водача. Той губи представа за границите на сцепление на пътя, ускорява по-агресивно и става по-малко внимателен. Когато сцеплението внезапно изчезне, теглото на автомобила поема контрол и кросоувърът започва да се подхлъзва.

Основният проблем с кросоувърите е тяхното тегло. Поради теглото им, дори най-модерната спирачна система не може мигновено да спре автомобила върху лед. Задвижването на всички колела няма ефект върху спирането, така че тежко превозно средство просто продължава да се подхлъзва, дори ако колелата вече са блокирани. В резултат на това спирачният път е значително по-дълъг от този на по-леките превозни средства.

С предно или задно задвижване е просто: когато колата започне да се подхлъзва, е ясно коя ос ще загуби сцепление първа. При задвижването на всички колела нещата са по-сложни – електрониката автоматично разпределя въртящия момент между колелата. Понякога това се случва мигновено и реакцията на автомобила може да бъде неочаквана дори за опитен шофьор. Затова и внезапното поднасяне с висока скорост е честа причина за зимни инциденти, особено сред собствениците на кросоувъри.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
MrBean (преди 3 седмици)
Рейтинг: 201820 | Одобрение: -1610
Въобще статията е пълна измислица. Но 4х4 имат все по-малко автомобили.Няй-вероятно става въпрос за  всевъзможните пълноприводни системи.Но твърдите четворки са все по малко.А на лед поднасят дори самолетите,въпреки се тягата им не е свързана с колелата.. НО трябва да се внимава,а който иска да се прави на ледарка да си вземе HAKkapelita/ако ги внасят въобще.
0
2
Пиша на кирилица (преди 3 седмици)
Рейтинг: 15569 | Одобрение: -791
4X4 се ползва само до 50-60км/ч. Ама няма кой да чете инструкциите за употреба. Другото съществено е , че колкото автомобила е с по-дълга база толкова по лесно се хлъзга. По-лесно  задницата изпреварва предницата.  Лада нива и УАЗ понеже са квадратни затуй обикновено теглят Ауди куатро в снега. Друго важно условие е гумите да са тесни, а не широки. Трябва да приличат на кънки за лед, а не дъски за сърф и да глисират. 
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама