Готвят се глоби за собствениците на автомобили, които ремонтират колите си сами (Обзор)

10.08.2019 / 22:06 8

btvnovinite.bg

Това предвижда проектозаконът за пътните превозни средства

Властите готвят солени глоби за собствениците на автомобили, които ремонтират колите си сами. Това предвижда проектозаконът за пътните превозни средства.

България е в дъното на класацията по възраст на автопарка от страните в Европейския съюз. Това показват данни от анализ на Евростат за 2018 г.

Снимка: bTV

До 5-годишни са около 5% от автомобилите у нас, до 10 години – 10% , между 10 и 20 години – 60% и над 20 години - са около 25%. Общо у нас има регистрирани между 3,5 млн. и 4 млн. автомобили, като броят им постоянно варира заради вноса на употребявани коли и дерегистрацията на най-старите возила.

Снимка: bTV

В столичен автосервизи при ремонт получавате гаранция за свършената работа. Идеята е с приемането на новите промени в закона това да се случва във всеки сервиз в страната. За сметка на това, ако решите да смените маслото на автомобила си сам или при ваш познат било то пред блока, или в гаража ви, то ще бъдете глобени поне с 500 лева.

С над 350 хиляди километра зад волана Юлиян се е научил сам да проверява състоянието на колата си.

Снимка: bTV

„Преди имах по-стар автомобил, който вече не искаха да го поддържат по сервизите, трудно се намираха и части, и трябваше вкъщи с каквото може, с подръчни средства и умения да се поддържа”, обяснява Юлиан.

Снимка: bTV

Подобни ремонти застрашават безопасността на пътя, смята автомонтьорът Васил. „Опитали са се да направят колата и идва с въжета тук, защото са видели , че са до половината. После защо стават тези катастрофи”, коментира Васил.

От транспортното министерство разясниха, че смяната на резервна гума на пътя няма да се санкционира, но опитът да поправим спукана или скъсана гума сами - ще подлежи на глоба.

Снимка: bTV

„Повече от ясно е, че ако се наложи да си долееш течност в чистачките, да си смениш перата на чистачки или да си смениш гумата, е нормално да извършиш ти, докато си в движение. Тази глоба е именно за тези, които ще извършат в градинката или пред блока сменяне на маслото”, обясни Малинка Бондаренко – СБА.

Снимка: bTV

А всеки сервиз ще бъде вписан в регистър. Така бизнесът ще излезе на светло. „Такъв ред има в цяла Европа, само при нас се развива стихийно без никакви правила”, смята Емил Германов – Съюз на автосервизите.

Снимка: bTV

Според гражданите промените ги ощетяват. „В България автопаркът е изключително остарял и много голяма част от дребните ремонти – да си смениш гума, да си оправиш чистачките, хората сами си ги оправят”, каза Богдан Милчев - Институт за пътна безопасност.

Снимка: bTV

"Във всеки случаен сервиз при непознати лица, на които нямаш никакво доверие, няма никаква гаранция, че ще извършат по-добър ремонт”, смята Юлиан. Между 1000 и 5000 ще бъдат глобите за нередовните автосервизи.

Снимка: bTV

Затяга се и контролът на автоморгите. Изисква се те също да водят специален регистър на резервните авточасти. А възраженията по проектозакона ще могат да се обсъждат до 18 август.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
4
1
гарфилд (преди 4 години)
Рейтинг: 53234 | Одобрение: 17209
Да ме хванат за малката глава,тези ''умници'' дето са го измислили.Да ходя в сервиз,да ми сменят примерно,ремъка на динамото...Айде у лево,дето има един лаф.
8
10
Mercenary (преди 4 години)
Рейтинг: 47466 | Одобрение: 11156
От транспортното министерство разясниха, че смяната на резервна гума на пътя няма да се санкционира ... ===================================================================== Че защо да си сменям резервната гума на пътя ...?:errm:Ухилен
10
2
Вин (преди 4 години)
Рейтинг: 4896 | Одобрение: -664
Българинът си е точно, като всеки технически грамотен човек и при нужните знания и сръчност, както и с използване на безбройните инструменти и сервизни комплекти за САМОРЕМОНТ (които не са измислени и произведени от българи или само за българи), може да си замени или отремонтира неща, които обикновено се водят консумативи! Никой не говори за основни ремонти, електроника или чип тунинг пред блока! Умниците от правителството, първо да направят реална статистика за причините за катастрофи и тогава да търсят под вола теле (за колене). Кой е виновен за сега излезлите данни за катастрофи причинени от гледане на телефони, кой е виновен за липсата на контрол и скапаните пътища, защо със същите "стари" коли, излизайки в чужбина българина става европеец в шофирането?
23
1
Вин (преди 4 години)
Рейтинг: 4896 | Одобрение: -664
Ей, много тъпи бре! Българинът затова не бръсне закона, защото са тъпи, лобистки, неизпълними! Я вижте в you tube, при най старите моторизирани нации, с най високи доходи, как хората си обменят информация за всяко едно проблемче по колите! Тук, най големите баровци, с най кадърните майстори (да ги е.а), всички на сервиз.Ех да ми падне вносителят на закона, да му напълня аспуха с бяла грес!
23
1
robotron2000 (преди 4 години)
Рейтинг: 30400 | Одобрение: 5510
Аз взех кола миналата година, подържана уж в специализиран сервиз..  Лампата за маслото ми светна, като отворих масленият филтър излязоха кашлаци, а уж маслото е на 3000 километра от смяна!!! смених си го сам пред блока, сега всичко е наред.. не съм оставил и една капка да капне.... и след два дена на същото място спря една квантиа, дето и изтече цялата хидравлика от колата сигурно 20 литра, направи всичко на гъз!!!! подържана в сервиз предполагам Усмивка
22
1
gugutka (преди 4 години)
Рейтинг: 51000 | Одобрение: 22405
Има хора, които биха си ремонтирали автомобилите по-качествено, от колкото в повечето сервизи ще им скапят колите. Трябва да има ясен регламен по приемане на автомобила, правилна диагностика и спазване на всички процедури описани от производителя по смяната на дефектните части. Не да ми сменя маслото на автомата, без да е сменил филтрите и да ми вземе пари за пълно обслужване.
Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.
30
0
чака-рака (преди 4 години)
Рейтинг: 5178 | Одобрение: 1373
тез тъпаци не разбраха че колкото повече регулация въвеждат толкова по-зле става на икономическо базисно ниво..друг е въпроса че как аз се разпореждам с частната си собственост не е проблем на тъпата държава..

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама