Харчат ли повече гориво автомобилите с автоматични кутии?

02.03.2020 / 06:00 16

automedia.investor.bg

Превозни средства с автоматични предавателни кутии в Европа има от 50-те години на миналия век. Целта на инженерите е била да улеснят шофирането за водача, като  разходът на бензин не била от значение. Той е бил значително по-висок от този при ръчните кутии.

Причината за това е технологията на преобразувателя, при която настъпват високи загуби от триене. Това бе и причината по-старите автомобили с автоматични кутии да ускоряват много по-бавно от тези с ръчна.

Харчат ли повече автоматиците

Междувременно технологиите се промениха. Самото превключване сега се изчислява от компютри. В резултат на това двигателят винаги работи в оптималния си оборотен диапазон. Технологията за избиране на съответната предавка също се промени по такъв начин, че превключването вече не е по-малко ефективно от ръчната смяна.

С ръчна скоростна кутия шофьорът решава при какви обороти да превключи по-висока предавка. Особено спортно настроените шофьори предпочитат смяна на предавките при по-високи обороти. Това оптимизира ускорението, но също така увеличава разхода на гориво.

Харчат ли повече автоматиците

При автоматична кутия компютърът решава кога да задейства превключването има смисъл. Компютърът оценява всички съответни данни за превозното средство, за да избере най-ефективната предавка. Това той може да направи по-добре от шофьора.

Ето защо консумацията на бензин остава ниска. Поради тази технология, съвременните превозни средства с автоматична кутия не харчат повече гориво, отколкото тези с ръчни. Това дава възможност за икономично шофиране и с автоматик.

Харчат ли повече автоматиците

Недостатък на автоматичните кутии е фактът, че са доста големи и заемат много място. Това пространство не винаги е достъпно в малките автомобили поради малката каросерия. Но за такива автомобили има съответното решение.

Например, има кутии с два съединителя с автоматично превключване. Автомобилите с трансмисия с двоен съединител предлагат същия комфорт като автомобилите с конвенционална трансмисия. Както подсказва името, такова предаване е оборудвано с два съединителя. Докато единият е затворен, вторият съединител се отваря. По време на процеса на превключване първият съединител се отваря, а вторият съединител е затворен. Процесът на превключване отнема само няколко милисекунди, а силовото предаване не се прекъсва осезаемо.

Харчат ли повече автоматиците

С напредването на технологиите със сигурност няма да мине много време, преди превозните средства с автоматична система да консумират по-малко гориво, отколкото тези с ръчни кутии. Заслужава да се отбележи обаче, че върху разхода влияят и други фактори, например скоростта.

Снимки: AutoScout24



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
robotron2000 (преди 4 години)
Рейтинг: 30400 | Одобрение: 5510
гугутка, хибрида е най вече за натоварен градски трафик , иначе какво става по баира, просто спира да зарежда батерията, но после следва надолу, а системата е регенеративна връща обратното, единственият минус за сега е късият живот на батерията..:wassat:
1
0
gugutka (преди 4 години)
Рейтинг: 51000 | Одобрение: 22405
robotron2000, искаш да кажеш, че всеки който не кара хибрид е селянин ли? Можеш ли да обясниш какво се случва с хибриден автомобил при продължително натоварване? Какво се случва с генератора, при изтощени батерии и пълно натоварване (Шипченски проход с 5 души и багаж при пуснат климатик и 30градуса околна температура)? За разход не питам, той е за тези, които не са карали 8 маци и 12 таци, а много им се иска.
Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.
0
2
robotron2000 (преди 4 години)
Рейтинг: 30400 | Одобрение: 5510
както вече казах, тая технология е прекалено сложна за теб.. не се напъвай излишно ще те заболи главата, а в нея има само чорба и ракия и селски фусти..      Общо взето за малко по умните ще обясня, знам че селяните няма да ме разберат.. Двигателя с вътрешно горене има проблеми, проблемът му е че иска стационарни обороти, обаче ако стоиш на светофара на 2000 оборота е малко тъпо нали, за това се зарежда батерията... Скоростната кутия същата работа, за да съединиш спрелите гуми с въртящият се двигател, се изисква сили на триене, съединител там отива голяма част от мошността при потегляне.. хибридната технология оправя тези недостатъци, тоест взима недостатъците, и ги прави в достатъци. а плъгин хибридите, в града можеш да си джиткаш само на точец, но като излезеш на дълъг път имаш автономия... Обще взето хибрида взима от двата свята доброто и го комбинира.. За сметка на сложността, тук гаражните монтьори ще се чешат по главата като видят такава кола.. а цените на батериите падат, това означава че все по автономни на ток хибриди ще виждаме.. И сега, извода е за всеки селянин да си направи сметка, искам ли да карам евтино, или ще си карам танка който гори 100 на 100, ма нали съм баровец.. Това си е вече решение за всеки по отделно да си го направи..    
1
0
gugutka (преди 4 години)
Рейтинг: 51000 | Одобрение: 22405
роботрон2000 възпитанието ти е, като на циганин. Не е необходимо да ни запознаваш с "автопазара". Там където ще отиде един джип с V8 мотор, с 3 тона на теглича, изпърдяния ти Лексус със 7/100 ще припадне още на девненския баир Усмивка и когато свършат накладките на Лексуса, ще трябва да го махнеш, докато не е изпаткало нещо. Тези технологии ги познаваме прекрасно.
Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.
0
3
robotron2000 (преди 4 години)
Рейтинг: 30400 | Одобрение: 5510
еми карат 20 на 100 защото са тъпи селяни и не могат да разберат технологията :blush: има лексус джип огромен хибрид 7 на сто, това ли ти е прахосмукачката, селяндур, бегай да си караш трактора на село!!! той и той струва пари и гори 20 на 100, аман от селяни..
2
0
gugutka (преди 4 години)
Рейтинг: 51000 | Одобрение: 22405
robotron2000, някой селяни карат автомобили с разход над 20/100 бензин и това не е проблем за тях, мислиш ли, че не могат да си позволят прахосмукачки с 5 места? Това, че ти не можеш да си позволиш такъв автомобил, не означава, че всички, които карат ДВГ са селяни. Някои хора просто не са съгласни с концепцията на електромобилите и могат да се аргументират за това на научно ниво, но не тук във форума на Петел.
Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.
0
3
robotron2000 (преди 4 години)
Рейтинг: 30400 | Одобрение: 5510
Това че, селяните не могат една технология да си я позволят или да я разберат, не означава че технологията е лоша!!! https://openchargemap.org/site къде е България на картата искам да ми кажете.. 
3
4
kris (преди 4 години)
Рейтинг: 336130 | Одобрение: 53475
Хибридки ...да....! Но я да те видим, ако имаш още 70 километра в батерията , а трябва да ходиш до Шумен да речем.....С бензинова кола ще заредиш на ОМВ преди Шумен, а електричката ще я буташ ли.....? Най-тъпата идея на 21 век.....пробутвана от милиардите на нефтената мафия.....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
2
0
gugutka (преди 4 години)
Рейтинг: 51000 | Одобрение: 22405
Наври се с него електромобил в гората (Сайбъртрък) и ще търсиш ток в туби. Електромобилите са един балон за наивници.
Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.
0
1
robotron2000 (преди 4 години)
Рейтинг: 30400 | Одобрение: 5510
В СВТ-то имаш механично триене в стартовият съединител, имаш и постоянна фрикция в ремъка, което превръща мощността в топлина, смисъла на тая кутия е да държи оборотите на двигателя винаги в оптималната му зона.. Това са разработки  път за никъде!!!  Бъдещето са паралелните хибриди или електомобилите.. По цена километър са години напред, още батериите са скъпи, но цената продължава да пада... Иначе тея динозаври ще се наредят до парната машина в музея..
3
4
kris (преди 4 години)
Рейтинг: 336130 | Одобрение: 53475
СVT е нова технология предназначена изключително за малки автомобили....Никой не се хваща да прогнозира колко ще е продължителността на живот, освен някакви си 5 години, което е много относително....И наистина харчи по-малко.....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
0
0
Пиша на кирилица (преди 4 години)
Рейтинг: 7129 | Одобрение: 154
Зависи от какъв тип автоматик е. Ако колата е с CVT кутия определено харчат по-малко защото при тези кутии КПД е 80% докато при кутии с два съединителя КПД е 40%.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
3
4
kris (преди 4 години)
Рейтинг: 336130 | Одобрение: 53475
Гугутка....ще си позволя да изкажа малко по-различно мнение, основано на личен опит и това което казват специалистите в страната където най-много се използва автоматика....В момента в САЩ се продават 21 автомобила с ръчни скорости и стотици с автоматик....Защо...? Автоматика е за предпочитане в тежък градски трафик и наистина харчи малко повече, но само в градски условия.....на магистралата няма значение....! При директ драйв колата се движи все едно на пета с ръчна.....От друга страна е истински ад да караш с ръчна трансмисия в трафика на американските градове....първа, втора....първа, втора - ужас....!! Но автоматика е по-сложен и по-скъп и съответно ремонта му.....$2 000-3 000 срещу $500-600 да смениш клъча на ръчната трансмисия....дори да сменяш аутоматик флуида от 7 литра на 30 000 мили, както се препоръчва....Средният живот на автоматика е 150 000 мили, но е в зависимост от шофьора, както и при ръчната за шофьори с по-тежък ляв крак....За да завърша, бих препоръчал автоматика за жени шафьорки/3 педала им идват много/ и тези които карат изключително градско, докато за селско каране и за майстори зад волана става и ръчната трансмисия.....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
0
0
gugutka (преди 4 години)
Рейтинг: 51000 | Одобрение: 22405
ДВГима много предимства, става дума за големите двигатели от 3.0 нагоре и 200кс + . При тях се препоръчва да е с автоматична кутия. Малолитражка с автоматична кутия е пълна глупост. Автомата иска поне 150 коня, за да се усети приятно ускорение при над 100км/ч.
Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.
0
0
robotron2000 (преди 4 години)
Рейтинг: 30400 | Одобрение: 5510
Вече се налагат хибридите, забравете ги тези автоматици, тоюта приус хибрид 3 литра на 100, как го постига това..  има малък "маломощен" двигател, който е нагласен да постига максимума си на 2500-3100 оборото, тоест той работи на стационарен режим, този двигател задвижва генератор, когато колата стои на светофара, тази енергия отива в батериите, когато потегли тя се взима от батериите.. иначе автомобила се движи само от електродвигател :wassat: няма скоростна кутия, инверторите определят честотата тоест скоростта..
0
0
gugutka (преди 4 години)
Рейтинг: 51000 | Одобрение: 22405
Разбира се, че харчат малко повече, но автомата е много по-здрав и комфортен от ръчната трансмисия.
Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама