Инженер, участвал в изграждането на Аспарухов мост: Състоянието му е плачевно

25.07.2019 / 16:05 10

Снимка Булфото

Състоянието на Аспарухов мост в момента е плачевно. Това коментира пред Дарик инж. Марин Добрев, който е участвал в изграждането на съоръжението от самото му начало до пускането му в експлоатация през 1976 г.



„Най-крещящо е положението с металната конструкция. Хидроизолацията й от страната на морето не е направена добре. Асфалтовото покритие е компрометирано, а парапетът е целият ръждясал”. 

Според инж. Добрев спешно трябва да се направили профилактика на съоръжението, тъй като последният цялостен ремонт е правен в края на миналия век. 

„Няма метална конструкция, която без обслужване може да издържи 20 години и то при активна морска среда. Който иска, може да отвори как се поддържат мостовете в Ню Йорк. Няма асфалт, който да е издържал 20 години и да бъде в това състояние, което горе-долу е приемливо. Всички мостове в България, които са правени след Аспаруховия, са обрушени и цялата арматура се вижда на длан – бетоновото покритие е паднало. За щастие, тук всичко се държи, защото наистина се работеше с много желание, внимание и любов. Във вътрешността на колоните през 5 метра има диафрагми и шахматно са разположени стълбища, за да можеш да се качиш. По моя информация стълбите вече ги няма - братята от наводнението в квартал „Аспарухово” са ги превърнали в капитал. Вратите са разбити тотално. Когато отваряхме металната конструкция през 2000-та година, за да проверяваме, вътре беше уникум от спринцовки. Тогава се провериха всичките 78 000 болта и се дозатегнаха. Оттогава никой не се е качвал”. 

Инж. Добрев препоръчва още да се направи много строга профилактика на предварително напрегнатите греди. 

„В Италия, въпреки че скоро там падна мост, има практика да се обследва предварително напрегнатият бетон след 20 години, защото могат да се появяват пукнати. Трябва да се провери и състоянието на лагерите, защото преди 19 години имаше скъсано водещо въже на единия ролков лагер. Най-малкото трябва да се направи едно смазване”, добави още инж. Марин Добрев.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
4
ас (преди 4 години)
Рейтинг: 148952 | Одобрение: 23452
ми плащаи какво чакаш
6
2
ас (преди 4 години)
Рейтинг: 148952 | Одобрение: 23452
ако потника вънре полвината от това което е откраднал ще има за два моста.
16
1
Дедо (преди 4 години)
Рейтинг: 18472 | Одобрение: 6147
Инж. Добрев е много прав, но в спешен порядък трябва да се мисли и за втори мост... щото ако се случи нещо непредвидено с този , положението за Варна във всякакъв смисъл ще бъде бедствено без втори мост над Канала ( Езерото)...
27
1
Пешо от Виница (преди 4 години)
Рейтинг: 94923 | Одобрение: 30628
Общината е добре да се вслуша в думите на умния човек, но като знам, че всичко което ги критикува се замита под черджето....направо не ми се мисли , ако стане трагедия. Тогава ,всички общинари и техните подчинени органи трябва да бъдат публично ОБЕСЕНИ на площада.Гняв
27
3
Варна (преди 4 години)
Рейтинг: 92131 | Одобрение: 38206
да не стане кат Генуа. Портних изяде милиардите от ЕС и държавата за глупости сега не може да боядиса, каквото построи комунизма
"Защо ние убиваме децата?" - зададе въпроса през 1992 година един сръбски войник и сам отговори на него: "Понеже те някога ще порастат и ще дойдат да ни убият вече възрастни".

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама