Историята на сем. Хинкови или как в България човек може да направи световен бизнес и да си купи частен самолет

17.09.2018 / 11:50 5

 

Автор: Тихомир Църов, Дарик Радио

Наскоро, семейство Хинкови реализира частен полет от Габрово, със спирка в София, до гръцкия остров Скиатос. Решението да летят до там е свързано с възможността за по-бързо движение. В полета са Мирослав Хинков, съпругата му, сина им, тяхната дъщеря и приятеля й.
 
„Работим в петък до края на деня и затова решихме да отидем със самолет до острова, който е съвсем наблизо, един час полет. В София се спира, за да се премине граничен контрол. Обръщам внимание на това. Много хора си мислят, че трябва да ти проверяват и багажа. Между държавите от Европейския съюз не се проверява багаж, прави се само избирателно. Както при преминаване на Кулата или Дунав мост, не се проверяват всички коли”, разказва Мирослав Хинков.
 
Бизнесменът споделя впечатлението си, че контролът е засилен след случая с френската група. „Правят проверка дори, когато кацаш на летището от вътрешен полет.”
 
Мирослав Хинков разказва, че спътниците му остават на летището, докато той свърши своя работа в София. Синът му е 13-годишен, което налага при проверката да са налични двамата родители или единия да е с пълномощно. Граничният полицай казва на съпругата, че е необходим документ за детето, но тя обяснява, че бащата е с тях и ще дойде по-късно.
 
Мирослав Хинков отчита като пропуск от своя страна, че не е попитал семейството си дали имат премината проверка и след връщането си на летището всички се качват на самолета и излитат. При кацането в Гърция става ясно, че пътниците не са проверени.


Проверката е направена в Гърция без да се констатира някаква нередност. Мирослав Хинков дава за пример движението с автомобил през контролно-пропусквателни пунктове, където само на едната граница се извършва проверка.

Разпит на пътниците от частния самолет, излетели от Летище София без проверка


 Кое е семейство Хинкови?
 
Семейство Хинкови има своята сериозна роля в икономическия живот на Габрово. Още в началото на 90-те години Мирослав Хинков навлиза в частния бизнес. Казва, че е най-горд с „Мехатроника”, където по думите му се работи на световно ниво.
 
Близо ¼ от машините за производство на различни видове пластмасови изделия – тубички за пасти за зъби например, в света са техни, което Мирослав Хинков отчита като постижение.
 
В машините са внедрени негови собствени изобретения, които са патентовани. Цената за тези машини не е решаващ фактор, а иновациите, които се предлагат. Инженерът Мирослав Хинков има подходящото образование и сериозен практически опит, за да реализира собствени изобретения в своя бизнес.
 
Наскоро съпругата - Николина Хинкова, започва за управлява съвместен българо-израелски бизнес, подобен на производството на „Мехатроника”, но използваната технология е различна. Преди 7-8 години са първите контакти с израелските бизнесмени, които първоначално не довеждат до конкретни взаимни проекти. С усета си за правене на бизнес семейство Хинкови отчита този период като много полезен и няколко години по-късно връзката довежда до реална инвестиция от Израел.
 
Потърсени са за съвместен бизнес, за да се улесни износа към страни от ЕС. Половината инвестиция е българска, а общата стойност досега е около 4 млн. евро, като се очаква да достигне 10 млн. евро. Средствата се влагат в помещения, машини и друго оборудване. Част от оборудването е на „Мехатроника”, което в бъдеще отваря нов пазар за дружеството.
 
„Над половината от печалбата си заделяме за иновации. Европейските средства са около 10-15% от тях. Доста средства сме усвоили, но на фона на това, което самите ние инвестираме не са чак толкова много.”

Мирослав Хинков е убеден, че един бизнес не може да разчита основно на европейските средства. Европейският съюз не дава толкова пазари на дружеството, но значително улеснява работата – доставката на различни детайли, участието в изложения, поръчките за разработка на различни детайли. Производството на „Мехатроника” е много подпомогнато от възможностите за бързи контакти в страните от Съюза.
 
Как семейство Хинкови стават пилоти на частен самолет?
 
Преди 12 години Мирослав и Николина са поканени в Казанлък, където ги возят на малък самолет. Двамата решават да направят летенето свое хоби. Удоволствието от полета надмогва страха.
 
„Това не е и толкова скъпо удоволствие. Може да си купиш самолет втора ръка и за 12 000 лева. Ако е на 3-4 години – 30 000 евро. Един чисто нов малък самолет струва около 50-60 000 евро, дори не колкото най-скъпите коли. Самолетът, с който летяхме до Гърция е друго нещо.”
 
Мирослав Хинков придобива свидетелство за управление и има права да лети в условия за недобра видимост. У нас малко от любителите, които пилотират притежават такъв документ. Г-жа Хинкова лети с визуални полети. Минава проверката и за летене в облаците и изпитващите са готови да й дадат документ, но тя отказва.
 
„Това хоби няма никаква практическа полза, освен удоволствието от летенето. Ако нямам поддръжката на жена ми, отдавна да го бях забравил”, казва с усмивка Мирослав Хинков. 


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама