Какво направиха руснаците с Airbus, който кацна аварийно в полето край Новосибирск
Кадър Россия 1
Напоследък в Русия се срещат доста коментари, че летенето със самолети Airbus на руски превозвачи крие рискове, заради липса на части и подръжка от западните компании.
Самолет Airbus А320 на руския превозвач Ural Airlines кацна аварийно в поле на 12 септември 2023 г.
4 месеца по-късно той стои там или поне това, което още е останало от него, предаде руското издание newizv.ru.
След инцидента преди 4 месеца генералният директор на Ural Airlines Сергей Скуратов предположи, че самолетът може да бъде възстановен и ще бъде разрешен за експлоатация отново.
Сега е видно, че това няма да се случи.
Благодарение на санкциите почти всеки самолет става „златен“ и стратегически важен в Русия.
След инцидента бе обмислено разглобяването, сглобяването и ремонтът на самолета.
Беше обявено, че е възможно да се започне ремонт директно на полето.
Беше необходимо да се изгради писта директно „в полето“, за да се извади, но това се оказа невъзможно финансово.
Няма и да може да се излети от терена, заключиха експерти.
FlightMode съобщи, че не е финансово осъществимо да продължат усилията за освобождаване на самолета от мястото, където е бил почти четири месеца.
Ръководителят на района на Убински Олег Конюк по-рано съобщи, че уралският превозвач е наел място в полето за една година предварително.
Самолетът е паркиран в поле и се охранява.
Airbus въведе ограничителни мерки срещу руски превозвачи, отказвайки да обслужват техните самолети.
В този случай за руските инженери е почти невъзможно да проведат изследвания, за да установят безопасността на последващото използване на самолета.
Тоест, всичко, което им остава, е да разглобят Airbus и да го „разпределят“ за резервни части. Така други самолети на авиокомпанията ще получат допълнителни резервни части.
Подобна ситуация се случи и с друг самолет на превозвача - Airbus A321.
През 2019 г. той заседна в царевична нива веднага след излитане от Москва. Птица се удари в двигателя му. Компонентите бяха отстранени от самолета, след което фюзелажът беше нарязан на парчета.
Да припомним, че след резултатите от авиационната комисия беше установено, че пилотите са виновни за инцидента с кацането на самолета в поле край Новосибирск.
Те са изчислили неправилно запасите от гориво, не са взели предвид положението на колесника и вратите след повреда на хидравличната система и не са се уверили, че горивото е изразходвано според прогнозите.
Поради това по средата на полета се оказа, че няма достатъчно гориво за полет до резервното летище и за връщане на летището за излитане.
Нека отбележим, че ситуацията в руската авиация става все по-плачевна, пише руското издание newizv.ru.
Все по-често се случват различни авиационни инциденти, свързани с неизправности на самолети.
В резултат на това пътниците не могат да летят до местоназначението си с часове, а полетите се забавят или дори се отлагат.
Например, веднага след новогодишните празници руски туристи останаха на тайландския остров Пукет.
400 души чакаха да излетят с полет на Аерофлот, но повреда на самолета не им позволи да го направят навреме.
В сряда, 10 януари, Ural Airlines не можа да излети от Махачкала няколко часа поради повреда на двигателя.