Кметът на Варна реагира на публикация в "Петел", че иска да се закрие пристанище Варна-Изток: Не бил говорил за "затваряне", а за "преместване" някъде

10.06.2019 / 13:05 10

В отговор на днешна публикация в "Петел", пресцентърът на Община Варна изпрати до нас специално съобщение. Публикуваме го без редакторска намеса:

"Колеги, моля да бъде публикувано коректно изказването на кмета на Варна по темата за пристанище Варна - изток, публикувано в "Капитал". В тази позиция никъде не се твърди, че кметът иска затваряне на пристанището.

По темата за бъдещето на пристанище Варна-изток моята позиция винаги е била ясна – отваряне на Варна към морето. Реализираме я стъпка по стъпка – с новото рибарско пристанище в Аспарухово, с разширяването на социализираната зона на пристанище Варна-изток. Смятам, че на пъпа на града е абсурдно да се товарят зърно и скрап - защото това е дейността на пристанище Варна-изток. Прахът, замърсяването на въздуха, тежкотоварният трафик, зърновозите, задръстванията по Аспаруховия мост и по бул. "Девня", разбитата улична инфраструктура са само част от последствията. И печалбата за държавата е много по-малка от нанесените щети. Така че пристанищните дейности трябва да бъдат преместени, повтарям го от шест години и позицията ми е ясна и категорична. И това не е някакво хрумване - има десетки примери в Европа за социализация на такива зони и превръщането им в част от градската среда. Някога пристанищата са създавали градовете, днес градовете влизат в пристанищата."


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
1
nenchovski (преди 4 години)
Рейтинг: 21 | Одобрение: 1
Това е ясно планирано преместване на едно най- големите пристанища у нас, разбира се с цел изгода на някого. Може би всички тези пари на данъкоплатците, които ще се използват за "преместването" му ще имат повече полза, ако самото пристанище просто се реновира!
19
31
Варна (преди 5 години)
Рейтинг: 92131 | Одобрение: 38206
Портних е обвързан с абсолютно всички възможни групировки и фирми в града и държавата. Такава търговия с влияние и при Киро не е имало. Само това че Доган държи прокуратурата го пази още. Сега и износа на зърно ще му подари 
"Защо ние убиваме децата?" - зададе въпроса през 1992 година един сръбски войник и сам отговори на него: "Понеже те някога ще порастат и ще дойдат да ни убият вече възрастни".
16
10
PORTnicht (преди 5 години)
Рейтинг: 17 | Одобрение: 7
През последните над четири години кметът на Варна Иван Портних дъвче една и съща мантра, свързана с варненското пристанище. Според градоначалника, терминал Изток трябва да бъде преместен.  Никой в държавата обаче не споменава и думичка за евентуалното място, където да се прехвърлят мощностните на зърнената врата на България. Това навежда на мисълта, че вероятно не става дума за преместване, а закриване.  Именно водената агресивна политика и изказвания на кмета накланят везните, че целта е буквалното убиване на държавното предприятие, а зад невиждания в международната практика метод ясно прозира желанието за облагодетелстване на частни пристанищни оператори.  В терминал Варна – Изток работят около 900 души, а други над 300 средни предприятия осигуряват прехраната на своите служители. По много груба сметка излиза, че поне над 30 000 варненци и жители на областите Добрич, Шумен и Разград, разчитат на съществуването на Варна – Изток. Така наречената „социализация“ на пристанището е чиста форма на удушаване на тази индустрия и заменянето й с бързооборотната със заведения. Впрочем в първоначалните планове, популяризирани още от предшественика на Портних, нямаше нито едно заведение, а много зеленина, пейки и игрища. Типично по нашенски, следвайки постулатите на чалга-културата, идеята се изроди до това, което имаме в момента и което според кмета е „любимо място на варненци“. Със сигурност е любимо място, но не за майките с колички... В агресивната си кампания срещу пристанището, кметът изрече и куп небивалици, най-вече хвърляйки обвинения, че пристанището е виновно за трафика на тежки камиони. Случайно или не, кметът не споменава и думичка за общоизвестния факт, че камионите, които задръстват крайезерните артерии обслужват и редица други фирми – пристанище ПЧМВ, Булярд, Булпорт, пристанище Одесос, Военноморска база, както и десетки предприятия на островната зона. Твърде удобна е опорката на Портних за камионите на Изток, без да съзнава, че по този начин засилва съмненията за своите намерения. След очакваното „убийство“ на терминал Изток, товарите ще се преразпределят към останалите пазарни играчи, но това в никакъв случай няма да подобри трафика. Не е ясно и защо не се допуска осъвременяване на технологиите за обработка на кораби, с което ще се събори и опорката на кмета, свърза с чистотата на въздуха. Впрочем, ако кметът е заинтересован от чистотата на въздуха трябва да обвини западния вятър, носещ от девненската индустриална зона всичко друго, но не и планински въздух.  Друга от опорките, която кметът пусна наскоро в платено от ГЕРБ интервю е, че предстои удълбочаване на каналите към Варна – Запад. Това е не само неточно, но и абсолютно невярно, тъй като по тези канали плават кораби към още няколко пристанища и ще плават към други, които в момента се строят. Държавата не отделя стотици милиони за удълбочаване заради пристанище Запад, трябва много добре да знае кметът, пропускащ да спомене на избирателите си, че преместването на Източния терминал в езерото е невъзможно, тъй като достъпващите го в момента кораби не могат да преминат под ограничаващия ги Аспарухов мост. За политиканстването по повод втория мост над езерото, оставаме мечтите на избирателите на кмета да видят реализацията му.  Политиката на ГЕРБ, убиваща терминал Варна – Изток, ще прати нашия пристанищен града в още по-долни позиции в Черно море. Тук ще се обработват само малки кораби, способни да преминават Аспаруховия мост, целият останал трафик ще се пренасочи към Бургас и Констанца, а Варна ще изчезне от пристанищната карта на Черно море, където в момента заема 6-а позиция, според чуждестранни анализатори.  Водената от Портних политика по заличаване на пристанището ще го нареди на място, което историята никога няма да му прости. Напът е да бъде запомнен като кметът, който уби най-голямото пристанище в страната.
14
17
ГОЛЯМО ДЕБЕЛО ПРАСЕН (преди 5 години)
Рейтинг: 35 | Одобрение: 15
ЕБАХТИ СМЕШКИТЕ, ТОЗ СИ ВКАРВА АВТОГОЛ С ТИЯ ШИТНИ. КМЕТЕ, НИЕ КОЗИ ЛИ ПАСЕМ БЕ, БРАТ МИ?!  ТИ НИ ОБИЖДАШ С ТОВА?! НИМА ИСКАШ ДА КАЖЕШ, ЧЕ НЯМАШ ПРЕДВИД ЗАТВАРЯНЕ?! ХАХА ДЕ ЩЕ ГО ПРЕМЕСТИШ БЕ?! ПРИ ПАПАЗОВ ЛИ?
37
41
Варна (преди 5 години)
Рейтинг: 92131 | Одобрение: 38206
кмете стига манипулации и залъгалки за робите с игра на думи. каква е разликата между преместване на Варна Изток без да имаш грам идея къде и начин изобщо да го направиш и закриване? Варна - Изток си е Варна - Изток. Не може Варна Изток да се премести във Варна Запад или на майната ти на Кабакум пред вилата си го премести. Това си е закриване и затриване. 
"Защо ние убиваме децата?" - зададе въпроса през 1992 година един сръбски войник и сам отговори на него: "Понеже те някога ще порастат и ще дойдат да ни убият вече възрастни".

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама