Летища Варна и Бургас с 80% по-малко пътници през годината

29.12.2020 / 09:24 13

снимка Булфото

Близо 80% по-малко пътници са преминали през летищата във Варна и Бургас тази година. Равносметката показва, че Летище Варна през тази година е обслужило малко над 600 000 пътници, което е със 70% спад спрямо миналата година. По-драматични са цифрите за аеропорта в Бургас, където са преминали едва 400 000 пътници. Това е с 85% по-малко спрямо 2019 г., предаде новини.бг.

"Само за сравнение миналата година пътникопотокът беше 5 милиона за двете летища. Така че всеки може да направи собствената си оценка колко трудна е била годината", каза пред БНТ Димитър Биков, началник отдел „Авиационен маркетинг“, Летище Варна.

Очакванията за следващата година са по-оптимистични. Вече има заявки за полети от Полша, Чехия и Германия, въпреки несигурността в цял свят заради пандемията. Според предварителните прогнози, летищата във Варна и Бургас могат да обслужат над 2,5 милиона пътници през 2021 година.

"Но сами виждате развитието от последните дни с английския трафик как могат да променят и в двете посоки нашите очаквания", допълни Биков.

Правят се опити в България да се върнат английските и руските туристи. Тези два пазара бяха затворени през тази година.

"Искрено се надяваме, че на политическо ниво ще се постигне договорка за отваряне на руския пазар, който е от изключителна важност, особено за летище Бургас. Също, че България ще бъде включена в „зелен коридор“ за английските полети и ще се възобновят полетите на големите английски туроператори", категоричен е Биков.

На летищата в морските градове ще бъде открита лаборатория за антигенно и PCR тестване. При необходимост ще се правят тестове на пътниците и персонала.

"Ние имаме партньор, който работи по PCR лабораторията. Сега сме в последната фаза на отварянето й. Получаваме подкрепа от различни организации. Не е лесно, защото те имат заболели сред персонала си. Но ще я отворим съвсем скоро", обясни Франк Кванте, изпълнителен директор на летищата във Варна и Бургас.

За осигуряване на постоянната защита на пътуващите и персонала, се предприемат всички мерки за безопасност. Контактните повърхности бяха обработени с нанопрепарат с дълготрайно действие срещу вируси, микроби и бактерии.

"Мисля, че най-важното е, че защитихме летищата и персонала с нанодезинфектант. Това ни дава протекция за една година. Мога да уверя всеки, който желае да лети, че сме направили всичко необходимо в Бургас и Варна, всички да летят безопасно", допълни Франк Кванте.

Въпреки кризата и трудната година, не се е наложило да се правят големи съкращения на персонала. От компанията са кандидатствали по мярката 60/40, за да запазят работниците си.



Съобщете ни, ако видите грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието последните новини - такива, каквито са, от Света, България и Варна!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

За реклама в "Петел" на цена от 50 лева на ПР публикация пишете на info@petel.bg и вижте още в - https://petel.bg/Reklama-v-Petel-bg__384655 .

Прочети тук - Защо e добре да рекламирате бизнеса си с ПР публикации в сайта Petel.bg 


 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
2
хабиби (преди 3 месеца)
Рейтинг: 2934 | Одобрение: 724
@kris: Я се замисли какви глупости дрънкаш. Къде видя да защитавам дизайна на терминалите??? Или не си си сложил очилата или нещо си подпийнал. Но не ми се прави на велик и да ми говориш поучително и снизходително. Да не мислиш, че само ти си ходил по летища? Хайде да се държиш малко по-уважително.
Избори за Велико Народно Събрание и нов политически ред в държавата!
0
0
Мракобес (преди 3 месеца)
Рейтинг: 16580 | Одобрение: 3170
: ) добре
МУТРИ ВЪН!
0
0
хабиби (преди 3 месеца)
Рейтинг: 2934 | Одобрение: 724
@мракобес: Винфрид Глейзер и Алета Масенбах ги познавам от първо лице. Мога да ти кажа къде им бяха офисите на летището. Моят беше срещу този, на Глейзер. Митко Трайков, който отговаряше за консорциума ТИЕ-Ичташ, които изпълняваха строителството на терминалите също от първо лице. Христо Тодоров също. И не съм чул, недочул, а свидетел на това, за което говоря. И съм работил там точно по това време. А ти къде си бил и какво си видял - не зная, но ако си имал нещо общо със строежа на терминалите - би трябвало да се познаваме. Явно не. 
Избори за Велико Народно Събрание и нов политически ред в държавата!
1
0
Мракобес (преди 3 месеца)
Рейтинг: 16580 | Одобрение: 3170
Крис - аз не мисля ,че някой защитава визията. Никой с вкус , а още повече с образование в областта на архитектурата не може да го хареса. Даже и самите архитекти работили по проекта просто бяха изправени пред ситуацията - които плаща поръчва музиката и много не им зачитаха мнението. Това е равносилно на архитектурна чалга. Но по това време имахме нещастието решенията да се взимат от ограничени хора. Даже в някаква степен си беше чисто отмъщение. Може би трябваше тия от МТИТС да повлияят като собственик, но не би.
МУТРИ ВЪН!
1
1
kris (преди 3 месеца)
Рейтинг: 198782 | Одобрение: 15732
Хабиби....завършил съм "архитектура и строителство" и имах отличен, включително на "дизайн вътрешна и външна архитектура" ....Кацал съм поне на 30 летища, но такава безвкусица не съм виждал.....Например повечето европейски летища са изпълнени с бетон, стъкло, алуминий и метал.....Американските са в по-топли цветове на фасадите и стъкло.....Това безбожие във Варна е дело на болен и некадърен мозък.....Точка, няма да споря повече.....Виж какво се прави по света и после говори за това лайно.....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
1
0
Мракобес (преди 3 месеца)
Рейтинг: 16580 | Одобрение: 3170
Абе и аз говоря от първо линия и този е директор и сега. Само да ти кажа ,че проекта го познавам в детайли и лично съм говорил с тия хора : ))))). Така ,че не ми обяснявай какво не знам! Знам много повече от разни чули от тук и там по нещо и разни вариации и интерпретации. Да ти кажа ли няколко имена - Дирк Шудзиара, Алета Масенбах, Винфрди Глейзер и Шуслер план като Проджект мениджъри.
МУТРИ ВЪН!
1
2
хабиби (преди 3 месеца)
Рейтинг: 2934 | Одобрение: 724
@kris: Въпрос на гледна точка, която се опира на внушената мисъл, че дъгата е символ на ЛГБТИ обществото. А всъщност векове наред си беше символ на децата и детството, като цяло. Цветната черга, дъга или педалска визия е последния проблем на терминалите. Имат много по-сероизен проблем с пътнико-потока, смесването на гейтовете, капацитета на летищата, липсата на ръкави, които са безспорно удобство и сигурност и т.н.
Избори за Велико Народно Събрание и нов политически ред в държавата!
1
0
kris (преди 3 месеца)
Рейтинг: 198782 | Одобрение: 15732
Хабиби....и все пак летищния комплекс има педалска визия и никой не може да го оспори без значение кой, какво искал да прави.....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
0
0
хабиби (преди 3 месеца)
Рейтинг: 2934 | Одобрение: 724
@Мракобес: Работех по това време на летищата във Варна и Бургас точно, когато се строяха. Лично присъствах, когато Иво каза мнението си на Димитър Костадонов, Директор на летище Варна по онова време. Така че не спори за неща, които не знаеш. Аз бях жив свидетел. По архитектурен проект разликата беше в Слънчогледите - на летище Варна и жълтите плоскости в облицовката и Розите на летище Бургас и червените плоскости.
Избори за Велико Народно Събрание и нов политически ред в държавата!
1
0
Мракобес (преди 3 месеца)
Рейтинг: 16580 | Одобрение: 3170
Не е вярно ,че по тая причина е сменено в Бургас. Още по първоначални проекти беше заложено едноцветно в Бургас и Шарено във Варна. Търсеше се лятна визия. И поради това ,че тука идват да се упражняват пишман архитекти и западни специалисти - резултата и тая глупост недодялана. Само не знам защо досега не ги смениха. Накрая казаха ,че се търсела визия като на черга. Ама поне да си бяха направили труда да проучат какви са цветовете на чергата. Е може и да се разглежда като цветните лъчи на Дънов : ))))) по философски. Но на Бургас кафявото също не е готино. Там пък пролича на Кауфланд терминала. Като цяло , за да спестят пари направиха 1000 простотии, понеже все много велики меринджей участваха.
МУТРИ ВЪН!
0
0
хабиби (преди 3 месеца)
Рейтинг: 2934 | Одобрение: 724
@kris: Това беше коментара на Иво от ТИМ, когато видя терминала във Варна почти готов. По тази причина на терминала в Бургас "дъгата" беше сменена с едноцветна, но във Варна си остана. Първоначалния проект беше с терминали на два етажа и ръкави. В името на икономии и да се спестят ударно пари Фрапорт и ТИМ решиха да са без ръкави и на по един етаж. За това сега имаме два пикливи терминала, които в близко бъдеще ще бъдат недостатъчни.
Избори за Велико Народно Събрание и нов политически ред в държавата!
1
0
kris (преди 3 месеца)
Рейтинг: 198782 | Одобрение: 15732
Като гледам тези цветни лентички там се чудя......нас във Варна за обратни ли ни имат, или обратен е само архитектът.....?
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2021 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама