Марияна Николова: Ръст от 20% на туристи е отбелязан в някои от по-малките морски общини

18.11.2020 / 21:30 3

Редактор: Недко Петров

e-mail: nedko_petrov_petel.bg@abv.bg

Снимка: Марияна Николова, фейсбук

Министърът на туризма Марияна Николова публикува цифри и факти за туристическото лято у нас. Тя изрази увереност, че зимата ще е по-добра за родния туризъм в условията на пандемията от коронавирус.

Ето какво написа Марияна Николова в личния си профил във фейсбук:

"В условия на глобална пандемия от Ковид-19 бъдещето на туризма, който е сред най-пострадалите в икономиката, вълнува всички в бранша. По оценки на Световната организация по туризъм спадът в страните от ЕС в сектора е около 85%, а загубите за първите 8 месеца в световен мащаб надхвърлят 730 млрд. долара. Това посочи в приветствие от мое име на форума в рамките на „Туризъм-експо Дестинация Варна“ зам. министър Ирена Георгиева. Тя обяви и предложената от мен мярка и подкрепена от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация за 9% ДДС за лифтовете и влековете в ски курортите. Според мен по този начин изцяло ще се уеднакви ставката за целия туристически сектор. ДДС от 9% ползват хотелите, туроператорите, ресторантите, заведенията и храната за вкъщи.
Сега работата ни трябва да продължи при стриктно спазване на санитарните мерки на здравните власти и предписанията на Министерството на туризма, за да гарантираме на гостите и персонала в обектите, че са защитени. Така България ще продължи да отстоява зеления печат на Световния съвет за пътувания и туризъм като безопасна дестинация.Доказателство за доверието на туристите е фактът, че въпреки пандемията от началото на годината до октомври в местата за настаняване у нас са отседнали по данни на ЕСТИ над 4,2 млн. туристи. 3 млн. от тях са на българи. През силния сезон за Варна – лятото, в местата за настаняване с поне 10 легла в областта се отчитат над 425 хил. туристи, от които 205 хил. българи, реализирали 5 на сто ръст спрямо миналото лято. Приходите от нощувките на нашите сънародници са близо 30 млн. лв. и бележат 3 на сто увеличение. Сред чужденците 135 хил. са били румънците, 18 хил. поляците, 17 хил. германците, дошли са още немалко украинци, чехи, израелци, французи, британци, унгарци и др.Статистиката ни дава надежди, че общите усилия да защитим професията си имат резултат въпреки двуцифрените спадове от посещения на туристи в страната заради ковид. Правителството предприе спешни икономически и социални мерки за преодоляване на кризата за всички сектори на обща стойност над 2 млрд. лв. Мярката 60/40, която за туризма се преформатира на 80/20, запази 30 хил. работни места. 400 млн. лв. от икономическите мерки влязоха в бизнеса. Намален беше данъкът върху добавената стойност от 20 на 9% и тази стъпка спаси 1/3 от сектора. Осигурихме 10 млн. лв. по ОП „Иновации и конкурентоспособност“ за туроператори и турагенти. Кандидатстваха 840 туристически предприятия. Беше отпусната и държавна помощ от 35 евро за всяка седалка в чартърните полети до България, като правителството отдели 55 млн. лв. за 2020 и 2021 г. с разчет за 400 хил. туристи. С Министерството на икономиката разработваме механизма за предоставяне на 3 млн. лв. безвъзмездно за екскурзоводи и планински водачи също по програма „Иновации и конкурентоспособност“. Изплатени са 173 млн. лв. по процедурата за подкрепа на микро- и малки предприятия на същата програма. Нов момент в отминаващата година е, че българите преоткриха родината си и реализираха над 2,7 млн. туристически пътувания във вътрешността през лятото. В някои от по-малките морски общини беше отбелязан ръст от 20% на туристите. Вярваме, че този интерес ще продължи и през зимния сезон. Хората се ориентираха към по-малки или индивидуални обекти за настаняване за сметка на комплексите. Очевидно е, че днес трябва да се действа не само бързо, но и иновативно, за да се подкрепи секторът и да се оползотворят тези тенденции. Туризмът вече не е същият и представите ни за пътуване и настаняване са съвсем различни. Работата ни се нуждае от цялостна нова организация и на много места тя вече е факт. Новият бизнес модел за резервации и отношения с клиентите ни задължават да бъдем гъвкави и изобретателни, за да преодолеем опасностите за здравето. Онлайн свързаността и дигиталните форми за контакт, договаряне и реклама формират променени модели на общуване с потребителите и партньорите, както и на представите за видовете туризъм – традиционен и специализиран. Стават все по-необходими хибридните услуги в малки колективи, които могат да предложат по-добра адаптация към изменените условия. Ние като институция сме готови да подкрепим всяка работеща инициатива, която гради позитивно отношение към България като безопасна и здравословна дестинация за четири сезона."


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
Бат Жоро (преди 4 години)
Рейтинг: 2338 | Одобрение: 118
Тази гледа умно,както индианец гледа пишеща машина.Оставка! Негодници!
1
0
MrBean (преди 4 години)
Рейтинг: 151402 | Одобрение: -1678
Цифри ,числа,министри=калинки.20% ръст.... да еше пълно на юг,ама такае през последните 5-6 години.Първо защото по магистралата от София е за 5 часа /ако спазваш всички ограничения/.Второ защото това не се отнася за СлБряг. Трето нямат такива дебили за кмет и областен.....и местните псевдо туристически структури са бледи "чекисти"....
1
0
милен (преди 4 години)
Рейтинг: 30683 | Одобрение: 3613
 Урял кон да беяе, щеше да фърли къч и да изрита тая робска система.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама