Нашенка, работеща на морето: Гаврата е пълна, ще ви кажа защо туристите бягат!
Пловдивчанка, дълги години работеща през летните месеци по нашето Черноморие, се свърза с Plovdiv24.bg, за да сподели своята гледна точка за проблемите там. От изданието са публикували мнението й без редакторска намеса:
"Здравейте! Напоследък е доста актуална темата, свързана с отлива на туристи. Дори не зная откъде да започна. От немалко години съм в тази сфера и трябва да ви кажа, че нещата сякаш се въртят в омагьосан кръг.
Родните "бизнесмени" (неслучайно ги слагам в кавички) сами са си виновни за това положение. Плащат на персонала си толкова мизерни пари, че дори не ми се коментира. 600-800 лева. При положение, че работата е сезонна, което предполага по-високо от средното възнаграждение, защото горе-долу работиш 3 месеца.
Това от своя страна води до огромно текучество - хората напускат дори по средата на сезона, защото вече им е писнало да бъдат мачкани и експлоатирани. Новите, които ги заместват, съответно нямат нужната подготовка, качеството пада и туристите започват да недоволстват. Стигна се дотам да внасяме работници от Украйна и Молдова, които дори не говорят български.
В заведенията картинката също не е особено розова - доста скъпи цени, а обслужването е под всякаква критика - нацупени сервитьорки, които все едно искат да те изгонят от ресторанта, а не да спечелят пари.
Контрастът с Гърция е безкраен - там едва ли не ще ти стане неудобно, че те гледат като писано яйце. А тук - никакво отношение и доста съмнително качество. А накрая сметката - голяма. Затова не трябва да се учудваме на все по-честите новини за опашки на "Маказа" и на ГКПП "Кулата"...
2017-та и 2018-та бяха изключително силни заради проблемите на Турция, Египет и други традиционно силни морски дестинации. Това бе и шансът ни да заемем добри позиции на пазара. Но не би.
Родният бизнес превърна морето ни в евтина дестинация за съмнителни чужди туристи, които се наливат с евтин алкохол, понякога малтретират персонала на хотела, в който са отседнали и по този начин разнасят лоша слава на курортите ни. Ден година храни - това вероятно е водещият принцип по нашето море през лятото.
Той обаче просто е криворазбран. Така няма как да стане, мили български олигарси, които искате с минимум инвестиции да имате максимални печалби. Или трябва да промените манталитета си и да се научите да предлагате добра услуга, или през лятото на скъпите сенки и шезлонги ще се излягате единствено вие и вашите семейства...."
Биографията на човека, който ни подари емоцията от футболното лято на 94-та вече е на пазара
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!