Навръх Илинден вдигнаха флага на „Славянка“ – осмият от серията от дванадесет 32 150-тонни кораба за насипни товари

02.08.2023 / 15:05 5

На 2 август 2023 г. – денят, в който в България се отбелязва 120-та годишнина от Илинденско-Преображенското въстание, в корабостроителницата Jiangsu Yangzi-Mitsui Shipbuilding Co. Ltd., Китай, бе вдигнат флагът на осмия от поръчаната от Параходство БМФ АД серия от дванадесет 32 150-тонни кораба за насипни товари, тип „лейкър“.

Кръстницата Катя Мутафова – служител в направление „Чартъринг“ в Параходството, му даде името „Славянка“. Преди 120 години българското население от района на планината Славянка взема най-дейно участие във въстанието и не случайно най-големият град тук носи името на Гоце Делчев. Първият капитан на новопостроения кораб е к.д.п. Иван Стефанов Тодоров, а първият главен механик – инж. Георги Траянов Колев.

Новият „Славянка“ е четвъртият в историята на Параходство БМФ с това име. Първият е клас „Либърти – рудовоз” (дедуейт 11 047 тона), построен в Ню Орлиънз, САЩ, през 1945 г. В състава на БМФ е от 1967 до 1972 г. Вторият е 24 574-тонен кораб за насипни товари „Славянка” построен във Варна през 1978 г. Той е в експлоатация до 2011 г. Третият е 32 252-тонен бълкер, построен през 2012 г. в Китай. В състава на БМФ е от 2016 до 2020 г.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
2
ПраБългарин (преди 9 месеца)
Рейтинг: 62251 | Одобрение: -28349
Пиша на кирилица, чувал ли си за танкера Хан Аспарух? Дължината му е 244м...:woot:                   В периода 1967 – 1968 г. се въвеждат в действие основните корабостроителни мощности – 2 докови камери, 1-ви корпусен цех, кейови стени и други. Броят на работниците в предприятието в края на 1970-те години варира от 4000 до 4300 души. Най-големият български кораб танкерът Хан Аспарух (с водоицместимост 100 000 тона) е произведен през 1976 година. През 1986 – 1990 г. са построени няколко многоцелеви кораба по 17 000 тона, контейнеровози, кораби за насипни товари. Значителна част от поръчките са изпълнявани за СССР, Полша, Чехословакия, Унгария и Китай. 
2
0
Серж (преди 9 месеца)
Рейтинг: 165250 | Одобрение: 32390
Напълно си прав!!! И аз имам преки впечатления от качеството на кораби, строени в Китай...Болест
5
1
ССС (преди 9 месеца)
Рейтинг: 4107 | Одобрение: 807
КЗ даваше хляб на над 3000 души. Добри заплати, осигуровки, почивки, санаториуми и, жилища. Дойде "демокрацията" и като всичко работещо в България и завода бе унищожен. Както и флота на БМФ и моряците. Жече никой не може да вдигне на крака Корабостроенето и корабоплаването. Българските Щурмани и Механици се трудят за чужди фирми. По правило никой от тях  не плаща осигуровки в България. Колкото до новите китайски кораби които купува БМФ, ще кажа от опит, че се дават пари за боклуци. Надеждни са колкото китайските маратонки от битаците. 
Който лъже, на въже.
3
3
Пиша на кирилица (преди 9 месеца)
Рейтинг: 7813 | Одобрение: -87
село....., ти майтапиш ли се? За 200м кораб трябва много голям сух док,желязо и работна ръка. Такива стоежи стават при източника на суровината. Останалото е само мечти.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
3
2
село варна (преди 9 месеца)
Рейтинг: 18747 | Одобрение: -448
Затова затвориха КЗ , сега да правят евтини Китайки

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама