Нова неуредица с интегрирания транспорт във Варна: Не е ясно кога си застрахован, нито кога билетът е валиден при прекачване
Редактор: Веселин Златков
e-mail: veselin_zlatkov_petel.bg@abv.bg
снимка Live.Varna.bg
След изтичане на посочения в билета час - дори в рамките на едно пътуване, пътникът в градския транспорт във Варна трябва да закупи нов билет, в случай, че желае да продължи пътуването си. Това казват контрольорите в автобусите в морската столица.
Това обаче противоречи на твърдението на Биляна Якова, ръководител на проекта „Интегриран градски транспорт на Варна“, която пояснява, че "за активен се счита билет, ако в момента на прекачване в автобус или тролей, не е изтекла неговата времева валидност от 1 час. С него пътниците могат да продължат пътуването си до избраната от тях спирка без да си купуват нов билет". Това противоречие разкри в своя публикация във Фейсбук варненката Мая Мирянова.
Нейната публикация, споделена и в популярната група „Варна“, е поредното доказателство, че в работата на уж „интегрирания“ окончателно автобусен транспорт на града все още има много неуредици.
„Със сигурност в полза на гражданите и гостите на град Варна и околностите, и с цел техния комфорт при ползване на обществения транспорт на Варна, би било отговорните по темата лица да излязат със становище по въпроса, що е то "редовен превозен документ“ и колко продължава неговата активност“, пише варненката.
Мирянова коментира и още една неяснота по отношение на статута на пътниците, а именно – функцията на билета да е застраховка в случай на злополука в автобуса. Пътникът е задължен да валидира на валидатора своя билет, за да бъде застрахован. При валидиране при прекачване ползващите обществения транспорт могат да се радват на повече от една застраховка“, коментира Мая Мирянова.
„За жалост, оставаме незастраховани само в онези 10 - 15 минути, в които на опашката пред машината за продажба на билети в автобуса, рискът да пострадаме съществува, но той не се брои...“, отбелязва варненката.
„Дали Кметът на Община Варна не трябва да предприеме действия - в кръга на своята компетентност, за изясняване на ситуацията и адекватното ѝ решаване в името на прозрачността, коректността и спокойствието при пътуване на гражданите?!“, пита Мирянова.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!