OFFNews обяви: Това е най-скъпият път в България - 23,8 млн. лв. на км! Бул. „Левски“ във Варна обаче си остава ненадминат по цена

04.09.2019 / 14:22 11

Строителството на най-скъпия път в държавата - продължението на Околовръстното шосе на София от „Младост“ до изхода за АМ „Тракия“, ще струва още по-скъпо на българските данъкоплатци, отколкото се смяташе досега. Това съобщи OFFNews.

Днес правителството гласува да се отпуснат пари за проекта в размер на 144 598 366 лева. Преди време обаче от Агенция Пътна инфраструктура бяха обявили индикативна стойност на проекта от 123 млн. лева.

С новия щедър бюджет и без друго рекордно скъпият пътен участък от 6,08 километра направо става златен- Километър от него ще ни струва по 23,8 милиона лева.

Истината е обаче, че новото трасе на бул. „Васил Левски“ във Варна, движението по което беше пуснато по Великден (преди издаден акт 16) е значително по-скъп. Той си остава рекордьор по стойност. Според всички изчисления той излиза над 30 млн. лева за километър, като според някои стойността му излиза 36 млн. лева на километър. Новата „градска магистрала“ във Варна до момента все още не е пусната в действие официално като цяло, беше направено „символично откриване“ само на един участък, който е ремонтиран, а новоизграден.

За сравнение - строителството на цялата автомагистрала "Марица", която е с дължина 117 километра, сруваше почти същите пари - около 150 милиона лева. Последния 49-километров участък от аутобана "Тракия" пък струваше по 4,3 милиона лева на километър или пет пъти и половина по-евтино от околовръстното край Младост и Горубляне.

От пресслужбата на МС уточняват, че необходимата сума до 144 598 366 лева ще се отпуска в продължение на 4 години и ще се усвоява на база фактически извършени разходи.

Първите реално отпуснати пари за дейности, свързани с изпълнението на проекта, са в размер до 13 919 367 лева.

Те се предоставят по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за 2019 г.

В резултат на инвестицията отсечката между п.в. „Младост“ и изхода за АМ „Тракия“ ще бъде с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари към тях. Пресичането с по-големите пътни артерии ще става чрез пътните възли „Стар Лозенски път“, „Патриарх Герман“, „Самоковско шосе“ и „Младост“ („ул. 406“).

Ще бъдат изградени три пешеходни надлеза и мостови съоръжения на реките Искър и Кална. Предвидена е и реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на елелектрически съоръжения, телекомуникации и др.

Чрез изграждането на участъка транзитният трафик ще бъде изведен от столицата и ще подобри движението на транспортните потоци по Трансевропейския транспортен коридор № V. Участъкът е от голямо значение, тъй като осъществява връзка между АМ „Струма“ и АМ „Тракия“ и провежда транзитния трафик от АМ „Калотина – София“ към морските райони и границите с Турция и Гърция.

Чрез изграждането на Южната дъга на град София ще се подобри безопасността на пътуващите. Ще се намали разходът на гориво, което от своя страна ще доведе до намаляване на емисиите на парникови газове, на количеството на отделените фини прахови частици и на нивото на шума. Ще бъде достигната оптимална скорост на движение и ще се осигури комфорт при пътуването, уверяват от правителството.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
10
2
Пешо от Виница (преди 5 години)
Рейтинг: 99004 | Одобрение: 31484
Обичам този град на чудесата! Няма друг такъв!!!!Ангелче
18
1
cron1 (преди 5 години)
Рейтинг: 104577 | Одобрение: -10483
В БГ се строят най-скъпите и най-некачествени пътища в Европа. И, разбира се, най-бавно... ГнявГнявГняв
Марио Кроненберг
8
3
ас (преди 5 години)
Рейтинг: 159038 | Одобрение: 24978
гарфилд наи малко за 6-10 години тука правиха 3км за 3 години. и не има тряват пари за да си копуват гласоподаватели просто няма смисъл дето се казва всеки може да вземе по 50 лева от партия и да пусне надраскана бюлетина. по лесно е да си купиш цялата кумислия и на място да напълниш човалите на място в края на изборния ден.
15
3
гарфилд (преди 5 години)
Рейтинг: 59149 | Одобрение: 18339
Така е,пари трябват.Мизата за гласоподавателите,се вдига.
22
4
qqpipi (преди 5 години)
Рейтинг: 1252 | Одобрение: 452
Трябва да има пари и за купуването на следващите избори
21
4
toshinkata (преди 5 години)
Рейтинг: 3533 | Одобрение: 1028
сега създадаха прецедент, за всеки нов път, ремонт или квото е там ще гледат да го надминат това
31
5
gugutka (преди 5 години)
Рейтинг: 51000 | Одобрение: 22405
При бул. Левски кражбите са с историческо отражение.
Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.
22
4
гарфилд (преди 5 години)
Рейтинг: 59149 | Одобрение: 18339
И забележи ас.Ще отпускат тези 144 млн.за 4 години.Това означава ли,че тези 6 км.ще се правят за 4 години?
35
4
ас (преди 5 години)
Рейтинг: 159038 | Одобрение: 24978
не се накрадоха тези гадини
39
7
гарфилд (преди 5 години)
Рейтинг: 59149 | Одобрение: 18339
Много келепир има в тая работа.Да даваш пари за пътища.А като ги видиш,ти идва да кажеш,да ти еВа пътя,да ви еВа у майсторите.Гняв

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама