Обрат: Нямало е грешка на майор Терзиев за катастрофата на Миг 29

17.09.2021 / 10:35 7

Снимка ВМС

Излизат още констатации за фаталния полет на МИГ-29.

"Не е човешка грешка, загубата на пространствена ориентация е нещо специфично. Има посочена вторична причина, има неща, които е могло да бъдат направени по-добре на земята", каза военният министър.

"Полетът е възстановен до последната секунда, цялата информация е снета. Потвърждават се заключенията от доклада на Военна полиция. Не е човешка грешка, загубата на пространствена ориентация е нещо специфично. Има посочена вторична причина, има неща, които е могло да бъдат направени по-добре на земята".

 Това заяви в "Денят започва" по БНТ служебният министър на отбраната Георги Панайотов.

По думите му операцията по намирането на черната кутия е уникална, поради дълбочината. Според него лабораторията в Русия, в която беше изпратена, очевидно е секретна.
 
"Това е извън моите правомощия - да посочвам виновни. Категорично се отрича, че самолетът е свален или е взривен. Самолетът е бил в техническа изправност. Отрича се всякаква версия за атака, ракета. Не са приключили следствените действия по случая. Главният командващ е българин, учението е българско", допълни Георги Панайотов.

Той добави, че Българската армия се нуждае от превъоръжаване - нови оръжия, самолети, хеликоптери, танкове, радари, оборудване.

Във връзка с инцидента в Чешнегирово той заяви: "Безбожие е да се напълзява трагичен инцидент със смърт на млад български военнослужещ, за да се прави партийна пропаганда. Разпространяват се безскрупулни лъжи. Това, което направи Военна полиция, след като е открила безжизненото тяло, е да обезопаси стаята, докато дойде представител на прокуратурата, след това всички следствени действия и разследвания са правени от тях, не от Военна полиция и Министерството на отбраната. Ние приемаме техните заключения, защото случаят не е под нашата юрисдикция. Министерството на отбраната никога не е казвало дали е убийство или самоубийство".

Георги Панайотов подчерта, че в писмо до него родителите на старши лейтенант Тодор Манчев са изразили притеснение, че най-вероятно смъртта му не е самоубийство.

Първоначалната версия за разследването на инцидента беше самоубийство. След ексхумация на тялото обаче прокуратурата започна работа по нова версия - умишлено убийство. До смъртта на старши лейтенант Тодор Манчев се стигна след нахлуването по погрешка на американски военни в производствен цех в Чешнегирово.

По думите му има огромен проблем в регионалната служба в Пловдив.

"На територията на Афганистан все още има хора, които са работили за България и трябва да бъдат евакуирани, около 15 - 20 души", каза още Георги Панайотов.



Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието последните новини - такива, каквито са!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

За реклама в "Петел" на цена от 50 лева на ПР публикация пишете на info@petel.bg и вижте още в - https://petel.bg/Reklama-v-Petel-bg__384655 .

Прочети тук - Защо e добре да рекламирате бизнеса си с ПР публикации в сайта Petel.bg 


 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
4
1
kris (преди 2 месеца)
Рейтинг: 222751 | Одобрение: 20146
Загуба на пространствена ориентация е известно в авиацията понятие и може да се случи и на превъзходно трениран пилот......Ето ви три случая с опитни американски пилоти.....При първият - пилотът лети в каньон, сигнализацията пищи, но това е част от тренировката и за съжаление Фката се забива в земята....При вторият - пилотът пикира с около 45-50% надолу, но от претоварването губи съзнание и когато наближава земята автоматично се включва компютърът и изправя изтребителя....За съжаление в МИГ-29 системата не е автоматична, а само сигнализира за близост до земята.....Предполага се, че Терзиев е чул сигнала, опитал е да вдигне МИГа, но късно.....затова е ударил опашката.....При третия случай - тренировъчният полет на Ф-18 завършва точно като нашия в окена до Австралия.....И не прочетах да обвиняват пилотите....просто това е част от тренировките и за съжаление се случва.....! Бог да прости мъртвия....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
1
0
Серж (преди 2 месеца)
Рейтинг: 8000 | Одобрение: 70
Освен това има алтиметър, сигнализация "опасно сближаване със земята", индикатор за ъгъли на пикиране и кабриране, и всичко това се проектира на стъклото на шлема. Няма възможност да се пилотира през нощта или в условия на лоша видимост по друг начин, освен по прибори! Да гледаш навън през фонара е безсмислено защото просто нищо няма да видиш...А и той е нямал време да зяпа "през прозореца" - твърде ниско е бил...
0
0
петково (преди 2 месеца)
Рейтинг: 4946 | Одобрение: -954
Какво означава "загуба на пространствена ориентация", ако не е грешка на пилота?
1
1
Серж (преди 2 месеца)
Рейтинг: 8000 | Одобрение: 70
На панелния щит пред пилота, централно е разположен АГД!!! Начинаещ да си - веднага ще видиш накъде летиш....А за пилот от класата на Терзиев е просто НЕВЪЗМОЖНО да не е летял по прибори през нощта!...Нещо не ми се вързват нещата...
4
1
Чичкото (преди 2 месеца)
Рейтинг: 44235 | Одобрение: 3295
Много мънкат и не желаят да изплюят камъчето  Пространствената ориентация се контролира от пилота Сега се оказва че няма пилотска грешка Самолетът сам е решил да се гмурне в морето
Истината преди всичко
2
3
Серж (преди 2 месеца)
Рейтинг: 8000 | Одобрение: 70
Този мазен педал защо го оставиха пак за военен министър? Толкова ли е кадърен?...
2
4
maximin (преди 2 месеца)
Рейтинг: 592 | Одобрение: -23
Както винаги вината е на мъртвия,понеже не може да се защити....

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2021 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама