Община Варна съвсем обърка шофьорите с новата Синя зона: Уж тръгва от утре, но плащането е задължително от 12 август

10.07.2018 / 14:03 12

На пресконференция в община Варна беше обявено началото на платеното паркиране от утре, 11 юли. Заедно с това обаче изнесената информация е пълна с противоречия и говори за лоша организация на Синята зона още от началото ѝ.

Това, което реално се променя от 11 юли е, че всички нарушители на правилата за паркиране в центъра ще бъдат глобявани. Това са тези, които спират на тротоари, пешеходни пътеки, както и извън очертаните платени паркоместа. На въпрос на „Петел“ защо чак сега започва санкционирането на тези нарушения, шефът на общинското предприятие „Общински паркинги и синя зона“ Младен Иванов обясни, че досега в центъра на Варна просто нямало ред.

„Нашата цел е преди всичко да въведем ред в паркирането. Досега нямаше такъв и на някои хора просто им се налагаше да паркират неправилно“, коментира Иванов по повод досегашната липса на санкции. Той беше категоричен, че от утре компромиси няма да има.

На въпрос дали от утре спрелите на платените паркоместа трябва да пращат sms-и или да плащат по друг начин, отговорът беше уклончив – ако искат могат да платят, но в продължение на 1 месец това няма да е задължително.

Друг интересен момент е максималния срок на престой на един автомобил, който е 3 часа. Какво се случва, ако някой отиде в центъра с колата си за по-дълъг период? „Съветът ми е в такъв случай да не отива в центъра с кола“, заяви Младен Иванов.

Все още не е напълно изяснен и моментът с абонамента в синята зона. От общината обясниха, че към момента са подадени 23 заявления за 46 паркоместа в центъра. Комисия към общината ще решава колко места да бъдат отпускани на тези, които искат абонамент за повече от едно, защото както обясни шефът на Синята зона „някой може да поиска да запази цяла улица“.

Зам.-кметът по сигурността Тодор Иванов пък обеща строг контрол върху превозните средства, които зареждат търговски обекти. Той припомни, че има заповед на кмета Иван Портних, с която зареждане се разрешава само до 8 часа сутринта – нещо, което очевидно не се спазва. С въвеждането на зоната обаче мерките ще се затегнат.

Малко неясен е и статута на 20-те места, които са предвидени за електромобили и на които ще бъдат поставени зарядни устройства. Тъй като устройствата все още ги няма, те вероятно ще се ползват на общо основание за момента. Всички електромобили така или иначе ще ползват синята зона във Варна безплатно, както и двуколесните превозни средства.

От 12 август реално ще влязат в действие и наказанията със скоби. Те ще се слагат на тези, които са паркирали на платените паркоместа, но не са платили. Както казахме и по-горе, максималния престой е 3 часа, но плащането трябва да стане най-малко половин час преди изтичането на този срок. Махането на скобата струва 20 лева, плюс таксата за престой. Ако до края на работното време на зоната, собственикът на колата не я освовободи, тя ще бъде отнасяна с "паяк", което ще му струва още 45 лева. 

 

 

Всяка минута очаквай новина в PETEL.BG!

Публикувай директно всичко в групата ТИ, РЕПОРТЕРЪТ! Снимай и пускай всичко интересно!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg 24 часа в денонощието! 

За реклама виж - https://petel.bg/advertising-rates.html


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
0
Nexus (преди 4 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
@Рая - ami не си паркирайте таратайките (като) селяни и нещата току-виж тръгнали да се оправят....
1
1
Рая (преди 4 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Всичко в тази държава ми омръзна ,уморена съм от неуредици .Апатия,апатия ,стрес от всичко.Просто не е живот това,няма държава ,няма загрижена администрация,а бе нищо,все се мислех че ще има правила,грижа за хората,ще им се спестяват  неприятностите но уви,все по зле става.Има държави в които колите се паркират както при моловете ,на етажи,едно че не заемат пространство и второ и движението на хора е по спокойно.Толкова ли е трудно да построи Общината две сгради в центъра  и в зависимост от  броя на колите да определи на колко етажа да е и да се приберат тези коли,то във всички случеи ще се плаща.Отчаяна съм от безмозъчни политици,управници,администрация и  всички на които разчитаме.Отчаяна, не апатия ,да съжалиш че си се родил на такова място.
3
0
barin (преди 4 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Синята зона във Варна ще намали движението съвсем малко. Тези, които ходят на работа или по някаква причина в центъра няма да могат да си оставят колите. Същевременно местата за паркиране са по-малко от преди. За живеещите в района или желаещите да паркират си мисля, че ще бъде трудно, защото ще губят време за търсене на места. Съмнявам се, че ще има тарикати, които да измислят начин да заобиколят закона.   
2
2
Nexus (преди 4 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
[url=https://petel.bg/#]kaka [/url](преди 19 минути).  А за нас, живеещите до съда, кой ще помисли? Мислите само за селските си гъзове, а за спокойствието на живущите защо не се сещате с недоразвитите си мозъци?
3
3
kaka (преди 4 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Има хиляди работещи в центъра, работещи с колите си и пр, за които не е помислено.За живущите също- да прекрасно е, че ще стане проходимо, но като ограничавате паркирането, да бяха осигурени парко места. 'Щото е лесно да се прибират пари за данъци на колата, такси, винетки и пр, а после да се возим на автобуса, в който няма елементарни условия, за бързина да не говорим. А какво става с хората, които ползват колите си по работа, които живеят по вилните зони и нямат редовен транспорт, на които едното дете е на училище в единия край на града, другото на центъра??? Голям зор, е колите били много- ами паркинги се строят, качествени пътища- къде отиват тия пари не знам!Направете зона, но помислете и за хилядите хора, които живеят и работят там. Така не осигурявате паркоместа, драги общинари, така само прибирате едни пари. Ама като си мълчим така е!
6
5
якошиба (преди 4 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
А ТАКА ЦЪРВУЛИ ВЛАДИСЛАВОВСКИ ЩЕ ПЛАЩАТЕ ЗА ПРЕСТОЙ В ГРЪЦКАТА МАХЛА-АВАНТАТА СВЪРШИ И ТРОТОАРА ПОД БЛОКА МИ ЩЕ СЕ ОСВОБОДИ
4
5
Huo (преди 4 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Ее ще се светнете, че няма полза, освен парите, които ще вземе общината. Един як протест трябва.. 
2
6
ГНЕВЕНБ (преди 4 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
НЯМА ДОСТАТЪЧНО ПАРКОМЕСТА ЗА ЖИВУЩИТЕ В ЗОНАТА.И ЩЕ ЗАПОЧНАТ МЕЖДУСЪСЕДСКИ ВОЙНИ ЗА МЯСТО ДА НАПРАВИМ КЕФА НА КМЕТА  БРАВО КМЕТЕ РАЗДЕЛЯЙ И ВЛАДЕЙ ЛЕСНО СЕ КОМАНДВА ТАКЪВ НАРОД .КАТО НЯМА ДОСТАТЪЧНО МЕСТА А ВЗИМАШ ПАРИ ТОВА НЕ СЕ ЛИ КАЗВА РЕКЕТ ХОРА ОБЕДИНЕТЕ СЕ ДА ГИ СЪДИМ
19
3
Владо (преди 4 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
НЕВЕРОЯТНАТА СИНЯ ЗОНА УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН КМЕТЕ, УВАЖАЕМИ ГОСПОДА И ДАМИ, ОТГОВРНИ ЗА СИНЯТА ЗОНА, [justify]Ще отделя част от енергията и времето си, които принципно оползотворявам максимално правилно и полезно, за да насоча вниманието Ви към поредната глупост, която сътворихте с проекта „Синя зона“. Разбира се няма нищо лошо в установяване на правила и осъществяване на контрол по спазването им, но предстоящата реализация на синята зона, предпоставя незабавна кандидатура за Гинес, както даване на отговори на следните неудобни въпроси:[/justify] [justify]1.                  Някой от отговорните лица въобще сети ли се да поиска справка от КАТ ВАРНА за да се установи колко са МПС-та, регистрирани на адресите, попадащи в „Синя зона“ и след това да се правят каквито и да били проекти за синя зона? Появи се информация, че такива МПС-та са около 7000 броя, поради което питам как и къде ще паркират автомобилите си живущите в обхвата на синята зона при положение, че същата съдържа 2600 „въображаеми“ места.[/justify] [justify]2.                  Кой измисли и одобри безумното, идиотско разчертаване на синята зона? Използваните епитети във въпроса ми са напълно основателни, защото практически обособени места в синята зона няма. Извършеното до момента маркиране се изчерпва с една прекъсната линия на около 1.80м от тротоара, без да има ограничителни линии, които да обособяват конкретни паркоместа. Как тогава ще бъдат давани служебни абонаменти за запазени места, които не съществуват и са въображаеми? [/justify] [justify]3.                  Дали отговорните лица за проекта не се опасяват, че ако има ограничителни линии, които да обособяват отделните паркоместа, местата в синя зона може да се окажат 1600 вместо 2600? Дали боята за липсващите ограничителни линии не е калкулирана в безбожната сума от 20 милиона – цената на синята зона.[/justify] [justify]4.                  Безумството в проекта продължава с немаркирането на „Шишкова градина“ където паркират денонощно поне 50 коли. КЪДЕ ЩЕ СПИРАТ ТЕ СЛЕД ВЪВЕЖДАНЕТО НА СИНЯ ЗОНА? Не ми казвайте, че това е кръстовище и не може да се паркира. Повече от 30 години има паркирани коли там и на никого не пречат.Да не говорим, че това са потенциални пари за общината.[/justify] [justify]5.                  Не е маркирана и улица „Климент“, където паркират денонощно поне още 50 коли. КЪДЕ ОЧАКВАТЕ ДА ПАРКИРАТ ТЕ? Ситуацията е същата като в т.4 по-горе.[/justify] [justify]6.                  Еднопосочните улици, на които до момента паркираха коли от двете страни и между тях минаваше свободно голям камион (като този за смет), сега са маркирани само от едната страна. Нещо повече, въпреки достатъчната ширина на тези улици, маркировката е изпълнена успоредно на тротоара, а можеше да е в диагонал ( както е на синия пазар) и така да се осигури достатъчно място за минаване по улицата и наред с това да има  повече паркоместа. Уви, явно и това не е по силите на общината, а живеещите в района да се оправят.[/justify] [justify]7.                  На 6-8 метра преди кръстовище има начертани забранителни жълти линии – чудя се да не би да се каните да карате болиди в „Гръцката махала“ или пък да кандидатствате за кръг от формула едно, че да се оставя толкова голямо разстояние за завиване? Ако е така, то може да калкулирате в 20-те милиона и да разчертаете и „идеалната крива“ да не се бъркат пилотите.  Същите забранителни линии ги има и пред жилищните входове, макар същите да излизат на тротоара, а не на пътното платно – Защо е необходимо това? Питай и чакай отговор.[/justify] [justify]8.                  Ще ви върна 2 месеца назад, когато се закърпваха улиците в бъдещата синя зона. Някой направи ли си труда да контролира това закърпване и да осъществи контрол? Питам, защото масово се маркираха участъци от примерно 4 кв.м., а след това се режеше и закърпваше само половината от маркирания участък. И там обаче е измислен метод- червената боя, с която се маркираше изненадващо бързо се изтриваше след изкърпването и следите бяха заметени. Нямаше да е така, ако имаше навременен контрол, но аз лично, въпреки че следя новините, не съм чул някъде фирмата, изпълняваща тези ремонти да е глобена. [/justify] [justify]9.                  Фрапиращите случаи, показващи неумението на администрацията да се справя с елементарни проблеми, са на всяка втора улица в града . Само погледнете разчертаването на паркинга на бул. Приморски срещу морска администрация. [/justify] [justify]10.              В синята зона няма нищо синьо, дори една капчица синя боя няма. Вече на много места няма даже и бяла боя. Начертаните преди месец линии на много места вече ги няма. С тебешир ли чертахте, с водна боя ли не знам. Дали обаче тази синя и изчезваща бяла боя не е калкулирана в 20 милиона, които изхарчихте от джоба на варненци за проекта синя зона? И за какво дадохте толкова пари – за 3 паяка, няколко служебни автомобила, 20 недоставени и немонтирани зарядни станции, сто знака, един тир с изчезваща бяла боя и 5 камиона асфалт? Хайде моля ви се. .......... на това няма да повярва и две годишната ми дъщеря.[/justify] [justify]11.              Всичко това ме кара да си мисля, че неслучайни лица в съвсем скоро време ще започнат да стопанисват общински места като паркинги или да строят многоетажни паркинги.Дали пък не им се подготвя един сладък бизнес?[/justify] [justify]И накрая да ви напомня, че от 2014г съм подал сигнал за две опасни дървета на ъгъла на ул. Климент и ул. Княз Ал. Батенберг 21а. Чаках да изберете изпълнител, после да ме включите в списъците за извършване на санитарна сеч или както там се нарича процедурата, след това чаках да ми дойде реда по списък и така вече 4 години клони падат на пътя и е чист късмет, че няма пострадал човек. [/justify] [justify]Обаче, скъпи общинари, късмета е до време. После народът се събужда, идва, започва да си търси правата и евентуално да иска  добросъвестно да изпълнявате задълженията си или ви маха. Предлагам да се захванете първо с изпълнение на задълженията си. И не забравяйте, че сте СЛУГИ на народа и че трябва да му служите, а не да го правите на маймуна.[/justify]
12
9
Тъпанар (преди 4 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Абе ей, това е едномесечен период, през който хората трябва да разберат, че зоната е въведена! Що за мазна червена пропаганда е тази повърня, написана от някой тъпоъгълник! Естествено, че се плаща, само малоумните кокошки пак не разбрали!
14
5
Варна (преди 4 месеца)
Рейтинг: 39413 | Одобрение: 20083
не ви ли е ясно. общината няма хора за работа на терен а тука трябват поне 200 човека нон стоп да обикалят и да глобяват. ще стане като с паяците. ще глобяват на избирателен принцип един от сто и само на панаири. 
10
4
Mitko (преди 4 месеца)
Рейтинг: 1429 | Одобрение: 239
Без строг контрол няма смъсл от тая синя зона.
Напиши коментар

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2018 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама