Пример за кмета на Варна! Заличават опасната крайбрежна велоалея в Бургас (Снимка)

13.11.2018 / 10:55 8

Заличаването на крайбрежната велоалея в Бургас, където редовно има сблъсъци на пешеходци с колоездачи започна, видя Флагман.бг.

Все още обаче не е ясно дали зоната ще остане достъпна за колоездачи, тъй като преди месец се заговори за промяна на любимия на почитателите на велосипедите маршрут.

Първоначалната идея бе обособената зона за колоездене край брега или да се премести с метър навътре, за да не пречи на пешеходците, или самата ѝ локация да бъде сменена с по-подходяща и по-малко конфликтна такава.

В хода на задълбочено проучване на Флагман.БГ стана ясно, че велоалеята край брега всъщност въобще не е такава, а законова рамка, която да обособява подобни съоръжения в ЗДвП не съществува. Така на практика за последните години, се оказва, че маршрутът никога е нямал статут на велоалея, както мнозина смятаха.

Това доведе до множество конфликтни точки между пешеходци и колоездачи, като особено през летния сезон обичайна гледка край морето бяха скандали между двете засегнати страни, а понякога дори се стигаше дори до физически сблъсъци.

Сега изглежда няма да се чака „алеята да се изчака сама да се изтрие от настилката“ и са предприети преки действия по отстраняването на спорната маркировка. Дали обаче мерките са взети от администрацията или от някой „доброволец“ - за момента остава неясно.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
5
4
Mitko (преди 5 години)
Рейтинг: 2833 | Одобрение: 578
В България велосипедите се възприемат като развлечение в летните месеци, което е стратегическа грешка, показваща пълното неразбиране [url=http://bgurban.com/%d1%82%d1%80%d0%b0%d0%bd%d1%81%d0%bf%d0%be%d1%80%d1%82%d1%8a%d1%82-%d0%b2-%d0%b3%d1%80%d0%b0%d0%b4%d0%be%d0%b2%d0%b5%d1%82%d0%b5-%d1%83%d0%b4%d0%be%d0%b1%d0%b5%d0%bd-%d0%b7%d0%b0-%d0%b6%d0%b8%d0%b2/]по въпросите за транспорта[/url] и градското развитие. Вместо да се създадат безопасни условия за колоездене вътре или между кварталите, или поне до спирките на метрото, у нас се измислят милион причини, защо това не трябва да се прави: сняг, дъжд, жега, пот, манталитет, желание и т.н. А за да не задават въпроси разните там активисти, в парковете се правят отделни велоалеи – карай си колелото и не пречи на възрастните чичковци със своите фантазии. Велоалеите в парка са удобни за чиновниците благодарение на лесното съгласие и минималната съпротива от страна на автомобилистите – не е необходимо да съгласуваш с Държавната автомобилна инспекция отнемането на скъпоценните 4-5 метра от всяка лента. Но в резултат от това, се получава изкуствен конфликт между почиващите и велосипедистите – едните са дошли да прекарат спокойно времето, да пуснат детето да потича, а другите считат метрите асфалт за свои по право и са готови да се сбият с всеки нарушител на периметъра. Може и да преувеличавам малко, но забавната функция на парка трябва да стои по-напред от транспортната – този баланс е нарушен. Хората не бива да се гонят с палки от парка от велосипедистите, но е необходимо да се премахне този мним приоритет – нека хората сами да се организират. Още повече, че велоалеите в този вид, така или иначе, не работят за нито една от страните – те са необходими само за отчетите на чиновниците. За това пък велоалеи са нужни по улиците, където има опасност за живота и здравето. Дори градът да няма намерение да развива придвижването с велосипед из града, то поне трябва да направят велоалеи до парка – хората не могат да се телепортират.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама