Путин: Държавните служители да карат само "Лада" и "Москвич"

04.08.2023 / 09:37 8

Кадър Кремъл

Държавните покупки на чуждестранни автомобили за чиновниците не трябва да продължават, държавните служители трябва да карат руски автомобили, заяви руският президент Владимир Путин.

"Министерствата, ведомствата и администрацията поискаха да се съсредоточат основно върху автомобили чуждо производство, да продължат тази практика. Казах, че това трябва да бъде абсолютно изключено и всички служители трябва да карат местни автомобили ", каза Путин. по време на среща с ръководители на производствени предприятия в четвъртък.

"Някъде ще бъде по-скромно от преди - няма проблем. Напротив, дори е добре - цялата тази прекрасна бюрокрация трябва да разбере, че трябва да се стремим към развитието на местни марки, домашни автомобили и други местни продукти", заяви Путин, цитиран от руската агенция "Интерфакс", предаде БТА и Дневник.

Путин очерта позицията в диалог с президента на най-голямата автомобилна компания "АвтоВАЗ", която произвежда марката "Лада". Максим Соколов подкрепи инициативата, добавяйки, че регулацията в областта на обществените поръчки трябва да се коригира в полза на местните производители.

Според Соколов указанията трябва да се разпространят и към таксиметровите компании, които да получават лиценз срещу купуването на руски автомобили. Той каза, че подобен проектозакон е внесен в горната камара на парламента в четвъртък.

Шефът на "АвтоВАЗ" благодари на президента и за увеличаването на данъка за бракуване на автомобили, който е индексиран от 1 август, тъй като "това ще даде на нас, цялата индустрия, източник за по-нататъшно развитие".

Повечето производители на автомобили затвориха заводите си в Русия в началото на войната в Украйна. През юни ЕС удължи и разшири санкциите си, забраняващи износа на луксозни автомобили за Русия. Ограниченията се отнасят за електрически и хибридни превозни средства, както и за нови и употребявани луксозни автомобили с обем на двигателя над 1900 см3.

През ноември Русия поднови производството на съветската марка автомобил "Москвич" в завод в столицата, собственост преди това на френската "Рено".


Въпреки големия медиен интерес към проекта за нов "Москвич", който в крайна сметка се оказа китайски, руснаците явно не проявяват голям интерес към продаващата се вече повече от два месеца, иновация. За периода от пускането на модела на руския пазар през декември миналата година, до края на януари, дилърите на марката са успели да продадат само 36 кросоувъра "Москвич", припомни Факти.

Ще припомним, че производството на руско-китайските автомобили под възродената марка започна в края на ноември, а през следващия месец колите стигнаха до дилърите. Според "Российская газета" в дните от декември са продадени само седем автомобила, а за целия януари - 29 броя. През последния месец на миналата година руснаците са купили два електрически "Москвича", а през януари 2023 година - три.

Любопитното е, че малко руски медии споделят тази информация, като в повечето просто се посочва, че като цяло януарските продажби са почти пет пъти по-високи от декемврийските. А що се отнася до производството, то в началото на януари беше съобщено, че двухилядният "Москвич" е слязъл от поточната линия на бившия завод на Renault в Москва.

 

 

По план тази година производството му ще бъде увеличено до 50 000 кросоувъра, 10 000 от които електрически. През 2024 г. компанията трябва да произведе 100 000 коли. Миналата седмица се появиха снимки със стотици "Москвичи", стоящи на открито на паркинга на завода. Най-малко 200 кросоувъра чакат да бъдат изпратени до дилъри и държавни клиенти.

"Москвич 3" е оборудван с 1.5-литров бензинов турбо двигател с мощност 150 конски сили, съчетан с шестстепенна механична трансмисия или с вариатор. Цената на такъв кросоувър започва от 1.97 милиона рубли, което се равнява на около 25 000 евро. Електрическият Москвич 3e е оборудван с двигател с мощност 68 конски сили в задвижването на предния мост и има автономен пробег от 410 километра, но той е много по-скъп: цената му е 3.5 милиона рубли или 45 000 евро.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
4
0
kris (преди 1 годинa)
Рейтинг: 391808 | Одобрение: 66663
Германците купили завода "АЗЛК" и решили, вместо Москвич да произвеждат Мерцедес. Настроили линията, пуснали я - излиза Москвич! Сменили машините изцяло с германски, преоборудвали целия завод, пускат линията - излиза Москвич! Сменили персонала, само германци (даже охраната и чистачките), пускат линията - Москвич! На отсрещния хълм стоят Чапай и Петка, гледат през биноклите и Чапай казва: - Петка, аз като ти разправях, че мястото е прокълнато, ти ми се смееше...
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
0
1
Ко? Не! (преди 1 годинa)
Рейтинг: 16855 | Одобрение: -1500
Коментара ми не е насочен срещу китайските автомобили, а срещу това, че руснаците за пореден път лъжат, че са проектирали и произвели нещо, което се оказа на 100% чуждо. Те нямат и 1% участие в този автомобил и дори не го произвеждат а вземат готови от Китай и симулират дейност за пред своите крепостни селяни.
5
2
ПраБългарин (преди 1 годинa)
Рейтинг: 62913 | Одобрение: -28367
Ти пък защото имаш представа в Европа кое е китайско и кое не е. Много ги подценявате според мен, подценявате им възможностите, ама както и да е това си е мое мнение. 
0
4
Ко? Не! (преди 1 годинa)
Рейтинг: 16855 | Одобрение: -1500
Така наречения "Москвич" произведен на 100% в Китай с продажна цена доста под милион рубли и то на дребно, отива до Русия, лепва му се една лепенка отпред с надпис Москвич и се продава на цена от 2 до 3,5мил рубли (а на тази цена може да се купи тук каква ли не свястна западна кола) и се твърди, че е произведен в Русия. Разликата като комисион отива в джобчето. Само дето първите партиди всичките бяха дефектни и се върнаха. После електрониката и дисплеите им се скапа софтуера. После се оказа, че дори тези коли не са толкова коня, колкото се обявява ами са повече ама никой не знае (а уж са им производители). Пародия на макс.
4
1
kris (преди 1 годинa)
Рейтинг: 391808 | Одобрение: 66663
Спирам моето GMC пред една "руска" кръчма във Вегас, а там паркирани само расови БМВта и Мерджани.....Руснаците ме гледат ококорени, не само защото приличам на Джак Никълсън.....не....Оглеждат ми пикапа и си мислят : Този не е руснак.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
1
4
1234567 (преди 1 годинa)
Рейтинг: 1720 | Одобрение: -885
така е прабългарино, ама като не искат тия руснаци да карат москвичи а си искат западни марки, как да стане? а защо ги искат? Защото в условия на еднолична власт няма как да има конкуренция и няма как да пробиват нагоре качествени стоки и услуги. без конкуренция няма качество. като назначаваш само познати брат за брата и стринки и лели нищо качествено не може да излезе. цялата Русия е един изкуствен опит за имитация на Запада като почнеш от Санкт Петербург и стигнеш до Москва Сити. Само външна фасада да изглежда като западно, ама не е. Защото качеството се прави отдолу нагоре в конкуренция и спазване на правила. 
5
4
ПраБългарин (преди 1 годинa)
Рейтинг: 62913 | Одобрение: -28367
Преди 20 години трябваше да го направи това. Имат възможности, не са като нас слуги на чужди посолства, схематични политици или кметове, които си поръчват Мерцедеси или бмвта най висок клас лимузини, за сметка на държавата, а след това им стават лични коли... 
2
5
1234567 (преди 1 годинa)
Рейтинг: 1720 | Одобрение: -885
хайде лигави путинистчета яхайте московеца смешни женчовци няма да мрънкате Ухилен

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама