Разгромяващи данни за състоянието на „Градски транспорт“ във Варна, новата загуба е 5,5 млн. лева

28.06.2018 / 12:07 17

5,5 млн. лева е загубата натрупана от общинската фирма „Градски транспорт“ до средата на тази година, това беше изнесено по време на заседанието на общинския съвет на Варна. В доклада на одитора на превозвача се признава, че има сериозна несигурност за това, че то може да продължи да работи.

„Това значи, че дружеството е на практика в несъстоятелност“, коментира лидерът на БСП – Варна Борислав Гуцанов. Той призова ръководството на ГЕРБ да вземат политическо решение и да се намеси, като смени ръководството и начина на управление на фирмата. Както „Петел“ вече писа, за миналата година загубата на „Градски транспорт“ - Варна е близо 3 млн. лева, а общата разлика между активите и пасивите е над минус 9 млн. лева.

Гуцанов заяви също, че дружеството има четири запора на сметки – върху ремонтираното хале, от НАП, от доставчика на гориво, както и на 10 автобуса.

Марица Гърдева от ГЕРБ се опита оправдае загубата със социалната функция, с които е натоварено дружеството. Тя призова колегата си от левицата, ако иска увеличение на проходите на дружеството, да предложи увеличение на цената на билета.

В крайна сметка изнесените данни не повлияха на гласуването на годишния отчет на „Градски транспорт“ - Варна. Той беше приет с гласовете на ГЕРБ и съюзниците им в съвета, а ръководството на фирмата беше освободено от отговорност.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
5
5
морският (преди 5 години)
Рейтинг: 37444 | Одобрение: 21759
до Mitko-като прочетох написаното от теб се разплаках.
9
3
Mitko (преди 5 години)
Рейтинг: 2833 | Одобрение: 578
Дали някой е изчислявал рентабилността на полицията, гражданска защита или бърза помощ? А на изградените водопровод и канализация? Не, защото това са социални задължения на държавата и всеки разбира, че без тях жизненото равнище значително ще спадне. За съжаление, няма подобно отношение към градския транспорт, поради тази причина, доводи от рода на „пари – няма“, „маршрутът е нерентабилен“ и др.п.  Икономика на транспорта съществува, без нея е невъзможно да се организира нормалната работа и планиране. Има доста рентабилни маршрути, но наред с тях има и нерентабилни. Номерът е в това, че една добра транспортна система почти никога не се изплаща – тя се субсидира от външни източници като платен паркинг, бюджет, специални данъци, облигации и т.н. Ако не се покрива дефицита и не се осигурява мобилност за хората с помощта на обществения транспорт, то загубите за обществото ще бъдат много по-високи, от колкото стойността на субсидията: задръствания, забавяне на икономическото развитие, аварии, деградация на градската среда, екологични проблеми, ръст на загубите за здравеопазването и т. н.
34
4
морският (преди 5 години)
Рейтинг: 37444 | Одобрение: 21759
Интересно,когато част от линиите се обслужваха от Коско,Делтакар,Шикарян,и др,всичките печелиха и се натискаха да продължават с договорите си.Когато ''Гр.транспорт" зае всички линии-пълен потоп,загуба от 5,5 млн.Тия крадат и с г.за си.:woot::woot::woot:
23
0
Blue hills (преди 5 години)
Рейтинг: 28900 | Одобрение: 12685
Може лично г-жа Гърдева да поеме разликата при увеличаването цената на билетчето. След толкова години, в управлението на герб и града ни, 100% ще има тази възможност!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама