С хитър трик с бензина колата минава техническия преглед от първи път

28.07.2024 / 18:02 6

Кадър Ютуб

Скорошните промени при извършването на Годишен технически преглед /ГТП/ на коли в България предизвикаха значителен интерес и дискусии сред шофьорите, най-вече за тези с бензинов автомобил. Коментари в социалните мрежи разкриват някои от най-ефективните начини да се справим с новите изисквания, особено когато става въпрос за катализаторите. Два поста във Facebook групи предлагат различни стратегии и съвети за успешното преминаване на техническия преглед, пише Искра.бг.

Водач споделя, че преди 2001 г. бензиновите автомобили са имали опцията да изберат дали да минават прегледа със или без катализатор. С новите регулации след 2001 г., тази опция вече не съществува и катализаторът се проверява на 100%.

„Дадоха ми съвет и го споделям с вас: Ако имаш катализатор и си след 2001 г. – за да си сигурен, че ще минеш преглед – изразходваш стария бензин, слагаш добавка към горивото, каквато и да е. Просто да е за по-добро изгаряне. Наливаш 100 октана бензин поне 30 литра“, пише той и добавя, че е важно автомобилът да достигне работната температура на мотора преди прегледа.

„Това важи само за автомобили с изрядни катализатори, ламбда сонди и горивна система. Ако обаче колата похарчва и масло, което е нормално особено, ако се кара на газ – ще иска и добавка в маслото, поне малко да притъпи изгарянето на маслото /но добавките за масло започват да работят поне 400-500 км след като са добавени, имайте го в предвид/“, добавя той.

Друг шофьор също коментира казуса с техническите прегледи на бензиновите автомобили, особено след 22 юли, когато новите изисквания влязоха в сила. Той предлага няколко трика за успешен преглед, като също подчертава необходимостта от използване на висококачествени горива и добавки. И съветва:

„Да се използва хубав, високооктанов бензин, но не само по време на прегледа, а от няколко месеца преди това /ако не постоянно/. Преди прегледа е добре колата да е била на дълъг път, а не на градски прибежки и припълзявания.“

Според него добавките вършат работа, но: „С добавката за ниски емисии /в Западна Европа я ползват за прегледите си/ трябва да е карано поне 100 км преди тежката техническа матура. Добавките за прочистване трябва да са използвани пък преди това.“

„Който е и с газова уредба, да провери дали при монтирането ѝ са пробили малки дупчици на първото гърне, за да изтича вода. Щото ако тя остава там, това увеличава емисията на въглеродния оксид, този нов наш душманин“, допълва той.

Допълнителни съвети за успешен преглед

Редовна поддръжка на катализатора: Проверявайте състоянието на катализатора редовно. Замърсяванията и нагарите могат значително да намалят неговата ефективност.

Използвайте качествени масла и филтри: Смяната на маслото и филтрите с качествени продукти ще подобри работата на двигателя и ще намали емисиите.

Следете за лампичката за проверка на двигателя /Check Engine Light/: Ако лампичката свети, отидете при специалист за диагностика и отстраняване на проблема преди прегледа.

Почиствайте инжекторите и горивната система: Редовното почистване на инжекторите и горивната система ще подобри горенето и ще намали емисиите.

Карайте на по-дълги разстояния преди прегледа: Пътуването на дълги разстояния преди прегледа ще помогне на двигателя да достигне оптимална температура и да изгори натрупаните замърсявания.

6. Използвайте добавки за почистване на катализатора: На пазара има специални добавки, които могат да помогнат за почистване на катализатора и подобряване на неговата ефективност.

Новите изисквания за техническите прегледи на бензиновите автомобили в България са поставили много шофьори пред предизвикателства. Споделените съвети и трикове от опитни шофьори могат да помогнат за успешното преминаване на тези прегледи. Използването на висококачествени горива, добавки и редовна поддръжка на автомобила са ключови за намаляване на емисиите и удовлетворяване на новите регулации.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
Пиша на кирилица (преди 1 месец)
Рейтинг: 10805 | Одобрение: -485
Горане, едната ми кола минава 50км годишно няма как предната година да е била добре с емисиите, а тази да не е. Както сервизите записват километража така аз си записвам стойностите на отделените емисии. Що си мислиш, че хората ще ходят в пунктове където ще им спират колите без основания. Ще ходят в такива където няма проблеми когато колата ти е безпроблемна. И без това не ми оставят време да помисля в кой пункт да я закарам все ми се обаждат ама ела да ти подновим стикера. Нали се сещаш, че след като те ми се натискат първо ще ги питам колко коли са върнали неправилно и ако не ми хареса статистиката им ще им затворя телефона. Има и друг вариант купувам си нова кола, а те минават на преглед след 3-тата година, а тази която не щат да ми я минат преглед я турям пред блока за по-добри времена. Нали това е идеята да ги трупаме там докато Народното събрание си оправи законите.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
4
0
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 374599 | Одобрение: 63224
Горане, кажи къде ти е пункта....ще дойда и ще ти прекарам 25 годишна кола натъпкана с добавки, да видим какъв си ми майстор.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
0
5
Горан (преди 1 месец)
Рейтинг: 13394 | Одобрение: -5101
пишещия като ми дойдеш и те върна и ще стане твой проблем а не мой, пунктовете са с камери и вече ги гледат и въобще не ми дреме на дедовия че има някой нередовен, пращам го в сервиза на братчеда и има 14 дена да се оправи, ако не да го духа
да ама не
1
3
Пиша на кирилица (преди 1 месец)
Рейтинг: 10805 | Одобрение: -485
От как я измислиха тази наредба с еко стикерите минаха 2 годни, чак сега ли пунктовете прозряха, че има проблем. Това означава, че две години са лъгали както държавата така и гражданите. От друга страна няма как да не ми признаят прегледа , ако чек лампата ми не свети защото стойностите на ламбда сондите са перфектни. Това ,че в закона са въвели по строги норми от вносителите на автомобили или уредите им не са еталонирани ли  са с други толеранси не е мой проблем.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
2
1
село варна (преди 1 месец)
Рейтинг: 23420 | Одобрение: 360
Ами купувачите ще се преориентират към дизела нищо , че в Европа искат да ги забранят.
3
2
Серж (преди 1 месец)
Рейтинг: 191373 | Одобрение: 37688
Но иначе дизелите, които пушат, като пернишки печки си минават ГТП безпроблемно, нали?...Всички фирмени автомобили са на дизел...Та...Кой е дал парите за лобиране?...:wassat:

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама