Шеф в БДЖ обясни защо влаковете се превръщат в човешки фурни

19.07.2024 / 14:47 10

снимка Булфото

Няма как при тези високи температури климатичната инсталация да издържи. Металът се нагрява с допълнителни 20 градуса. Това посочи управителят на "БДЖ - Пътнически превози" Венцислав Славков на брифинг, предаде "Фокус".

По думите му последно време за БДЖ-Пътнически превози има само негативни изказвания и изяви, въпреки опитите ни нещо да променим. "За съжаление, всички очакват скоростни резултати. В годините назад на БДЖ са ѝ били необходими над 110 години, за да достигне своя апогей. Последните години се опитваме да върнем добрите черти на БДЖ-Пътнически превози. С годините подвижният състав на БДЖ е достигнал своя край, тъй като вече се променя самата концепция за подвижния състав с въвеждането на европейските регламенти и директиви", допълни той.

Славков е категоричен, че те се опитват да въведат новите условия, но става доста трудно и бавно, защото производството и доставката отнема много години.

"В цяла Европа и света тече кампания за подмяна на стария подвижен състав и всички производители са натоварени с множество договори. Предприехме стъпка да доставим вагони, които се спират от експлоатация на Deutsche Bahn. Не защото не е годен състава им, а защото те го подменят с нов. Почти всички техни вагони са спрени ноември - декември миналата година. Отне много време регистрирането на вагоните и въпреки всичките ни усилия, нещата не стават бързо. От доставката на първата партида вагони ги разделихме на две части. Една част от вагоните бяха въведени в София, а другата - в Пловдив. С това разбиране двете депа ускориха процеса за въвеждане на вагоните. Както ни се струваше, че има време за всичко, за съжаление вече част от вагоните навъртяха доста километри, заради редовната експлоатация. Съгласно предписанията за поддръжка на Deutsche Bahn трабва да се извършва профилактика на всички основни блокове и системи. В момента извършваме профилактиката на вагоните, които не са издържали. Необходимо ни е време да въведем поетапно всички вагони. Ние вкарахме наведнъж всички 10 вагони и те достигнаха своя пробив. Сега излиза, че трябва да извадим всички вагони. Останалите вагони чакат смяна на колела, която се извършва в Септември. След това ще извършим профилактика и на тях - третата партида вагони", каза още той.

По думите му проблемът в момента не е само в схемите, но и недостигът на персонал. "На ден се занимават само трима - четирима техници за 76 вагона. България и Германия са в една климатична зона. Следователно климатичните инсталации, с които са произведени вагоните за Германия, отговарят и за тези на България. Няма как при тези високи външни температури, каквато и да е климатична инсталация да издържи. Ако външната температура е 40 градуса, то при нагряване на метала, температурата на вагона скача с 20 градуса. Направете сметка каква климатична система трябва да има този вагон. Каквато и да е техника при това натоварване, няма да издържи. Следващите вагони се очаква да пристигнат до края на другата седмица. Чакаме последните 19 вагона. Скоро също така ще въведем системата PDI и ще спрем издаването на хартиени билети", допълни той.
 



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
Серж (преди 1 месец)
Рейтинг: 190633 | Одобрение: 37563
Знаеш ли...Човек, който задава въпроса: "...Как така в самолетите които са на пистата при същите условия вътре може температурата да е нормална..." и ми обяснава, че: "...същността и функциите на устройствата (стандартния климатик и системата за кондициониране на самолета) остават почти идентични...":wassat:  За мен е абсолютно некомпетентен и с огромно, болно его...Намусен Нашият народ има един чудесен израз - Седнал на краставичар, краставици да продава!:devil:...Точно това се опитваш да правиш постоянно с човек с авиационно образование и прекарал целия си живот в пилотската кабина:wassat:...!  За, жалост, всеки път само доказваш своята некомпетентност и болезнен егоцентризъм:pouty:...Оттеглям се от всякаква комуникация с теб! Просто няма смисъл!Намусен...А ти си пиши, щом те напъва отвътре!...Не ми пречиш!Усмивка
1
0
Пиша на кирилица (преди 1 месец)
Рейтинг: 10800 | Одобрение: -480
Серж, моите климатици и кондиционери работят. Защо помисли, че ми трябва допълнителна литература. Прати я на шева да БДЖ да не плещи глупости по телевизиите. Разликата между кондиционер и климатик е минимална и често термините се използват взаимозаменяемо. И двете устройства изпълняват сходни функции за регулиране на температурата и качеството на въздуха в помещенията. Важно е да се отбележи, че в различни езици и региони може да има предпочитания към един или друг термин, но същността и функциите на устройствата остават почти идентични.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
2
0
Серж (преди 1 месец)
Рейтинг: 190633 | Одобрение: 37563
Това не е "климатик" в смисъла на това устройство, което имаш у вас на стената. При самолета това е т.нар. "Система за кондициониране" и работи на различен принцип от климатика, който ти познаваш...Ако решиш да учиш някога за авиоинженер - ще ти подаря старите си учебници!Усмивка
1
0
Пиша на кирилица (преди 1 месец)
Рейтинг: 10800 | Одобрение: -480
Браво Серж дори и ти стигна до извода, че като е на перона влака трябва да се охлади от външна система. Ами да си я изградят и да подават студ , а не да ми обясняват как не трябвало да се държат кучета и деца в паркирани автомобили , ама като е за пътници на влакове и автобуси можело. А , че самолетите нямали климатици ами имат само дето преносния агент е сгъстен въздух както ти казваш. Да и корабите имат там е вода. Само като попадне в български ръце няма и не могат даже и пресконференции дават да се разбере колко са некадърни.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
2
2
gospodin (преди 1 месец)
Рейтинг: 5485 | Одобрение: 5
единия вариант е да боядисат влаковете в бяло така ще свалят едно 10-15 градуса, друг вариант е да почнат да превозват примерно пилета, тогава ще се превърнат във фурни за пилета...
2
0
Серж (преди 1 месец)
Рейтинг: 190633 | Одобрение: 37563
Самолетите НЯМАТ климатици!:wassat: Те ползват ВВР-и и турбохладилници от системата за кондициониране, при запуснати двигатели... И имат възможност да свалят температурата в салона до около десет градуса, ако се налага... Обикновено се поддържа 23-25 градуса в салона, за комфорт на пасажерите. А докато самолетът изчаква на стоянка с пътници на борда и без работещи двигатели, му се подключва наземен кулер/отоплител. Само, че тази услуга се заплаща допълнително, ако не е включена изрично в договора с авиокомпанията...8-)
1
3
Пиша на кирилица (преди 1 месец)
Рейтинг: 10800 | Одобрение: -480
Този пишман шеф не стига , че нищо не разбира от климатици ами не разбира и от транспорт. Как така в самолетите които са на пистата при същите условия вътре може температурата да е нормална. Ролята на фреона е  само да премести топлината от по-горещата зона към по-негорещата. Ако вътре е 50-60 се местят навън където е 30-40 така охлаждаш с 20 градуса. Цикъла е безкраен докато докараш едни 5-8 градуса. Ако толкова има някакви си защити ами разходете композицията празна до съседната гара и от 60 градуса на ламарините ще станат нормални 30 градуса после включете климатика и поканете хората. Или пък включете климатизацията посред нощ, а на в зенита на Слънцето. В Дубай и Катар щом го могат и вие го можете. Ама не вие назначавате калинки да плещят глупости.
Светлината колкото и да бърза когато пристигне заварва тъмнината.
3
0
Уйо (преди 1 месец)
Рейтинг: 44313 | Одобрение: 7948
На автобусите защо в същите условия климатиците работят?
4
0
kjk (преди 1 месец)
Рейтинг: 73704 | Одобрение: 9399
Още 1998г като ви ги обяснявахме тия неща,вие тръгнахте на инат и уволнихте сума квалифициран персонал,като поетапно почнахте да закривате депа и жпзаводи и други ремонтни и експлоатационни пунктове!!!;)НамусенУсмивка Тия колооси(колела като ги наричате) се сменяха във всеко вагоноремонтно депо без проблем,престъргваха и пренабиваха бандажни гривни ежедневно,бяха оборудвани със стругове за корекция на реборди!!!:dizzy::errm:;) Изгонихте си обучения персонал и сега чупите ръце,ама видите ли бавно става!!!Болест:dizzy:НамусенВъзможно е и струговете да са разпродадени,заедно с цеховете???Болест;)Намусен
3
0
Серж (преди 1 месец)
Рейтинг: 190633 | Одобрение: 37563
Е, как в Германия издържат, а тук не могат тези климатични системи, бе шефче? Нали уж сме били в един климатичен пояс с Германия? Значи и тук трябва да работят, както и в Германия!...А те не работят...Значи има нещо сгрешено!...:wassat:

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама