Санкции за инструктора и за изпитващия на загиналото момче, шофирало при катастрофата край Созопол
Петел.бг
Има нарушения при обучението и шофьорския изпит на 18-годишния младеж, който загина, заедно с още две момчета на пътя край Созопол. Това са установили първите резултати от извънредната проверка. Неправилно е било отразено от инструктора, че са преминати курсове по нощно каране, провели се в светлата част на денонощието. Днес в Созопол е ден на траур.
В хартиения картон за обучението на 18-годишния младеж, който вряза автомобила си в крайпътно дърво в петък през нощта, е отразено едно нощно шофиране по време на курса, предаде БНТ.
"Автомобилна администрация" – Бургас: „Нощното каране е направено на 20 юни, около 17:00 ч., което няма как да е нощно каране при условие, че е светло навън, в рамките на деня. За председателя на учебния център санкцията е 1000 лева. Тя е чисто административна“, посочи гл. инспектор Тодор Атанасов.
Медията се среща и с инструктора, който ще бъде санкциониран. И обяснява защо е вписал данните по този начин.
"Ами, то е светло, но има дни, когато превалява леко, затъмнява и използваме и това време. То пише нощно време и намалена видимост.", коментира автоинструктора Николай Киряков.
На въпрос дали е карал по тъмно с младежа, Киряков отговаря: "Ами, сега, може да не е било, не е като в 00:00 ч. тъмница. Тогава трябва да караме от 00:00 ч. до 02:00. вечерта. Трябва да има някой виновен, да. Кой ще е виновен – инструкторът".
Санкции ще има и за изпитващия. От записите по време практическия изпит се вижда, че той не е поставил колана си. Според проверката, от видеото може да се направи и заключение, че загиналият младеж не е правил грешки. Изглеждал уверен и адекватен с пътната обстановка. Според експерти обаче маршрутът е бил със средно ниво на трудност, без сложни завои.
"Председателят на изпитната комисия четири пъти е променил маршрута от този, който му задава електронната система – навигатор. Трябва да има някаква основателна причина като задръстване, като ПТП. Аз такава в четирите прерутирания не видях“, посочва Детелин Кънчев от Асоциация за квалификация на автомобилистите в България.
Експертите твърдят, че все още има вратичка в дигитализираната система, чрез която да бъдат вкарани ръчно часове, което позволява да се надписват фиктивно. Затова настояват системата да бъде подобрена.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

1
0
