Скандал в автобус на "Градски транспорт" - Варна: Контролата сваля пътници с валидирани билети
Редактор: Виолета Николаева
e-mail: violeta_nikolaeva_petel.bg@abv.bg
Снимки "Петел" - въпросният автобус със скандалната случка на спирка "Катедрала"
На скандална случка в автобус на "Градски транспорт - Варна" стана свидетел "Петел" днес по обед.
Приблизително около 12.30 часа по линия 409 посока "Златни пясъци", точно преди спирка "Тракия", в превозното средство се качи контрола. Служителката започна да проверява билетите на пътниците с устройство, но на някои, на които машината е отчела "Успешна валидация" при качването, изведнъж се оказа, че устройството на проверяващата отчита "Изтекло време".
Няколко човека започнаха да питат защо това е така и контрольорката отговори: "Така е, докато сте в автобуса може да ви изтече времето и трябва да купите нов билет или да слезете."
При лятна проверка на "Петел" в градската мрежа, инструкцията на тогавашен кондуктор пред пътници гласеше: дори в последната секунда да успеете да валидирате, билетът ви важи. Днес обаче ситуацията се оказа различна, при което възникна спор между пътниците и контролата. Няколко човека си споделиха, че никой не им е обяснил подобно нещо, иначе биха си купили от машината билет с по-дълго времетраене.
"Вие да не искате до Златни пясъци с един билет да отидете?" - обърна се с насмешка контрольорката към потърпевша, чийто билет се оказа валиден при качването, но няколко минути по-късно вече "не важал". По думите й трябвало всеки да си гледа изписаните минути на картончето и ако се окаже в автобуса и просрочи часа, трябва или да слезе, или да си купи нов билет.
"Това няма логика" - възмутиха се няколко пътуващи. Един от слизащите на спирка реши да услужи с билета си на друг, тъй като още "имало време" на неговото картонче.
Сред общата солидарност при пътуващите се появи точно обратното мнение и скандалът се възобнови. Една от пътничките започна да защитава контролата като се обърна към една от "просрочилите" с валиден билет при качването: Какво се правите на интересна, госпожо, вие нямате пари да си купите билет, какви права отстоявате?"
Последната реплика издигна нова вълна от възмущение, последваха цинични нападки, като гражданката "защитничка" на "Градски транспорт" дори беше заснета от пътници, за да се разпространи образа й като антипример в социалните мрежи, че не някой няма пари за билет, а че не е редно да се купува втори билет при вален такъв при качването.
"Ако ги оставим така да ни изнудват и ризите от гърбовете ни ще смъкнат, а тази ги защитава..." - провикнаха се пътници.
На подобна случка и уж "изтекъл" а всъщност валидиран билет, "Петел" стана свидетел още при въвеждането на новата система за таксуване на пътниците.
Крайно време е община Варна да отговори на въпроса как и защо се таксуват гражданите чрез новата билетна система на "Градски транспорт", в която стотици кондуктори останаха без работа заради машини, които създават само нередности и разпри, вместо да спестят на данъкоплатците допълнителни разходи.
Ето два от билетите на пътниците в автобуса около 12.30 часа на 27 февруари - единият - "изтекъл в движение", другият - "все още актуален".
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!