"Стандарт": Волен излиза, Слави влиза
Източник: "Стандарт"
Няма такава партия – с балет и бенд. Това бяха първите коментари след като Слави Трифонов обяви в края на последното си предаването по бТВ, че прави политически проект „Няма такава държава” и собствена телевизия „Седем осми”. Но именно защото такава партия досега не е имало, проектът, който тръгва наесен, може да разбърка колодата от партийни карти.
Новатор ли е Слави? Не, ако прегледаме последните 19 години, в които най-рейтинговото шоуто в частната телевизия бе огледало на политическите бакии. По подобен сценарий тръгнаха и Волен Сидеров, и Николай Бареков. Също като Слави, и двамата говорят с езика на народа, често и на улицата. Изричат „право куме в очи” всичко онова, което паркетните политици само си шушукат в кулоарите на парламента. Но ако летящият старт на Бареков бе торпилиран от фалита на КТБ и официално приключи с мандата му като евродепутат, то Сидеров още е пред очите ни. Вече 16 години.
Култовото предаване по СКАТ – „Атака” стана партия, която днес дори е коалиционен партньор в управлението. И точно тук, натрапчиво прави впечатление, че в мига, в който Волен обяви намерението си да излезе от властта, Трифонов заяви, че влиза в политиката.
Двамата делят един електорат - патриотичния.
Залагат на „гневните пенсионери ” и на „сърдитите млади”
Но приликите към днешно време спират дотук. Защото, ако Сидеров и компания политически девалвираха думата „патриотизъм”, то Слави умее виртуозно да свири на тази най-тънка струна. Все пак, той е виолист. Със сигурност, професионалист като него, е внимателно е отчел грешките и на двамата шоумени в политиката. Затова, по логично е да се възползва от успешния опит на колегите му в чужбина - телевизионната звезда Сасоли, който оглави европарламента. Или на Зеленски, който, с едно предизборно шоу на стадиона стана президент на Украйна. А новата му партия - „Слуга на народа”, взе и пълно мнозинство в новия парламент в Киев.
С името на новата си партия - „Няма такава държава”, Слави дава точно такава заявка – да се бие срещу статуквото. Може името да не отговаря на политическата естетика и да шокира дипломатите, но е до болка познати на всеки от нас – няма българин, който не е изричал фразата на кръстовище, пред гишето, в болницата и т.н. Както Слави каза в едно от последните си предавания - „вдигаш кръвно на столичния булевард ”България” само като видиш как новооформената бус лента е пълна с джипове.
Наивно е да си мислим, че обявения нов политически проект се изчерпва само с превръщането на темите от референдума в закон.
Със сигурност, Слави ще намести шоуто си в политиката още с местните избори.
Две, диаметрално противоположни тези, се пуснаха в нощта след последното му предаване.
Борисов си взима нова патерица
гласеше първата хипотеза. Слави е новият проект, който ще замени Бойко - бе втората. Любители на конспиративните теории пък търсеха руски и американски кукловоди.
Частите от пъзела около Слави ще станат ясни наесен, когато започне и политическата надпревара. Най-важният въпрос е – ще участва ли лично Трифонов в тях? Дали ще върви по стъпките на Борисов, кандидатирайки се за кмет на София или ще играе на сигурно в градове без изявени фаворити. Тези, в които се отвориха пробойни за ГЕРБ на евроизборите.
Едва ли Трифонов ще допусне политически фалстарт. Затова и малко вероятно е да играе за София, дори с Мая Манолова. Особено след като първите хора в БСП вече дадоха ясната си подкрепа за омбудсмана. И обвързването му с Манолова ще означава припознаване на социалистите като алтернатива, което Слави го иска по-малко от всички.
Затова по-вероятно е да дръпне килимчето на патриотите по места и да подкрепи независими кметове. Още повече, че с кастинга за политици, които направи, вече има цяла армия.
Що се отнася до това как ще изглежда новият му телевизионен продукт, отсега е ясно, че ще се възползва от предимствата на опозиционната Евроком. Едва ли ще се лиши от рейтинговото предаване на Сашо Диков. Но като нов собственик, вече той ще поставя условията и той ще решава кога да къса договорите. И със сигурност, няма да остави друг да определя дневния ред на новините.
Както е казал Фреди Меркюри - Шоуто трябва да продължи...
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!